1
Vraag
2
Reacties
Soberam

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next Mini: Zelf apps toevoegen?

Hallo Community,

 

Sinds kort in het bezit van de Next Mini.

Mijn vraag is; kun je nog andere apps toevoegen buiten de standard apps die in de Next Mini aanwezig zijn?

Ik denk dan aan een browser...
Dat zou een mooie aanvulling zijn, om op het web te surfen via het TV scherm.

 

Groet,

 

Maurice

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Om direct antwoord op je vraag te geven, nee, het is niet mogelijk om zelf apps toe te voegen. 

Bekijk in context

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Er worden zo nu en dan wel suggesties gedaan voor nieuwe apps (denk aan HBO Max, Disney+) maar de kans dat dit soort apps dan ook daadwerkelijk worden toegevoegd is minimaal. Heeft voornamelijk met het kostenplaatje en licentieovereenkomsten te maken.

Ziggo staat altijd open voor suggesties, dus vast ook voor je suggestie om een browser-app toe te voegen! Al lijkt me het heel irritant om te typen met toetsenbord, en kan ik bijvoorbeeld beter de browser of Google Store van mijn tv zelf gebruiken 🙂

Bekijk in context

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Makayla je reageert in een topic van bijna 2 jaar oud uit 2022,

het beste kun je voor suggesties in het hoofd topic https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-Next-Mini-TV-apps/ba-p/946065 reageren 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Om direct antwoord op je vraag te geven, nee, het is niet mogelijk om zelf apps toe te voegen. 

Soberam
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Pineapple, ik wil ook zelf niets installeren. Heb jullie geen Browser app?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Er worden zo nu en dan wel suggesties gedaan voor nieuwe apps (denk aan HBO Max, Disney+) maar de kans dat dit soort apps dan ook daadwerkelijk worden toegevoegd is minimaal. Heeft voornamelijk met het kostenplaatje en licentieovereenkomsten te maken.

Ziggo staat altijd open voor suggesties, dus vast ook voor je suggestie om een browser-app toe te voegen! Al lijkt me het heel irritant om te typen met toetsenbord, en kan ik bijvoorbeeld beter de browser of Google Store van mijn tv zelf gebruiken 🙂

micheltesselaar

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben sinds 1 dag in het bezit van de Next mini. De installatie verliep snel en vlekkeloos, maar tot mijn spijt ontbreken er heel veel apps: waaronder een internet browser, Pathe Thuis. etc.. Ik heb via de klantenservice de next mini laten up-daten, maar ook dat hielp niet. De melding is nu doorgezet. Maar nu ik de berichten in de community lees, ben ik weinig hoopvol.

Toch weer maar terug naar mijn af en toe haperende mediabox van UPC  uit 2016(voorganger Ziggo) .... Of een andere provider. Want dit aanbod is een achteruitgang ten op zichte van de "nieuwe" next mini en wel erg mager voor zoveel geld per maand.

micheltesselaar

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het probleem inmiddels opgelost door om de next mini heen te gaan: Netwerkkabel direct van Smart Tv naar Modem. Ik ka zo weer bij alle apps waaronder internet browser.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dat er wat apps op zitten is leuk natuurlijk, maar als je een smart tv / chromecast hebt is het aanbod natuurlijk groter

Mosch

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik overweeg hetzelfde te doen. Deze week next mini geïnstalleerd. Ik zie nog geen voordelen.De next mini gebruik je dan helemaal niet of blijft de HDMI kabel van TV naar Mediabox actief?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als je tv wilt kunnen kijken moet de hdmi tussen next mini en tv natuurlijk aangesloten blijven. in een andere hdmi port kun je bijvoorbeeld een chromecast aansluiten

