1
Vraag
2
Reacties
henkmensinga

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Next Mini afstandsbediening geen IR voor universal remote

Next Mini ondersteund geen infrarood waardoor de box niet met een universele remote te gebruiken is.

Erg vervelend als je alles hebt ingericht op gebruik van deze remotes.

Klantenservice die meld dat het maar een extra AB is, is ook niet erg klantvriendelijk. Ruilen voor gewone next box is niet mogelijk.

Ziggo, hoe gaan jullie dit fixen, komt allemaal erg klungelig over. Goede reden om over te stappen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75643Posts
  • 5168Oplossingen
  • 22178Likes

De Next mini werkt via Bluetooth en hangt over het algemeen achter een TV, dus infra rood is dan sowieso niet mogelijk.

Of er nu of in de toekomst een universele remote is, die via Bluetooth, de Next mini kan bedienen, heb ik, tot nu toe, nog niets over gelezen of gehoord.

Hopelijk dat er wel zoiets komt, maar dat hangt vooral van de makers van de universele remote controls af.

Bedenk dat bij de andere providers ook steeds meer, uitsluitend Bluetooth gebruikt wordt voor de TV decoders.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23737Posts
  • 1053Oplossingen
  • 7563Likes

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo medewerker en vragen of ze een afstandsbediening van de Next Mini willen opsturen. Dit is gewoon mogelijk.

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75643Posts
  • 5168Oplossingen
  • 22178Likes

De Next mini werkt via Bluetooth en hangt over het algemeen achter een TV, dus infra rood is dan sowieso niet mogelijk.

Of er nu of in de toekomst een universele remote is, die via Bluetooth, de Next mini kan bedienen, heb ik, tot nu toe, nog niets over gelezen of gehoord.

Hopelijk dat er wel zoiets komt, maar dat hangt vooral van de makers van de universele remote controls af.

Bedenk dat bij de andere providers ook steeds meer, uitsluitend Bluetooth gebruikt wordt voor de TV decoders.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75643Posts
  • 5168Oplossingen
  • 22178Likes

@henkmensinga "Ruilen voor gewone next box is niet mogelijk."

Dat kunnen de standaard klantenservice en de Ziggo moderators hier niet, dat kan alleen de volgende afdeling voor je omruilen tegen € 19,95 omruilkosten: Bedenktijd en annuleren | Klantenservice | Ziggo

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5229Posts
  • 497Oplossingen
  • 1708Likes

Hoi @henkmensinga

Het klopt dat de Next Mini niet te bedienen is met een infrarood afstandsbediening. Je kunt dus je universele afstandsbediening niet via infrarood koppelen aan de mini. Een nieuwe afstandsbediening voor de Next Mini gaat dit ook niet voor je oplossen. Mocht je een overstap willen naar de Next, volg dan de tip van @Bert. 

Karel.

Level 16
  • 1847Posts
  • 228Oplossingen
  • 1211Likes

Als alternatief kan je de Next (mini) ook via de Ziggo Go app op smartphone of tablet bedienen.

florismk

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Niet echt een alternatief, @Karel. Of je het ding met zijn eigen AB bedient of met de app, het is allebei een extra apparaat waardoor de universele AB nutteloos is. Ik denk dat @henkmensinga (en ik) hier posten omdat we juist willen dat er géén tweede bedieningsapparaat nodig is. Dat is het hele idee van een universele AB...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic