Alles over de Next Mini
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds een paar dagen krijg ik de melding CS2012 te zien. Heel vervelend. Geen beeld en op willekeurige tijden en op willekeurige kanalen. Nu bij RTL 4 is dat al een half uur aan de gang.
Iemand een idee en kan dit verholpen worden.
De nieuwe update staat er wel op.
Groet,
Marjan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.
De grootste problemen (CS2012 en meldingen 'Momentje...') speelden op woensdag 11 en donderdag 12 mei.
In 1e instantie (woensdag en donderdag) is de impact met tijdelijke maatregelen zo veel mogelijk beperkt en inmiddels is de oorzaak ook definitief opgelost. Mocht iemand toch nog last hebben van deze problemen horen we dat natuurlijk graag om dat verder uit te zoeken.
Dag @Marjan Verbrugg je hebt een vervelend probleem en ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door een beroerde verbinding. Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: maakt je Mediabox Mini verbinding via wifi of is-ie rechtstreeks via een kabel verbonden met je modem?
En ik ga er vanuit dat je deze pagina al hebt bekeken?
Ik heb dit ook maar alleen bij rtl 4. Alles is bekabeld.
Hi Wim,
Ik heb deze bekabeld. De pagina ga ik bekijken.
Rechtstreeks via de kabel. Ik heb contact gehad met Ziggo. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Next mini gisteren geinstalleerd en ik heb probleem 2 keer gehad. Verschillende kanalen. De Next mini is bekabeld aangesloten.
Goedenavond,
Ik heb hier inderdaad ook last van sinds vanavond.
Er blijken problemen te zijn en dat is al in onderzoek! Het is dus bekend en ze zijn er mee bezig 👍
Van de stroom afhalen voor 10seconden heeft gewerkt maar als dit de norm gaat worden voor het oplossen van dit soort problemen dan is het toekomst van Ziggo in mijn huis zal wel van korte duur zijn. Ik ben beslist hierover niet tevreden. Ziggo moet de bugs snel uithalen en oplossen.🤔
Jullie geven aan dat jullie Mini bekabeld is verbonden; gebeurt dit rechtstreeks met het modem of zit daar nog een switch of signaalversterker tussen?
@C.Anthonij het probleem is in onderzoek?
Dit ie een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic en wellicht dat een van de moderators meer kan vertellen over dit onderzoek.
Hi,
Ja van de stroom afhalen is dus niet echt de oplossing.
Rechtstreeks verbonden met het modem
Ik ben hier inderdaad geen moderator, maar kan als monteur wel even kijken bij de incidenten dus vandaar dat ik al weet dat het probleem in onderzoek is. 😉
Fijne avond
BIj mij is er een switch tussen omdat ik anders te weinig aansluitpunten heb in de modem. De switch is een TPLink.
@Rocketmannetje om tijdelijk uit te proberen is het wellicht een (ietwat onhandig) idee om een kabel tijdelijk rechtstreeks op het modem aan te sluiten.
Thnx ik probeer het en kijk of dat helpt.
Issue hier ook, soms met foutcode cs2005 > Diagnose utigevoerd maar alles oke
Issue is met sommige kanalen/willekeurige tijden
Wifi verbonden (direct op ziggo modem)..... maar verbindingstest is dus wel goed
Tijdens de testperiode geen last, sinds paar dagen is het mis.
modem uit/aan > nog steeds cs2012
Dit is met live kijken trouwens, replay werkt wel goed....
Bij mij gebeurd dit nu ook plotseling. Alles bekabeld aangesloten en altijd een goede verbinding gehad. Daar ligt het dus volgens mij niet aan.
Ik los dit nu op door de zender terug te kijken, dat werkt dan weer wel. Je kijkt dan wel een aantal minuten vertraagd.
Sinds vandaag (10 mei '22) ook hier codes CS2005 en CS2012. Modem van het stroom gehad maar helpt niet. Met een oude Humax-box wel gewoon beeld...
Modem bekabeld, via switch, opmodem aangesloten.
Overigens al langer haperend beeld op diverse zenders de laatste weken. Geen idee of er een causaal verband is.
Helaas bij mij ook het geval. Modem herstart.
Alleen NPO 1,2 en 3 geven foutcode CS2021.
Bekabeld en via WiFi. Internetsnelheid is voldoende
Update 21:39 uur: er blijkt een storing gaande te zjin. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...