coldsteel

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zelf ook de Next Mini en zou mensen willen aanraden om goed na te denken alvorens deze 'mediaspeler' aan te schaffen. De Next mini is een mooi, handig ding maar heeft wel een nadeel: Ondanks dat het een Android device is bepaalt Ziggo, en Ziggo alleen wat er in de 'app store' komt. Als het ze niet zint (lees: commerciele belangen) komt de app er niet. Denk aan: F1.com (ziggo biedt Viaplay aan), Discovery+ (clash met uitgebreid zenderpakket) en vele andere apps die wellicht de geldstroom beinvloeden.
Naast dit (vrij grote) nadeel is er nog een ander cruciaal verschil andere manieren van TV kijken; de Next Mini gebruikt jouw netwerk! Dit betekent dat je tv signaal de internet bandbreedte gebruikt. Dit is anderes can wanneer je een mediabox hebt die op kabel aangesloten is, of een CI+ kaart gebruikt, die nemen deze data direct van de kabel. Je betaalt nu met je internet-abbonnement dus voor het TV signaal (is dat dubbel betalen?).
Ik heb naast Next Mini ook een Google Chromecast met Google TV . Dit apparaat ondersteunt de Ziggo GO app (je kan dus gewoon TV kijken) maar ook alle andere apps op de Google Play Store. Ik kan dus F1.com, Discovery+, en allerlei andere apps installeren, terwijl Ziggo TV ook werkt. Het enige nadeel an dit apparaat is dat het geen vaste netwerkaansluiting heeft, en dus met een goede WiFi verbonden moet zijn.
De meeste smart TV's hebben gelijkwaardige functies, alleen zit je dan toch weer met meerdere afstandbedieningen..
Als je geen smart TV hebt, en toch ook andere apps dan 'gedoogd'door Ziggo wil gebruiken, stel ik voor om het apparaatje van Google te nemen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de mediabox next mini heeft geen android hoor die gebruik linux met aangepaste apps die er speciaal voor gemaakt zijn, een gewone android app zou dus ook niet werken 

 

 

en nadeel van ziggo go app tov mediabox next 

is 720p op live tv ipv 10800/4k

 

 

de next mini gaat ook niet af van je gewone internet voor pc e.d de next mini heeft een aparte service flow in het modem

robinjoo19_0-1671531471087.png

 

coldsteel

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

"de mediabox next mini heeft geen android hoor die gebruik linux met aangepaste apps die er speciaal voor gemaakt zijn, een gewone android app zou dus ook niet werken"

Android is Linux-based, ChromeOS is Linux-based, Next Mini zal iets dergelijks doen doen als Anbox, ChromeOS of Android-x86, met- of zonder java runtime.  Dat ze eigen versiebeheer doen met de app-creator zou me niet verbazen maar zou niet moeten verhinderen dat ze 'standaard' AndroidTV apps kunnen draaien.

 

" en nadeel van ziggo go app tov mediabox next is 720p op live tv ipv 10800/4k"

Een 'nadeel' dat door Ziggo is bedacht, zonder twijfel. 

 

"de next mini gaat ook niet af van je gewone internet voor pc e.d de next mini heeft een aparte service flow in het modem"

Onder het mom van 'Meten is weten' heb ik mijn twee Next Mini's aangezet en een speedtest gestart. Als mde Mini's aan zijn (en standaard TV afspelen) heb ik 10-12Mb minder capaciteit beschikbaar. (ja, meerdere malen en met meerdere servers geprobeerd).
Hierdoor vraag ik me af hoe het verkeer geclassificeerd wordt door het modem. Ik heb geen IPv6, Next Mini is verbonden via Cisco WiFi AP of via externe switch.

Al met al begint dit een off-topic discussie te worden, dus laat ik het hierbij.

Makayla

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelf denk ik apps als MeJane, With Love, Nasa tv, Spacer en de NOS app (voor live sportuitzendingen). 

Jammer dat je Ziggo niet of nauwelijks rechtstreeks kunt benaderen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Makayla je reageert in een topic van bijna 2 jaar oud uit 2022,

het beste kun je voor suggesties in het hoofd topic https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-Next-Mini-TV-apps/ba-p/946065 reageren 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 288Posts
  • 24Oplossingen
  • 125Likes

Goedemorgen @Makayla! Ideeën zijn natuurlijk altijd welkom. Zoals @anoniemforum al aangaf, heb je op een oud topic gereageerd. Als je je suggestie via het hoofd topic kan sturen, nemen wij een kijkje.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic