1
Vraag
2
Reacties
Erik25

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Next Mini CS2017, CS2005 en CS2212 tijdens zappen

Beste Ziggo,

 

Next mini geeft vogel tijdens het zappen en verschillende fout codes zoals cs2017

cs2005 en cs2212 en even geduld in beeld.

De next mini is met een internetkabel aangesloten rechtstreeks op het modem poort 1.

Ik heb hier ook al meerdere keren contact over opgenomen via fb via de mijn ziggo app en de telefonische klantenservice.

zelf ook al van alles uitgesloten zoals een nieuwe internetkabel, het internet modem terug gezet naar fabrieksinstellingen met de fysieke knop achter op het modem. De next mini terug gezet naar fabrieksinstellingen. Afgelopen donderdag zou er eerst een monteur komen maar 2 dagen van te voren werd ik gebeld of het goed was als ze een nieuwe next mini op zouden sturen waar volgens de monteur het probleem in zou zitten wat bekend is bij de monteurs. na het installeren van de nieuwe next mini is het probleem helaas nog steeds aanwezig.

Wat mij opvalt is al ik het internet modem een keer uit en weer aanzet dat het ongeveer 2 dagen goed blijft gaan. Zou het met het modem te maken kunnen hebben? omdat wij een Arris hebben en geen Compal modem?

Verder werkt het internet als de telefonie gewoon prima, nooit geen problemen mee.

Of is het nog een Bug in de firmware waar jullie mee bezig zijn?

 

Hoop dat u mij meer duidelijkheid en informatie kunt geven over dit (bekende) probleem.

 

Met vriendelijke groet,

Erik

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Erik25, jammer dat er na zoveel inspanningen nog steeds instabiliteit aanwezig is. Bij het omruilen van de Next Mini hadden we goede hoop! 

Ik heb even meegelezen en in mijn optiek blijven er 2 opties over. 

1. we plannen opnieuw een monteur in 
2. we sturen een nieuw modem jouw kant op. Swappen naar een Sagemcom kunnen we helaas niet. 

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de eerste optie. Mocht de monteur na onderzoek constateren dat een nieuw modem de oplossing is kan hij dit meteen voor je in orde maken. De modems liggen eigenlijk altijd wel bij de monteur in de bus 🙂 

Laat jij weten hoe je hier in staat?

Bekijk in context

38 Reacties 38
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

wel de bijgeleverde hdmi kabel gebruikt.

Wat geeft de next mini weer bij de ethernet verbinding.

ik zag een knop diagnostiek wat krijg je dan te zien als je dat doet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Daar geeft hij aan gewoon verbonden te zijn met de ethernet kabel. En dat de verbinding snel is.

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De waardes heb ik zelf ook allemaal al bekeken en die zien er heel goed uit. Zelf los ik storingen bij klanten van ziggo thuis op dus ben er best wel in thuis.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De actuele downstream- en upstream-waarden zijn inderdaad prima, wel is er instraling van 4G en 5G uplink aanwezig (geweest), gezien de hogere aantallen (uncorrectable) RS errors op enkele downstream-kanalen. Op 8-11 is er kanaaluitval geweest in de downstream.

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Het AOP is al vervangen door een braun een gats tot 2ghz de kabel is hirschmann koka 799 en de blauwe 4g connectors.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Als test kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6.

 

Kun je verder de eerste helft van het WAN IPv4-adres vermelden?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

bij arris is dit soms inderdaad een probleem, zelfs bekabeld. een compal modem kan hier inderdaad de oplossing zijn

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik ben wel benieuwd wat hiervan de oorzaak is.

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

de firewall staat ingeschakeld op ipv4

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Waarschijnlijk woon je dan in voormalig UPC-gebied en gebruikt de eRouter nog IPv4 Only, dat is verder geen probleem.

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Klopt het is een oud UPC gebied.

Wellicht licht het probleem dan aan het Arris modem omdat die firmware anders is dan op een Compal.

Of er moet binnenkort een firmware update komen voor het Arris modem.

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik ben benieuwd naar met wat voor oplossing Ziggo gaat komen nu?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@tobiastheebegeen idee, vreemde is dat het ook niet bij elke arris is.. op compal nooit problemen. opstarten van een arris duurt bijv ook langer dan bij een compal

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Gio2903  we hebben vroeger een Compal gehad maar hadden toen problemen met de nummerherkenning bij de vaste telefonie van externe oproepen. Toen hebben we een Arris gekregen.

 

@Gio2903wat zou volgens u de beste oplossing zijn in deze?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

telefonie op een compal is inderdaad ook een ding en dat is nog steeds niet opgelost. wellicht kun je het sagemcom modem krijgen 😅

Erik25
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Gio2903 ja dat lijkt mij ook een goede optie. Alleen jammer dat er nog geen moderator reageert van Ziggo op dit bericht. Om mijn modem te laten swapen naar een sagemcom F3896LG.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

"Alleen jammer dat er nog geen moderator reageert van Ziggo op dit bericht."

@tobiastheebekun jij dat regelen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het topic is zondagavond geplaatst, reactie van een moderator kan een paar werkdagen duren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic