1
Vraag
2
Reacties
Marjan Verbrugg

Gedreven Raadgever
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Next Mini - Melding CS2012

Sinds een paar dagen krijg ik de melding CS2012 te zien. Heel vervelend. Geen beeld en op willekeurige tijden en op willekeurige kanalen.  Nu bij RTL 4 is dat al een half uur aan de gang. 

Iemand een idee en kan dit verholpen worden.

De nieuwe update staat er wel op. 

Groet,

Marjan

Opgelost!

Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 656Oplossingen
  • 2114Likes

De grootste problemen (CS2012 en meldingen 'Momentje...') speelden op woensdag 11 en donderdag 12 mei.

In 1e instantie (woensdag en donderdag) is de impact met tijdelijke maatregelen zo veel mogelijk beperkt en inmiddels is de oorzaak ook definitief opgelost. Mocht iemand toch nog last hebben van deze problemen horen we dat natuurlijk graag om dat verder uit te zoeken.

Bekijk in context

158 Reacties 158
Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

Dag @Marjan Verbrugg je hebt een vervelend probleem en ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door een beroerde verbinding. Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: maakt je Mediabox Mini verbinding via wifi of is-ie rechtstreeks via een kabel verbonden met je modem?

En ik ga er vanuit dat je deze pagina al hebt bekeken?

JJ &Jl75

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit ook maar alleen bij rtl 4. Alles is bekabeld.

Marjan Verbrugg
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Hi Wim,

Ik heb deze bekabeld. De pagina ga ik bekijken.

Marjan Verbrugg
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Rechtstreeks via de kabel. Ik heb contact gehad met Ziggo. Schijnt een bekend probleem te zijn.

Rocketmannetje

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Next mini gisteren geinstalleerd en ik heb  probleem 2 keer gehad. Verschillende kanalen. De Next mini is bekabeld aangesloten.

C.Anthonij

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedenavond, 

Ik heb hier inderdaad ook last van sinds vanavond.

Er blijken problemen te zijn en dat is al in onderzoek! Het is dus bekend en ze zijn er mee bezig 👍

Rocketmannetje

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Van de stroom afhalen voor 10seconden heeft gewerkt maar als dit de norm gaat worden voor het oplossen van dit soort problemen dan is het toekomst van Ziggo in mijn huis zal wel van korte duur zijn. Ik ben beslist hierover niet tevreden. Ziggo moet de bugs snel uithalen en oplossen.🤔

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

Jullie geven aan dat jullie Mini bekabeld is verbonden; gebeurt dit rechtstreeks met het modem of zit daar nog een switch of signaalversterker tussen?

@C.Anthonij het probleem is in onderzoek?

Dit ie een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic en wellicht dat een van de moderators meer kan vertellen over dit onderzoek.

Marjan Verbrugg
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Hi,

Ja van de stroom afhalen is dus niet echt de oplossing.

Marjan Verbrugg
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Rechtstreeks verbonden met het modem

C.Anthonij

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Wim C. 

Ik ben hier inderdaad geen moderator, maar kan als monteur wel even kijken bij de incidenten dus vandaar dat ik al weet dat het probleem in onderzoek is. 😉

Fijne avond

Rocketmannetje

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

BIj mij is er een switch tussen omdat ik anders te weinig aansluitpunten heb in de modem. De switch is een TPLink.

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

@Rocketmannetje om tijdelijk uit te proberen is het wellicht een (ietwat onhandig) idee om een kabel tijdelijk rechtstreeks op het modem aan te sluiten. 

Rocketmannetje

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thnx ik probeer het en kijk of dat helpt.

jossos2

Raadgever
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Issue hier ook, soms met foutcode cs2005 > Diagnose utigevoerd maar alles oke 
Issue is met sommige kanalen/willekeurige tijden

Wifi verbonden (direct op ziggo modem)..... maar verbindingstest is dus wel goed
Tijdens de testperiode geen last, sinds paar dagen is het mis.

modem uit/aan > nog steeds cs2012 

Dit is met live kijken trouwens, replay werkt wel goed....

Peter481

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij gebeurd dit nu ook plotseling. Alles bekabeld aangesloten en altijd een goede verbinding gehad. Daar ligt het dus volgens mij niet aan.

Ik los dit nu op door de zender terug te kijken, dat werkt dan weer wel. Je kijkt dan wel een aantal minuten vertraagd.

Obi

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds vandaag (10 mei '22) ook hier codes CS2005 en CS2012. Modem van het stroom gehad maar helpt niet. Met een oude Humax-box wel gewoon beeld...
Modem bekabeld, via switch, opmodem aangesloten. 
Overigens al langer haperend beeld op diverse zenders de laatste weken. Geen idee of er een causaal verband is.

borreltje

Stamgast
  • 108Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Ook hier de laatste dagen veelvuldig CS 2012. Vanavond tussen 20.30 en 21.00 uur op alle zenders. Diagnostiek prima, na herstart next mini geen verbetering. Na 20 minuten weer beeld. 

dominic_huls

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas bij mij ook het geval. Modem herstart. 
Alleen NPO 1,2 en 3 geven foutcode CS2021.

Bekabeld en via WiFi. Internetsnelheid is voldoende

Update 21:39 uur: er blijkt een storing gaande te zjin. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo