MaartenA

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Next Mini foutcode CS1011

Nu een week nieuwe Next Mini en een extra Next Mini in huis.

Installatie lijkt simpel, maar krijg steeds de foutcode CS1011: abonnement wordt niet herkent.

Dit lijkt op een administratief probleem in de mangenet systemen van Ziggo en geen technisch probleem.

Nu al 5 keer aan de telefoon gehangen (bijna 2 uur). 3x verbinding verbroken door Ziggo. Elke keer een ander kletsverhaal.  

Na veel aandringen van mijn kant zijn eindelijk de next mini's ook zichtbaar in mijn productenoverzicht en dus geregistreerd in de systemen van Ziggo, maar helaas.

Geduld is wel zo'n beetje op.

 

Wie kan me vertellen wat hier aan de hand is?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Na een flinke software update werken beide next mini's.

Rikst, Vincent en Alex dank voor de aandacht voor dit probleem.

Bekijk in context

140 Reacties 140
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

helaas is dit een klant helpt klant forum, mét een paar moderators die bij ziggo werken. zij zijn de enigen die kunnen helpen in dit geval.

zet in je profiel even de serienummers van je 2 next minis achter de postcode en huisnummer tussen haakjes, als een moderator langskomt kunnen die meteen je gegevens erbij pakken en stappen ondernemen. geef ook even aan welke vd 2 het niet doet

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Gio2903  schreef:

helaas is dit een klant helpt klant forum, mét een paar moderators die bij ziggo werken. zij zijn de enigen die kunnen helpen in dit geval.


Helaas? Heel veel van die klanten (en daar ben jij er een van) hebben heel veel klanten op weg geholpen.

Maar @MaartenA een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen.

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel.

Heb de de CPE ID's  in het veld opmerkingen in mijn profiel gezet. Is dat de juiste plek?

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die kan een moderator dacht ik niet zien het beste is tussen ( ) achter postcode/huisnummer 

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gedaan. Dank je.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@Wim C.in dit geval:

"zij zijn de enigen die kunnen helpen in dit geval." en dan duurt het dus wat langer voordat er hulp geboden word. wij als klant kunnen hierin namelijk niks betekenen

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MaartenA,

 

Logisch dat je geduld op raakt als het ons maar niet lukt om die Mediaboxen te activeren. Laat ik ook direct maar met de deur in huis vallen: Het is inderdaad een complex administratief probleem wat hier aan ten grondslag ligt. En zolang dat probleem niet is opgelost door de specialist, is er helaas geen enkele andere actie mogelijk. 

 

Zoals je hebt gemerkt worden er wel stappen gemaakt (de boxen staan bij je abonnement nu) en ik zie dat er vanochtend nog aan gesleuteld is, maar helaas nog zonder oplossing. We gaan dit dagelijks voor je in de gaten houden, maar ik zal toch een laatste beroep moeten doen op je geduld.

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ha Alex,

Dank je wel voor je eerlijke antwoord.

Maar wat ik echt niet snap is dat dit probleem bekend is bij Ziggo en dat deze systemen dan toch worden uitgeleverd zonder enige toelichting.

Ik heb best begrip voor dit soort problemen (heb zelf 35 jaar als manager in de IT-gewerkt, support en software ontwikkeling). Maar stuur dn een toelichting mee dat je nog even moet wachten met installeren tot je een bericht ontvangt. Zorg dat je helpdeskmedewerkers goed zijn geïnstrueerd. Ik heb werkelijk allerlei kletspraat gehoord, waarbij de helpdeskmedewerkers me behandelen alsof ik het onderscheid niet weet tussen een UTP- of coaxkabel; modems een 1/2 uur uitzetten etc.

 

Als gevolg van een poging next mini te installeren, wat waarschijnlijk gedeeltelijk is gelukt kan ik nu niet meer via mijn medialbox XL bij internet en dus niet bij mijn opnames en kan ook niets meer opnemen.

Ik gebruik niet de internet en wifi functies van de mediabox; daar heb ik een apart ziggomodem voor.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Snap ik volledig, @MaartenA - Ik kan me nog voorstellen dat er verwarring is ontstaan omdat de boxen wel actief bij je stonden en daarom toch de troubleshoot zijn in gegaan, maar het is allemaal erg onhandig en zuur verlopen. Ik heb helaas vandaag geen positieve update te melden omtrent de vastloper.

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de update.

@Alex  IS het verstandig om te vragen mijn oude mediabox XL terug te laten zetten en weer te activeren?

Of loop ik dan het risico dat de prioriteit van dit incident/problem verlaagd wordt.

De interactieve functies, zijn niet meer beschikbaar en die worden (tot frustratie) wel gemist.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik had het graag voor je geregeld, maar ook het (her)activeren van je Mediabox XL lukt niet. De vastloper houdt alles tegen, dus ook deze acties.

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je antwoord.

Ik heb zo juist nog eens geprobeerd de next mini te installeren, maar helaas.....

@Alex heb je enig idee hoelang dit gaat duren en of er aan gewerkt wordt, met welke prioriteit?

 

Groet,

Maarten

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@MaartenA Het is lastig te zeggen hoe lang het duurt. Het ligt eraan wat er allemaal 'stuk' is in een achterliggend systeem. Om die reden kan het dus erg complex zijn en de nodige tijd in beslag nemen. Op de achtergrond houden we het in de gaten en melden we ons bij updates.

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Vincent ,

Dank voor de update, maar van het antwoord wordt ik niet blij.

Als er een systeem 'stuk' is moeten meer gebruikers last hebben. Of ben ik de enige?

Kun je me iets meer vertellen wat hier aan de hand is? Ik heb een IT-achtergrond en ben wel heel benieuwd wat 'stuk' is. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dit is ook zeker niet een antwoord om blij van te worden. En ik snap dat je nieuwsgierig bent naar het hoe en wat. Er is gelukkig geen systeem stuk. De activatie van je mediabox wordt niet voltooid, die is stukgelopen. Hierdoor lukt bij jou de installatie van de box niet. Dit moet hersteld worden, zodat de activatie alsnog voltooid kan worden. Daar zijn mijn collega's nu mee bezig. Op dit moment is verder geen informatie te melden, we komen bij je terug zodra er nieuws is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Het lijkt erop dat het achterliggende proces is hersteld. Kun je voor ons bevestigen dat het werkt? Een reset door de apparatuur 30 seconden stroomloos te maken is wel gewenst. Mocht het onverhoopt nog niet werken, dan hoor ik dat graag. 

MaartenA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Na een flinke software update werken beide next mini's.

Rikst, Vincent en Alex dank voor de aandacht voor dit probleem.

Bink1961

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit topic ook gelezen en worstel met hetzelfde probleem, uren aan de telefoon, maar geen oplossing, zelf ook een IT achtergrond, maar we komen niet verder, ik de next mini al in zijn doos zitten en gaat retour☹️

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Bink1961 Balen dat het bij jou ook zoveel voeten in de aarde heeft! Inmiddels zie ik dat sinds gisteren de Next Mini bij jou actief staat. De (stukgelopen) activatie is dus inmiddels opgelost. Je kunt deze nu dus aansluiten en gebruiken als je deze nog in huis hebt. Indien je de Next Mini in de tussentijd al hebt geretourneerd, laat het dan weten. Dan zet ik deze voor je stop.

Uitgelicht topic