HuubvG

Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Next Mini aansluiten met Smart Wifi Pod en korte UTP kabel

Hoi lezer,

 

Ik heb even gezocht op het onderwerp, kon niets vergelijkbaars vinden.

 

Bij de mediabox next mini heb ik een utp kabel meegekregen, voor aansluiting op het modem als de wifi niet goed werkt.

 

Aangezien ik de kabel niet door de ruimte wil hebben, probeerde ik eerst met wifi, maar merkte al snel aan het beeld dat er haperingen kwamen.

 

De meegeleverde kabel is erg lang.

 

Opeens bedacht ik dat ik bij mijn abonnement sinds kort, twee smart wifi pods meegekregen heb, en daarin past ook een utp kabel.

 

Ik heb een smart wifi pod vlakbij de next mini geplaatst en had nog een korte utp kabel liggen. Deze aangesloten en na even zoeken werd de verbinding gemaakt en werkt het perfect, zonder haperingen.

 

Is het een idee om ook een korte utp kabel mee te leveren in het vervolg?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Suggesties zijn altijd welkom lijkt me! Dan had dit topic nog beter in het Suggesties-gedeelte geplaatst kunnen worden 😊

 

Andere wifiboosters hebben nu of hadden in het verleden (Deco M4's, via internetkabel wit & zwart) een utp-kabel bij het installatiepakket zitten omdat dat nodig was voor de werking van de wifiboosters.

 

De vroegere wifiboosters via het stopcontact hadden wél een extra utp-kabel meegeleverd, voor het bekabeld aansluiten van een apparaat op de wifibooster zelf. Kwam voor mij goed uit destijds 🙂 Geen idee waarom Ziggo daar toen vanaf is gestapt; misschien in het kader van 'e-waste'?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het is voor ziggo onmogelijk om voor elke situatie een aparte kabel mee te sturen.

 

In de reguliere handel zijn diverse lengtes te koop voor zeer redelijke prijzen.

HuubvG
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Voor elke situatie?

Er zijn slechts twee situaties volgens mij:

 

1) lange kabel van modem in meterkast naar ontvanger (wel bijgesloten)

2) korte kabel van Smart Pod naar ontvanger (niet bijgesloten)

 

Zou toch niet zo vreselijk onmogelijk zijn? Vandaar dat ik het antwoord toch maar niet als oplossing heb aangemerkt. Het is maar een suggestie.

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Bij de bestelling (en in het magazijn) gaan 'ze' niet kijken wat voor abonnement de besteller heeft om op basis daarvan de doos in te pakken. Eenieder krijgt dezelfde smaak: utp-kabel van 10 meter gratis meegeleverd. En mocht de besteller een andere kabel willen, dan staat het hem of haar vrij om die (te kopen en) te gebruiken! 🙂

HuubvG
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Duidelijk; het is nu eenmaal zoals het is en klaar! 🙂

 

Dan zou bij de smart pods wellicht een korte kabel standaard bijgevoegd kunnen worden? Ik weet niet hoe dat nu geregeld is? Ik heb 2 smart wifi pods gratis bij mijn abonnement gekregen als welkomstgeschenk.

Daar zit een aansluiting voor utp kabels.

 

Ik vond de korte kabel die ik nog had liggen echt een vondst. Meestal zit alles bij een levering aan een abonnement om meteen aan de slag te gaan.

 

Dat je voor een simpel kabeltje boodschappen moet gaan doen vind ik maar zozo hoor, en het gaat dan niet om wat het kost.

 

Gewoon mijn mening met een knipoog en een glimlach.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@HuubvG het is wat @AlexHelpt en @Steefb al hebben gesuggereerd;

Mogelijkheid 3:

Ga even langs een bouwmarkt (het is mooi weer) en haal voor een scheet en drie knikkers een utp-kabel op de gewenste lengte. Dan heb je direct wat je wilt hebben en is uiteindelijk een stuk makkelijker dan wachten op een postbode.

HuubvG
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Niet goed gelezen? De korte kabel had ik nog liggen in een lade. De lange kabel ligt daar nu te niksen. En ik in mijn tuin, heerlijk weertje inderdaad.

 

Jullie begrijpen mij niet echt lijkt het, het is alleen maar een tip, suggestie, idee. Om het toekomstige klanten nóg meer naar de zin te maken. Het is geen verzoek aan Ziggo om mij een korte kabel toe te sturen.

 

 

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Suggesties zijn altijd welkom lijkt me! Dan had dit topic nog beter in het Suggesties-gedeelte geplaatst kunnen worden 😊

 

Andere wifiboosters hebben nu of hadden in het verleden (Deco M4's, via internetkabel wit & zwart) een utp-kabel bij het installatiepakket zitten omdat dat nodig was voor de werking van de wifiboosters.

 

De vroegere wifiboosters via het stopcontact hadden wél een extra utp-kabel meegeleverd, voor het bekabeld aansluiten van een apparaat op de wifibooster zelf. Kwam voor mij goed uit destijds 🙂 Geen idee waarom Ziggo daar toen vanaf is gestapt; misschien in het kader van 'e-waste'?

stippies.1

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo 

Ik heb de Next mini vandaag aangesloten op wifi nu zeggen ze dat als je een smart wifi pod bij de Next mini aansluit met kabel je een sterke signaal krijgt klopt dit?

En wat.is dan een beter kabel utp 6 cat of ik hoor ook wel eens cat6 s/ftp kunt U deze vraag beantwoorden Dank U

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @stippies.1 

Met een Cat6 S/FTP kabel kunt u snelheden halen tot wel 10.000 Mbit/s (10 Gigabit) en dat lijkt me voor uw toepassing een behoorlijke overkill. Ikzelf denk dat Cat6 meer dan voldoende is om een Mediabox Mini van signaal te voorzien. 
Ik weet natuurlijk niet of dat bij u mogelijk is, maar ik denk zelf dat het meest strakke signaal wordt verkregen als u de Next Mini via een utp-kabel met uw modem verbindt.
Als u de SmartWifi Pod met een netwerkkabel aansluit op uw Next Mini dan blijft het uiteindelijk een wifi-signaal… maar dan met een netwerkkabel.

stippies.1

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Wim. Aansluitend met utp naar modem gaat niet of ik moet de kabel door de huiskamer leggen maar als ik de wifi pod aansluit met utp naar Next mini werk dit dan niet beter word het wifi signaal dan niet versterkt

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je advies @Wim C.

@stippies.1 Ik zie dat je deze vraag ook in een ander topic hebt gesteld, waar collega @Paul je inmiddels van een antwoord heeft voorzien. Mocht je nog vragen hebben, dan mag je in dat topic een reactie plaatsen. Zo werken we niet langs elkaar en houden we alles overzichtelijk.

Uitgelicht topic