1
Vraag
2
Reacties
Erik25

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Next Mini CS2017, CS2005 en CS2212 tijdens zappen

Beste Ziggo,

 

Next mini geeft vogel tijdens het zappen en verschillende fout codes zoals cs2017

cs2005 en cs2212 en even geduld in beeld.

De next mini is met een internetkabel aangesloten rechtstreeks op het modem poort 1.

Ik heb hier ook al meerdere keren contact over opgenomen via fb via de mijn ziggo app en de telefonische klantenservice.

zelf ook al van alles uitgesloten zoals een nieuwe internetkabel, het internet modem terug gezet naar fabrieksinstellingen met de fysieke knop achter op het modem. De next mini terug gezet naar fabrieksinstellingen. Afgelopen donderdag zou er eerst een monteur komen maar 2 dagen van te voren werd ik gebeld of het goed was als ze een nieuwe next mini op zouden sturen waar volgens de monteur het probleem in zou zitten wat bekend is bij de monteurs. na het installeren van de nieuwe next mini is het probleem helaas nog steeds aanwezig.

Wat mij opvalt is al ik het internet modem een keer uit en weer aanzet dat het ongeveer 2 dagen goed blijft gaan. Zou het met het modem te maken kunnen hebben? omdat wij een Arris hebben en geen Compal modem?

Verder werkt het internet als de telefonie gewoon prima, nooit geen problemen mee.

Of is het nog een Bug in de firmware waar jullie mee bezig zijn?

 

Hoop dat u mij meer duidelijkheid en informatie kunt geven over dit (bekende) probleem.

 

Met vriendelijke groet,

Erik

38 Reacties 38
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Erik25 Ik heb ook het zelfde probleem af en toe krijg ik ook een vogel in beeld dat er geen verbinding is maar mijn Mediabox Mini zit ook bedraad aangesloten en  ik heb het Sagemcom modem. Het modem gaat het probleem dus niet oplossen. Hopelijk reageren de mods.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Erik25, jammer dat er na zoveel inspanningen nog steeds instabiliteit aanwezig is. Bij het omruilen van de Next Mini hadden we goede hoop! 

Ik heb even meegelezen en in mijn optiek blijven er 2 opties over. 

1. we plannen opnieuw een monteur in 
2. we sturen een nieuw modem jouw kant op. Swappen naar een Sagemcom kunnen we helaas niet. 

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de eerste optie. Mocht de monteur na onderzoek constateren dat een nieuw modem de oplossing is kan hij dit meteen voor je in orde maken. De modems liggen eigenlijk altijd wel bij de monteur in de bus 🙂 

Laat jij weten hoe je hier in staat?

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@BvanWijk oké, toch zou ik dan graag het sagemcom modem ontvangen. Dit is het oud upc gebied dus wellicht is dat toch anders.

Ben benieuwd als mods gereageerd.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Erik25 Ik zie net van @Madelon dat het niet mogelijk is om je modem te swappen voor een Sagemcom

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Madelon er staat al een monteur ingepland voor a.s vrijdag. Hopelijk heeft hij/zij dan een sagemcom modem in de bus liggen.

 

En wellicht een vervolg oplossing voor dit probleem.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Madelon Ik denk dat het eerder een probleem van de Next Mini is omdat het IP-TV ontvanger is. Ik had hiervoor een Next en daar had ik dit probleem niet

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

monteur zou een compal kunnen plaatsen, voorraad van sagemcom is volgens mij nog niet heel hoog dus die zul je niet zomaar krijgen. ik zou er even een monteur naar laten kijken. mijn ervaring met compal is in ieder geval beter dan met arris icm next mini zoals ik al eerder aangaf. het telefonieprobleem blijft wel een lastig dingetje

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik wil verder iedereen bedankt voor de informatie. En wacht het monteurs bezoek af van aankomende vrijdag. 

Dians

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds 2 weken 2 Next Mini's in gebruik en ervaar zo af en toe dezelfde problemen op alle twee deze mini's.
Diagnostiek laat zien dat alles goed is connected en HD content kan leveren.

Als aanvulling kan ik melden dat deze (vreemde vogel 🙂 niet bij alle zenders verschijnt ten tijden dat dit euvel zich voordoet.
B.v komt dit voor bij de commerciële zenders, dan kan ik gewoon de publieke zenders ontvangen. Ook content die ik opgenomen heb, kan ik op deze momenten normaal terugkijken.
Voorheen zaten er twee normale Next apparaten aangesloten op exact dezelfde manier en dit werkte altijd zonder enig probleem.
Ik zou als Ziggo dit eerst zelf verder onderzoeken voordat men monteurs gaat rondsturen. Mijn indruk is dat dit geen issue op locatie is nl.

Harold

Level 9
  • 299Posts
  • 20Oplossingen
  • 58Likes

Hallo Dians, heb je ook een nieuw modem gekregen? 

Dians

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Harold, deze is niet vervangen. Is eigenlijk helemaal niet ter sprake gekomen. Betreft overigens een Arris Connect-box model.

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Dians wij hadden ook een connectbox van Arris. Nu vervangen door een sagemcom. En het probleem is opgelost. De processor die in de Arris zit is heel traag en van niet een hele goede kwaliteit.

Zeker met 2 next mini boxen gaat dat niet werken. 

 

Mijn advies is om een storingsmonteur in te laten plannen en dan te vragen om een swap van het modem naar een Sagemcom.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat het probleem is opgelost @Erik25! Bedankt voor de update 🙂

Als er een monteursafspraak gemaakt moet worden, dan horen we graag @Dians !

Dians

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Erik25. Ga ik direct doen. Wat ik wel apart vindt is dat men zich dit bij Ziggo niet realiseert. Ik heb daarna ook twee mini's voor mij  schoonouders bestelt en ook hier werd geen woord gerept over mogelijke problemen.

Dians

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedenavond @Erik P. ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dat komt omdat de problemen niet spelen op elk arris modem, dat maakt het zo lastig

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @Dians

Ik heb de afspraak voor je ingepland op 05-12 tussen 8:00 en 13:00, je krijgt natuurlijk een bevestiging per e-mail. 

Ook heb je de mogelijkheid de afspraak naar eigen wens aan te passen. Je vindt de afspraak terug in Mijn Ziggo, samen met de agenda van de monteur 😄 

Laat je weten of je hier uitkomt? Ook ben ik erg benieuwd hoe het na de afspraak gaat en of alles dan werkt 😄 

Dians

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Madelon, bedankt. Ik heb de bevestiging inmiddels ontvangen. Ik zal het resultaat hier delen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Dians

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen maandag is gegaan? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic