Heula

Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Next Mini - Melding 4K check Ziggo Sport + stotterend beeld ESPN

Ik heb sinds een aantal maanden een next mini en ik moet nog steeds wennen aan de mindere kanten van via internet kabel tv kijken i.p.v. de coax kabel.

 

Met enige regelmaat hangt het beeld met een melding rechts bovenin beeld dat de verbinding niet sterk genoeg is.

De bekende vogel met draad in zijn bek dat de verbinding is verbroken.

Beide zijn opgelost door te schakelen tussen kanalen maar is niet zoals het hoort natuurlijk.

 

Wanneer ik naar Ziggo Sport ga krijg ik altijd eerst een 4K check die even duurt, hoezo iedere keer?

Gisteren Feyenoord - ajax gekeken op ESPN en nu was de wedstrijd niet best maar ook het beeld was regelmatig niet stabiel en trillerig. Vooral bij snellere beelden en close up camera was dat te zien. Het is dan net of je iets aan je ogen mankeert. Opeens is het dan weer stabiel maar ruim 90 minuten lang gebeurde dit om de zoveel minuten. Heel irritant en dit minder stabiele beeld had ik nooit via de coax verbinding.

 

Ik heb het niet stabiele beeld met ESPN vaker gehoord en gelezen dus ik hoop dat bovenstaande punten kunnen worden verbetert.

Daarnaast loopt er nog een verzoek bij Philips om de connectie met de Next mini en de Sync box te verbeteren want via die box is het hit or miss of je beeld krijgt of niet. Ze werken daar aan een oplossing.

 

Bedankt.

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op zoek naar een mogelijke oorzaak en/of oplossing.

 

Is het mogelijk om de mini met een netwerkkabel aan te sluiten?

 

Zo nee, hoever is de mini verwijderd van het wifipunt of het modem, met hoeveel muren ertussen van welk materiaal?

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

De Next mini is bedraad aangesloten. Diverse instellingen geprobeerd zoals Hdmi resolutie maar niets helpt. Alle beeldverbeteraars op mijn Samsung tv staan uit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik zal dit later vandaag doen, ben er gisteren niet aan toegekomen.

Aansluiting is al meerdere keren vervangen en de laatste keer was dat in oktober 2021. Ook heb ik geen particulier modem maar een zakelijk modem (als particulier) omdat ik al zoveel ellende heb gehad met van alles en nog wat met Ziggo. Dat zakelijk modem met een speciale versterker geleverd door Ziggo heeft die problemen grotendeels opgelost.

Kabel buiten is een aantal jaren gelden over een lengte van 150 meter vervangen vanuit het aansluitpunt buiten naar de meterkast vanwege water in de kabel en andere breuken e.d.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het probleem met de snelle beelden kan een beeldinstelling zijn. De rest lijkt te duiden op het TV platform zelf. Maar een probleem ergens onderweg is niet uit te.sluiten.

 

De modemwaarden posten kan in ieder geval de eigen thuis installatie uitsluiten.

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Dit is de gevraagde informatie. Foto van het aansluitpunt e.d stuur ik later als ik thuis ben.

 

2023-01-25 09_37_32-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_34_47-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_35_06-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_35_27-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_35_50-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_36_09-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_36_26-HOME-SERVER - VNC Viewer.png2023-01-25 09_37_04-HOME-SERVER - VNC Viewer.png

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Hierbij nog wat foto's van mijn aansluitpunt en modem met switch.

 

2023-01-25 19.09.01.jpg2023-01-25 19.09.33.jpg

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie zo geen problemen die dit zouden kunnen veroorzaken, maar mogelijk ziet @tobiastheebe nog iets wat ik niet als zodanig bestempel.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream is het vermogen aan de hoge kant, op sommige kanalen te hoog. In de event log zijn signaalproblemen in de upstream zichtbaar op 12-1. Ik zie geen directe oorzaak voor dit probleem in de actuele waarden.

 

Eventueel kun je nog testen met de versterker afgekoppeld van de splitter.

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Het probleem zit hem dus buiten of in de mediabox.

Ik had zo gehoopt dat alle problemen die ik in het verleden heb gehad opgelost waren met deze mediabox en versterker.

Ik ga morgen de versterker eens loshalen en kijken wat er gebeurd. 

Willen jullie dezelfde screenshots zien zonder de aangesloten versterker?

 

Die 4k check bij Ziggo sport iedere keer, hoort dat en zo ja waarom? 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

kun je is testen wat je voor downloadsnelheid haalt als je een laptop aan het modem aansluit met kabel?

hoe is de snelheid over wifi?

 

het kan zijn dat het modem in masking staat (dit kan een moderator zien). als dit zo is zal de mini haperen, zelfs op kabel. dit gigabit modem is sowieso niet altijd even stabiel en kan dus ook de oorzaak zijn.

 

het modem wat je hebt is gewoon voor particulieren trouwens

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik heb even dit weekend afgewacht met reageren omdat ik eigenlijk alleen in het weekend naar ESPN kijk.

Ik heb het idee dat er iets is aangepast of veranderd want de 4K check melding is ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik had de HDMI resolutie op 1080i staan omdat ik hier op het forum had gelezen dat die resolutie weleens zou kunnen helpen. Als ik nu met die resolutie naar Ziggo Sport wil kijken krijg ik allen heel groot 4K in beeld te zien en verder gebeurd er niets. Ik heb de resolutie weer teruggezet naar automatisch en nu heb ik direct beeld zonder de irritante 4K check en dat is fijn.

 

Ik heb de versterker losgekoppeld en de stekker eruit gehaald omdat deze eigenlijk geen functie meer heeft. De versterker was voor coax aangestuurde apparaten en die heb ik niet meer sinds ik de Next mini heb.

 

Snelheidstest via kabel en wifi waren gewoon prima dus daar zit het probleem niet.

 

Wat betreft ESPN kan ik melden dat het beeld stabieler was in de zin dat het scherp bleef en je niet aan zicht veld ging twijfelen.

Wat ik wel nu geregeld had was dat het beeld stilstond en weer doorging. Steeds heel kort maar wel iets wat niet hoort natuurlijk. Alleen bij ESPN gemerkt en niet op andere zenders, ook niet bij voetbal en bewegende beelden op Ziggo Sport. 

Ik heb nog wat gespeeld met de optie framesnelheid in de Next mini maar daar zag ik geen wezenlijk verschil wanneer het aan en uit stond. 

 

Ik heb nog wat screenshots gemaakt die mogelijk anders/beter zijn dan de vorige?

Ik zoek dus alleen nog een verklaring/oplossing voor de korte onderbrekingen op ESPN.

 

Bedankt.

 

Capture_922.jpg

Capture_923.jpg

Capture_924.jpg

Capture_925.jpg

Capture_926.jpg

Capture_927.jpg

Capture_928.jpg

Capture_929.jpg

Capture_930.jpg

         

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Uw beleving met kanaal 14 met de instelling 1080i is in mijn ogen een hardnekkige bug, maar vanuit Ziggo zoals bedoeld. Waarom een bug met de instelling 1080i moet de niet opgeschaalde bron worden opgehaald. Echter als de Next detectereert dat er een 4k tv is aangesloten wordt men verplicht de instelling op automatisch of op 4K te zetten.

 

Wat ESPN betreft dat is lastig te beantwoorden.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat is nou niet bepaald de voetbal kijkervaring waar je warm voor loopt, @Heula. Fijn dat je dit met ons deelt. 
Ik heb nog niet helemaal in kaart wat er precies gebeurt. 
Zou je eens een filmpje kunnen maken van het geen jij bedoelt? 

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik zal aankomend weekend proberen vast te leggen wat ik ervaar als er weer voetbal is dat de moeite waard is. 😉

Heula
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Afgelopen zondag Feyenoord - PSV op ESPN gekeken en geen problemen ervaren.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik afgelopen zaterdag het modem heb herstart omdat ik en anderen in huis hier en daar wat haperingen ervaarden bij verschillende zaken.

Mogelijk heeft dat ook bijgedragen aan een vloeiende middag voetbal kijken.

Verder heb ik nu maar 1 keer de 4K check gehad op Ziggo Sport en dat is op zich ok. Maar of het wenselijk is vraag ik me af want als straks alles 4K wordt krijgen we dat dan bij iedere zender?

wellicht moet zoiets op de achtergrond gebeuren bij het aanzetten van de Next mini?

 

Ik blijf het in de gaten houden of de problemen die ik ervaar er wel of niet zijn afhankelijk van het wel of niet opnieuw opstarten van het modem.

Mogelijk moet ik daar dan maar een wekelijks ritueel van maken.

Uitgelicht topic