1
Vraag
2
Reacties
pghw

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next Mini: Radio luisteren zonder beeld

Ik wil mijn TV gebruiken om radio te luisteren. Daarbij wil ik het beeld uitzetten. Ik verwacht dat dat energie bespaart.

Via de knoppen op mijn Sharp TV kan ik het beeld uitzetten. Maar dat is erg omslachtig.

Weet iemand een afstandbedieningscode voor het uitzetten van het beeld?

Is het mogelijk de afstandbediening van de Next Mini te programmeren zodat deze code wordt verstuurd?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

U zult dat echt via de afstandsbediening van uw Sharp moeten doen. Met de afstandsbediening van de Pace kon u vermoedelijk alleen de TV uit en aanzetten en de volume regelen.

 

U zult met de afstandsbediening van de Mini ook alleen die twee mogelijkheden hebben.

De Next Mini stuurt de codes zelf naar de afstandsbediening ik kan nergens iets vinden over het invoeren van codes.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Er is nog 'n optie, de 2 knoppen helderheid/contrast verminderen.

Dan wordt er ook bijzonder weinig stroom verbruikt en is de kans op inbranden nihil/onmogelijk.😎

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

helaas heeft de Next Mini alleen maar 1 uitgang, namelijk een HDMI. Had de Mini ook nog een extra audio uitgang ( b.v. S/PDIF ), dan had u de tv geheel uit kunnen zetten. Duidelijk een verkeerde bezuiniging van de ontwerp/besteller van de Mini.

Voor de juiste afstandsbediening code, zal ( verwacht ik ) de het exact type van de Sharp bekend moeten zijn. Misschien kan dan iemand u helpen met de juiste code, maar vaak kunnen alleen standaard functies worden gebruikt via een andere AB.

U kan uw logje aanpassen m.b.v. 'Reactie bewerken' en zou het type erbij zetten.

110.png

pghw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Sharp Aquos LC-32X20E televisie. Ik heb een Pace mediabox gehad en kon met de afstandsbediening daarvan een code programmeren voor het bedienen van de televisie. De eerste vraag is dus of dat met de afstandsbediening  van de Next Mini ook kan.

Dan komt pas de vraag welke code ik voor de Aquos nodig heb.

pghw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat moet dan ook via het menu en is net zo omslachtig als kiezen van de optie Alleen audio.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

U zult dat echt via de afstandsbediening van uw Sharp moeten doen. Met de afstandsbediening van de Pace kon u vermoedelijk alleen de TV uit en aanzetten en de volume regelen.

 

U zult met de afstandsbediening van de Mini ook alleen die twee mogelijkheden hebben.

De Next Mini stuurt de codes zelf naar de afstandsbediening ik kan nergens iets vinden over het invoeren van codes.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@RoWi. Pace kon je je tv code invullen en dan kon je gehele tv mee bedienen en ook na de menus gaan van de tv. Je moest dan op de knop tv drukken om tv te bedienen en op upc knop om weer over te gaan na de pace. 

 

@pghw helaas heeft de ab van de next mini deze optie niet en zou je idd ab van je tv moeten gebruiken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@tjhslangen  schreef:

@RoWi. Pace kon je je tv code invullen en dan kon je gehele tv mee bedienen en ook na de menus gaan van de tv. Je moest dan op de knop tv drukken om tv te bedienen en op upc knop om weer over te gaan na de pace. 

 

@pghw helaas heeft de ab van de next mini deze optie niet en zou je idd ab van je tv moeten gebruiken.


Dat was dus een 'echte' universele afstandsbediening.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@RoWi. Klopt helemaal alleen nadeel juiste code vinden samsung tv had al iets van 10 a 15 codes

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe ging het gezegde vernieuwing is niet altijd een verbetering.

Doet me aan mijn vakantie dit jaar bij center Parcs denken wat een drama. Dat is verder of topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic