1
Vraag
2
Reageer en help mee
poemjor

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next Mini: geluid hapert i.c.m Samsung soundbar

Sinds een paar weken heb ik een next mini. 

Het geluid van mijn Samsung soundbar hapert constant. Ik heb al gelezen dat dit veel meer voorkomt. het rare is dat dit alleen gebeurt met gewoon tv kijken. Bij bv Netflix heb ik hier geen last van. Heb al contact gehad met klanten service, maar die vinden dat ik de oplossing maar hier, op dit forum, moet vinden. hoezo klant vriendelijk. Ik had een werkend systeem, je zou dus verwachten dat het nieuwe systeem ook zou werken. Het probleem is bij Ziggo bekent dus ik vraag me af waarom je dit dan uitrolt. Ik heb bij klanten service gevraagd om dan maar terug te gaan naar de next box, maar dat kon niet omdat de 2 weken bedenk tijd om was. Wederom een toppunt van klant vriendelijkheid. Heb een hoop oplossingen gelezen maar niks helpt. Wanneer gaat Ziggo me helpen??

25 Reacties 25
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20706Posts
  • 954Oplossingen
  • 6395Likes

Je kan dit oplossen door volgende.

Als je TV een optische audio ingang hebt, dan een kabel naar je sound bar trekken, en vervolgens op de TV 

geluid op optische audio uitgang zetten, dan heb je de Mini wel via de Sound bar, via de omdat de Mini geen extra uitgangen heeft behalve een UTP aansluiting, zou je dit kunnen proberen.

poemjor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Dave,

De soundbar is al vanaf dat ik hem kocht aangesloten via de optische in en uitgang. Werkte prima. Met de mini werkt dit dus niet. Zoals ik al zei werkt geluid bij bv netflix wel goed, maar bij gewoon tv kijken hapert het. Om de zoveel minuten stopt geluid om vervolgens verder te gaan. Denk dat het meer software matig probleem is.

Donnod

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem, vandaag is een ziggo monteur geweest om een nieuwe mini aan te sluiten maar het probleem blijft. Voorheen had ik de mediabox xl en daar nul problemen mee gehad

poemjor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Donned,

Wat gaat Ziggo er nu aan doen bij jou?

wewanl

Level 16
Expert
  • 1682Posts
  • 20Oplossingen
  • 624Likes

Heb je de Next mini bedraad aangesloten op het internet? 

poemjor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee, via een deco van pt-link. Volgens de beschrijving van Ziggo moet dit gewoon kunnen, anders was ik er niet eens aan begonnen. Daar kan het dus niet aan liggen. Zoals ik al zei werkt het bv bij het kijken van Netflix wel.

Kijk even bij antwoord van Donnod, daar is zelfs een monteur bij geweest, maar het euvel blijft gewoon.

wewanl

Level 16
Expert
  • 1682Posts
  • 20Oplossingen
  • 624Likes

Ik adviseer je toch het eens te proberen met een aangesloten netwerkkabel.

Misschien is het probleem dan verdwenen? 

Erdna1961

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem ook contact gehad met Ziggo en die zegt doodleuk drop je problemen maar in de community... terwijl ze ervan weten zelfs de monteurs (zie boven ergens) die weten het niet. Nog 10 maanden dan is het probleem opgelost dan loopt mijn contract af. Jaren T Mobile hiervoor gehad nooit problemen met geluid. Soundbar van 600 euro waar ik niks mee kan.

poemjor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Erdna, Heb jij hem met netwerk kabel aangesloten?

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16574Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

@poemjor en @Donnod 

Gaat het beeld van reguliere TV wel goed? 

Voor een groot deel zal dit puur en alleen in de verbinding via wifi zitten. 

@poemjor hoe wordt er naar Netflix gekeken via de Mini of de TV zelf en is de TV wel bekabeld verbonden met het internet. Welke Mediabox was er voor de Mini? 

Wat geprobeerd kan worden is tijdelijk via DVB-C kijken dan zou er een coax kabel in de TV kunnen en instellen op de ongecodeerde kanalen.

Donnod

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,vandaag komt ziggo een nieuw modem plaatsen en verder kijken naar het probleem,ik ben benieuwd maar ik vrees het ergste, 

Donnod

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @RoWi.  het beeld gaat wel goed maar ik heb hem gewoon via de internet kabel aangesloten rechtstreeks in het mode

Het is puur de connectie met de mini en je soundbar want luister je via de boxen van de tv is er niks aan de hand. 

De eerste monteur opperde doodleuk om een andere soundbar te kopen om te kijken of het probleem dan nog steeds was. 🙃

Netflix,Amazon,disney, PlayStation is allemaal geen probleem dit verloopt allemaal vlekkeloos en ook voorheen met de mediabox xl nergens last van.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16574Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Dank @Donnod dat had ik niet goed gelezen blijkbaar. Of dat was eerder niet genoemd 😉

Is de soundbar bedraad verbonden dus ofwel HDMI ofwel optisch.  Staat de geluidsinstellingen van de Mini op pcm multichannel de juiste namen ben ik even kwijt. Ik weet wel dat er een nieuwe optie is bijgekomen.

De XL gebruikt DVB-C en de Mini IPTV wat vanwege de andere techniek verschil maakt, ook en vooral op het TV platform.

Als het via de TV luidsprekers zelf wel goed gaat kan dat worden vergeten en is het iets tussen de TV en de soundbar of de Mini en de soundbar dat hangt van de aansluit methode af en de instellingen. Als het aanwezig is de TV op pcm instellen.

Donnod

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi.  Die is met hdmi en optisch verbonden, 1 van de 2 losgooien geeft ook geen resultaat. Instellingen staan gewoon zoals ze horen te staan dus dat is het helaas ook niet. Ik zie in deze community sowieso meer deze problemen en eigenlijk geen oplossingen dus ik hou mijn hart vast

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16574Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

@Donnod optisch en HDMI? Je bedoelt vanaf de TV gaat er zowel een optische als HDMI kabel naar de soundbar dat lijkt dubbel op. 

Hoe instellingen 'horen' te staan zegt helaas niet alles kortom hoe staat dit ingesteld?

Ik lees inderdaad ook genoeg problemen deze was ik zover ik weet nog niet tegengekomen.

Als het probleem in de Mini zit met name in het audio deel gaat een andere soundbar niet helpen. Als een mini direct aan de TV hangt en de TV luidsprekers wel goed geluid geven dan zegt de logica dat de TV de audio niet goed doorzet dan is het bijna zeker een instelling in de TV.

Donnod

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

16723882352253307224596805251135.jpg

@RoWi. Zie mijn meegestuurde foto, instellingen staat hierop.  Overigens is de soundbar alleen optisch aangestuurd (hdmi kabel heb ik toen de problemen begonnen tussenuit gehaald) nadat ik ze verwisseld 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16574Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Ik heb zelf geen Mini en een AV setup dus mijn tv ontvanger gaat de soundbar in en vandaar naar de TV. De TV is zo te zien een Samsung niet dat dit veel mag uitmaken.

Mijn adviezen en reacties is dus puur algemene kennis hoe zaken werken of horen te werken. Dat hangt dus sterk af van de software en hardware in de Mini en wat deze wel of niet ondersteund.

Donnod

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. @poemjor  even een update, de monteur is vandaag voor de 2e keer geweest helaas was het ook dezelfde monteur maar het resultaat blijft hetzelfde. Het geluid blijft wegvallen

poemjor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. Ik had ook niks anders verwacht. Ga ze volgende week maar weer eens bellen. Kijken of ze nu wel eens klantvriendelijk zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic