1
Vraag
2
Reacties
corvdmaden

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Next Mini CS1011

Gisteren de Media next mini ontvangen

 

Deze aangesloten met vaste bekabeling.

 

Hij start op gaat naar welkomstscherm en gaat dan zoeken naar de update denk ik

 

Na 5 minuten krijg ik de foutmeldinig op mijn TV    CS1011  of te wel geen abonnement zegt hij

 

Ziggo gebeld en na lang overleg komt het erop neer dat deze nog niet is geactiveerd en dus niet doet geen TV dus

 

Vandaag maar weer eens kijken anders maar we bellen

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoi Rikst

 

Ja hij doet het de Ziggo Go

 

Alles is nu werkend  vanaf 6 juli 

 

Dit alles heeft 10 weken geduurd ik vindt dat erg slecht.

 

Daar mag Ziggo wel wat tegenover zetten voor het lang geduld hebben😄

Bekijk in context

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4836Posts
  • 444Oplossingen
  • 1426Likes

Dat is goed nieuws! Maar je hebt inderdaad erg veel geduld moeten hebben @corvdmaden Stuur je mij een privébericht zodat we samen kunnen kijken naar een passende compensatie? Ik kom er dan z.s.m. op terug. 

Bekijk in context

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4836Posts
  • 444Oplossingen
  • 1426Likes

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd @corvdmaden 

Bekijk in context

102 Reacties 102
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21887Posts
  • 993Oplossingen
  • 6856Likes

@corvdmaden 

 

CS1011 betekend dat de Media Box niet is verbonden met Internet, dit kan of Wifi zijn of bekabeld, had je dat al geprobeerd.

 

Ik zal dit voorleggen aan een medewerker die afzienbare tijd langs komt en je verder helpt. Wel van belang is dat Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo community profiel, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen.

Foutcode CS1011

Het lukt de mediabox niet om nieuwe software te installeren.

 

1. Wacht een paar minuten

De mediabox blijft proberen om verder te gaan. In de meeste gevallen lukt dat binnen 15 minuten. De foutcode verdwijnt vanzelf uit beeld als dit lukt. 

 

2. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

 

3. Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

 

Foutcode CS1011

Het lukt de mediabox niet om nieuwe software te installeren.

 
1. Wacht een paar minuten

De mediabox blijft proberen om verder te gaan. In de meeste gevallen lukt dat binnen 15 minuten. De foutcode verdwijnt vanzelf uit beeld als dit lukt. 

 

2. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

 

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

 

 
3. Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes

Een Ziggo moderator kan kijken of je Next geactiveerd is naar aanleiding van je bericht:   of te wel geen abonnement zegt hij

 

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ok Bert dat zou fijn zijn thxxx😎

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5009Posts
  • 589Oplossingen
  • 1946Likes

Dag goedemiddag @corvdmaden 

 

Ik kan me voorstellen dat je volledig in het duister tast wat betreft de activatie van je Mediabox.

Helaas zijn er technische problemen ontstaan bij het activeren van de box in de achterliggende systemen waardoor het abonnement niet wordt herkend.

Dit is bij onze IT afdeling bekend en jouw gegevens zijn als voorbeeld aangedragen. Er wordt intern gewerkt aan een oplossing maar dit neemt enige tijd in beslag.

Helaas heb ik momenteel geen indicatie wat betreft hoe lang het nog gaat duren. 

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goedemorgen

Gisterenavond weer eens geprobeerd maar nog steeds geen TV via de Mediabox mini

Jammer dat het zo lang duurt allemaal

Ze kunnen beter eerst alles goed regelen en goed zetten voor de klant en dan pas de materialen toesturen

dat scheelt veel ergenis.

ik ga wel schade vergoeding vragen ik vindt dit niet echt goed geregeld

zo dat moest ik even kwijt😠

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3307Posts
  • 271Oplossingen
  • 1237Likes

@corvdmaden ook wij balen er zeker van. We hebben de order/aanvraag doorgezet voor verdere actie. Het is echt even afwachten, maar we vergeten je niet!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes

@corvdmaden "ik ga wel schade vergoeding vragen"

 

Ziggo heeft sowieso de compensatie regeling die, op je eigen verzoek, in gang wordt gezet als alles opgelost is en je meld dat je geen storingen meer ervaart, pas dan kan de periode vastgesteld worden van geen diensten en wordt het daarbij behorende bedrag van de volgende factuur gehaald.

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dag 4  na ontvangst Media Next Mini

 

Zo vandaag maar weer hopen op TV van Ziggo

 

Ik vindt dit niet normaal

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Op mijn ziggo staat nog steeds dat de bestelling verzonden is.

 

Maar ik heb het pakket op 10-7-2023 ontvangen dus hier gaat het ook al mis

 

zie bijlages

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21887Posts
  • 993Oplossingen
  • 6856Likes

De PostNL App is niet actueel en de Mijn Ziggo kan altijd even duren voor dit netjes is verwerkt. Meestal gaat hier een paar werkdagen overheen, en als de Ziggo Mini werkt heb je kans dat het ook in het systeem bijgezet wordt. Als je het ontvangen hebt, dan is dit alleen maar goed.

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Zo Dag 5 na ontvangst Media Next Mini

Nog steeds geen TV

Gisteren middag gebeld met ziggo hoe het nu zit met de media next mini

Ik kreeg een medewerker aan de telefoon maar die verbrak de verbinding al na 5 minuten.

Weer terug gebeld en kreeg nu een jonge man aan de lijn die mij goed heeft geholpen.

Hij heeft alles nagekeken zoals of het signaal goed was en of de modem goed werkte.

Dat was allemaal goed. hij zei dat het bij de de administratie ligt het probleem

de jonge medewerker heeft mij door verbonden met de administratie om het probleem verder op te lossen.

Na 5 minuten wachten kreeg ik een vrouwelijke medewerkster aan de lijn.

Ik heb het probleem weer uitgelegd maar volgens mij snapte ze het niet helemaal.

Na 15 min uitleggen kwam ze met het idee om alles te activeren en zei tegen mij dat na 4 uur wachten een signaal moest hebben

Nou dat was om 16:00 uur gisterenmiddag ik heb om 20:30 uur gekeken of ik nu wel tv had.

Nou wat denk je helemaal niks nog steeds het zelfde foutcode SC1011.

Vanochtend vroeg om 5:00 uur nog gekeken of ik al tv had nou niks dus

Ik wordt hier heel erg moe van.

Ga vanmiddag maar weer bellen. Dit kan toch niet mensen voor zo'n groot bedrijf

 

Wordt vervolgd

MR_CHIP

Level 18
  • 9296Posts
  • 119Oplossingen
  • 3204Likes

het is niet handig om via meer dan 1 kanaal contact te hebben hoe zuur dit ook is, anders lopen er misschien allemaal dingen door elkaar heen en duurt het alleen maar langer 

Template

Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

Indien, de aansluiting wel voltooid is en echter de mediabox alleen niet active werkt. Op het adres wel internet werkt en de rest active staat. Heeft dat adres normaliter wel gewoon tv, ook zonder mediabox. Via de internet DVC-C tuner van de tv, hiervoor moet de coax kabel in de tv geplugd zijn en in de de WCD van Ziggo. Via de tv moeten dan zenders gezocht worden en is op zijn minst het pakket Kabel-TV te bekijken.

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ja maar dat heb ik niet besteld

 

ik heb tv complete en 4 k  besteld

Template

Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

@corvdmaden In de originele post, wordt nergens gemeld wat het bestelde pakket is. Alleen dat de TV het niet doet. Tevens wordt dan nogmaals in een reply gemeld dat de tv het niet doet.

Al is het pakket TV compleet besteld, zodra de aansluiting fysiek gerealiseerd is, doet het pakket Kabel-TV het gewoon, dus de tv werkt dan wel. Echter het bestelde pakket werkt niet.

 

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Zo het is weer maandag

Vrijdag  nog contact gehad met Ziggo over mijn activeren van mijn TV via Media Next Mini

Ik kreeg nu te horen dat er veel meer mensen waren die ook nog geen tv hadden.

Een extern bedrijf moet deze verbindingen activeren Hmmm?

Nou afwachten maar weer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4836Posts
  • 444Oplossingen
  • 1426Likes

Hi @corvdmaden 

Ik heb de situatie opnieuw onder de aandacht gebracht bij mijn collega's. Zodra er meer bekend is, laat ik het aan je weten.

thijshagoort

Level 5
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

ik wacht al 4 weken dus vrees dat jij ook nog even kan wachten. Sterkte 😀 Ik heb ze tot 1 augustus gegeven en anders ga ik mijn contract ontbinden en overstappen naar Canal Digitaal

corvdmaden
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoi @Rikst 

Bedankt voor de reactie

Vanochtend weer gekeken nog geen TV op mijn Media Next Mini nog steeds de zelfde code SC1011

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic