Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
HermanF72
Level 2

Next Mini bedienen via Logitech Companion universele ab.

Sinds een week in het bezit van een Ziggo Next Mini. Over de werking en functies van de box heb ik geen opmerkingen. De box doet wat het moet doen en is lekker compact. Ook de beeldkwaliteit is uitermate goed, gezien het signaal naar de mini nu volledig via internet geleverd wordt. 

Het enige probleem waar ik nu (nog) tegenaan loop is dat de mini niet te koppelen is aan mijn Logitech Companion universele afstandsbediening! In de database van Logitech is zowel de Ziggo Next Mini als ook de Arris VIP2005W niet te vinden. De Logitech ondersteund beide protocollen te noemen RF en Bluetooth. Dus technisch zou het geen probleem mogen wezen. 

Gaat Ziggo dan wel Logitech dit op korte termijn oplossen? Wat zijn de verwachtingen?

Want als dit niet opgelost gaat worden, lever ik de mini weer in en ga op zoek naar een andere oplossing. Bedien namelijk al jaren al mijn apparatuur met 1 afstandsbediening, de Logitech. 

Met vriendelijke Groet,

Herman Franssen

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaxH
Level 17

Logitech is gestopt met AB's. Er is toen wel gezegd dat ondersteuning bleef, maar of ze er nog veel energie in steken......?

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Karel.
Level 17

@HermanF72 

Zover ik weet is de Next Mini alleen met RF/Bluetooth te bedienen. Het schijnt dat sommige Logitech AB met Bluetooth kunnen pairen, maar dan moet je het wel op zin minst in een pairing mode kunnen krijgen mij is dat nog niet gelukt met een Harmony Elite + hub. Over het algemeen met pairen in Bluetooth moet je dat ook doen met door een van de apparaten gegenereerde pin code, hoe je die zichtbaar maakt op de Next boxen “who Knows”?.

De Next (HUMAX) model 2008C-STB-ZG kan Infra rood aan. Heb opgenomen als apparaat en activiteit in mijn Logitech Elite ab. Bij Logitech hoefde ik alleen de keuze Ziggo, Mediabox Next te kiezen.

Ik gebruik voor het dagelijks gebruik dan ook een Logitech Harmony Elite met hub als afstandsbediening. En in bijzondere gevallen de originele ab omdat sommige menu items in instellingen van de Next anders niet zichtbaar zijn.

HermanF72
Level 2
Topicstarter

@Karel. Bedankt voor je reactie. Laten we hopen op een oplossing van Ziggo dan wel Logitech!

wewanl
Level 17

Sinds de Next mini is dat ding met niets anders te bedienen volgens mij dan met de bijgeleverde afstandsbediening. Klanten met LG of Samsung televisies die gebruik willen maken van de universele afstandsbedieningsfunctie van deze merken staan ook in de kou.

Voorheen was dit nooit een probleem maar sinds de Next mini, kunnen we het schudden. 

HermanF72
Level 2
Topicstarter

@wewanl, dat zou dan de zoveelste teleurstelling in Ziggo zijn! Als alles functioneert is het perfect bij Ziggo. Maar elke wijziging of verandering staat garant voor problemen en ergernissen!

0 Kudos
wewanl
Level 17

Of de fabrikanten van televisies lopen achter. Zo kan je het ook zien. 

Heula
Level 5

Ik heb dit probleem bij Logitech op het forum aangekaart. Gaat hem niet worden vrees ik.

0 Kudos
HermanF72
Level 2
Topicstarter

Hi @Heula , wat heeft Logitech te melden dan? Ben ik wel benieuwd naar... Alvast bedankt.

0 Kudos
MaxH
Level 17

Logitech is gestopt met AB's. Er is toen wel gezegd dat ondersteuning bleef, maar of ze er nog veel energie in steken......?

0 Kudos
Ga naar reactie
Heula
Level 5

Vooralsnog helaas helemaal niets. 

0 Kudos
Heula
Level 5

Geen idee waarom dit een oplossing is. Ze hebben bij Logitech nu de VIP5002W toegevoegd maar alleen voor de IR versie.

Zolang Ziggo of wie dan ook de BT codes niet aan Logitech geeft zal het dus nooit gaan werken.

Ze zijn wel gestopt maar voegen nog steeds nieuwe apparatuur toe aan de bestaande database. ook al kunnen we er uiteindelijk dus niets mee.

0 Kudos