1
Vraag
2
Reacties
peewee

Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Next Mini alleen via HDMI?

Zojuist de Next Mini besteld in het kader van de gratis omruilactie. Naderhand even de specs bekeken, en zie ik nu goed dat die alléén via HDMI op de TV is aan te sluiten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is correct.

 

Steefb_0-1662791967685.png

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is correct.

 

Steefb_0-1662791967685.png

 

peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor je antwoord! Jammer, want mijn (oude) tv heeft slechts één HDMI ingang en die is al bezet door de mediaspeler (die ook alleen via HDMI aan de tv gehangen kan worden). Dan blijf ik maar de Humax gebruiken, doet t verder ook prima, en die kan via Scart naar de tv.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@peewee  schreef:

Dank voor je antwoord! Jammer, want mijn (oude) tv heeft slechts één HDMI ingang en die is al bezet door de mediaspeler (die ook alleen via HDMI aan de tv gehangen kan worden). Dan blijf ik maar de Humax gebruiken, doet t verder ook prima, en die kan via Scart naar de tv.


De humax is volgens mij ook vrij zuinig.

Echter , je kan nog proberen om via een winkel een Arris DSX960 te bemachtigen.Deze heeft wel een scart aansluiting, echter is wel een verloopkabel nodig.Die kan een moderator opsturen.

Bedenk wel dat het niet zeker is dat ze in elke winkel nog een Arris hebben, deze worden niet meer geproduceerd namelijk.

Als je de humax toch wilt houden maar je hebt al een omruil gedaan kan een moderator een herstelticket aanmaken.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Je kan er ook een hdmi switch/splitter tussen zetten 😉

 

Schermafbeelding 2022-09-10 084509.png

Verwijderd account
Niet van toepassing

@DON PAPAwerkt dat wel i.v.m HDCP?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account Zie de specs van dit apparaat, @DON PAPA heeft precies de juiste geadviseerd:

Delock Products 66498 Delock HDMI Switch 3 x HDMI in to 1 x HDMI out 4K 60 Hz with Audio Extractor

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok, top!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@peewee  schreef:

Zojuist de Next Mini besteld in het kader van de gratis omruilactie. Naderhand even de specs bekeken, en zie ik nu goed dat die alléén via HDMI op de TV is aan te sluiten?


Hallo,

dat de Next-Mini alleen maar 1 uitgang heeft, is inderdaad erg teleurstellend. Het zou veel beter zijn geweest, als de Mini ook nog een geluids uitgang had, waarmee een externe versterker rechtstreeks aangestuurd kan worden. 

Alle moderne films hebben tegenwoordig surround geluid, waardoor de film ervaring veel beter is. Maar, om een paar dubbeltjes te kunnen bezuinigen, heeft iemand besloten die 2de aansluiting te laten vervallen. Door het weglaten van een audio uitgang op de Mini, wordt het veel moeilijker/ingewikkelder om dit geluid te laten horen. Dat daardoor de Mini bezitter wordt opgezadeld met een onnodig technisch ( en/of configuratie ) probleem, wat ook nog extra geld zou kunnen kosten, interesseert niemand iets.


Dat de Mini wel 4K ondersteund is natuurlijk fijn, maar dat is o.a. reclame-technisch een noodzaak. Maar daarbij nog iets verder denken, dat een moderne 4K film ook surround geluid heeft en het dus voor de de eigenaar van de Mini makkelijk is om een extra audio uitgang te hebben, dat is weer veel te veel gevraagd.

Het mag natuurlijk allemaal niet te veel kosten, want Ziggo geeft liever geen duppie extra uit, want de winst is veel belangrijker. Ik heb geen idee wat de inkoopprijs van de Next Mini is, maar zou dat hoger zijn dan €20 ? Dan zouden die paar duppies voor een extra audio uitgang, toch eigenlijk geen probleem moeten zijn?


Ik hoop dat u een voor u werkende oplossing vindt !

peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Heb idd de bestelling inmiddels geannulleerd.

peewee
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Klopt, dank voor de tip, had ik overigens ook al bedacht. Maar ik kijk zo weinig tv dat ik iedere euro investering in randapparatuur daarvoor eigenlijk weggegooid geld vind. Dus doe ik het voorlopig met de Humax via Scart.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi "Dat de Mini wel 4K ondersteund is natuurlijk fijn, maar dat is o.a. reclame-technisch een noodzaak. Maar daarbij nog iets verder denken, dat een moderne 4K film ook surround geluid heeft en het dus voor de de eigenaar van de Mini makkelijk is om een extra audio uitgang te hebben, dat is weer veel te veel gevraagd."

 

@peewee Een Ziggo moderator kan nu ook een Next sturen op verzoek, dan heb je in ieder geval een optische uitgang op de Next.

Er is nu een keuze op alle TV abonnementen, behalve Kabel TV.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic