1
Vraag
2
Reacties
MauriceE

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik extra tijd toevoegen aan een geplande opname op de Mediabox Next?

Iemand een optie om extra tijd toe te voegen, voor een geplande opname?
Het valt mij de laatste tijd op dat mijn opgenomen (bewaarde) programma's te laat starten, het programma is dan al bezig.

Op de oude XL was dit in te stellen.....

 

Hoe kan ik extra tijd toevoegen aan een geplande opname op de Mediabox Next?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Nee, dit gaat niet. Ben je niet zeker neem dan gewoon het volgende of vorige programma ook op.

Is de standaard 5 min vooraf niet genoeg geef dan wat voorbeelden, dan kan er actie ondernomen worden.

Door "cloud" opnemen is alles op 1 standaard tijd gezet.
Die tijden worden aangeleverd door de zenders.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
***Aangepast***

zie link mguzz
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Nee, dit gaat niet. Ben je niet zeker neem dan gewoon het volgende of vorige programma ook op.

Is de standaard 5 min vooraf niet genoeg geef dan wat voorbeelden, dan kan er actie ondernomen worden.

Door "cloud" opnemen is alles op 1 standaard tijd gezet.
Die tijden worden aangeleverd door de zenders.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De leveranciers van de gidsgegevens kunnen de tijden corrigeren. Dat gebeurt niet altijd, als uitzendingen in werkelijkheid in tijd verschuiven. Dan kan er een probleem ontstaan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Als toevoeging op de antwoorden die al gegeven zijn; let er op dat het programma 5 minuten extra opneemt, maar wel pas na die 5 minuten start. Als je dus een opname start, kan je op dat moment 5 minuten terugspoelen 🙂
JelleMotley

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ziggo antwoord wel met tijd verlengen door het voorgaand of navolgende programma ook op te nemen, maar dan is het OOK VAN BELANG dat zij zorgen dat de Programma-reeks qua omschrijving in het MENU ook klopt. Het komt regelmatig voor dat bijvoorbeeld een muziek programma, en dan met name met betrekking tot muziekfestivals (Rockpalast) 2 of 3 verschillende afleveringen dezelfde avond (+ navolgende week heeft) waarna uiteindelijk blijkt dat er maar 1 show is opgenomen. Tijdens het programmeren zie je alle rode rondjes die je hebt ingesteld, maar als je de verschillende opnames wil terugzien, blijkt dat de ziggomediabox maar 1 aflevering van het programma heeft opgenomen, domweg omdat ziggo de omschrijving in de reeks steeds hetzelfde heeft gehouden. Ik ben daar meerdere keren achter gekomen, maar nu een voorbeeld vooraf : Vanavond staat in de Veronica TV gids 21:00 uur KATE BUSH at the BBC en om 23:00 KATE BUSH at the BBC in concert 1979.  Het eerste programma is een compilatie van Top Of The Pops, en het tweede programma is een live concert uit 1979. Op ziggo mediabox staan beide programma's omschreven als KATE BUSH at the BBC. Omdat Ziggo het programma niet juist omschrijft zoals de BBC het heeft aangemeld is vooraf al duidelijke dat het programma van 23:00 uur niet wordt opgenomen. Het meest vervelende is dat je dit van te voren al weet, maar dat je geen extra optie hebt om te denken ik neem de hele tijdsbestek tussen 21:00 uur en 24:00 uur op. Het is dus zeer van belang dat @Ziggo  de juiste programma omschrijving op hun programma-reeks-lijn zet, en niet een "copy & paiste"-je neerkalkt ..... En ter verduidelijking  ik erger mij rot als fouten van @Ziggo vooraf te voorspellen zijn.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @JelleMotley! We hebben helemaalnooit reactie hier op gegeven zie ik, wat slecht! 

Ik snap dat het irritant is als opnames niet goed werken. Wij krijgen door van de tv-zenders wat er uitgezonden wordt en daar passen wij de tv-gids op aan. Het is al een tijdje geleden maar ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat en of er het al verbeterd is! 

JelleMotley

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, geen verbetering .... Met name op het Duitse WDR programma Rockpalast (zondag op maandag nacht).
Als er over meerdere weken een festival wordt uitgezonden en de naam van de uitzending blijft op "Ziggo's TV gids cq tijdlijn"  hetzelfde wordt slechts alleen de eerste aflevering opgenomen. De navolgende weken staat het rode stipje wel aan, maar wordt het programma niet opgenomen (althans als de eerste aflevering nog niet van de box verwijderd is) ... Rockpalast zet ook altijd aflevering 1 neer, maar de 2 navolgende weken heeft ZIGGO's tijdlijn ook aflevering 1 staan, ipv aflevering 2 en weer week later aflevering 3 .... slordig...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw feedback, @JelleMotley Deze heb ik intern doorgezet. 
Mocht dit in de toekomst weer voorkomen, wil ik je vragen om dit hier te melden.
Dit topic is speciaal aangemaakt voor fouten in de EPG. 
 

 

JelleMotley

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wederom stond in zowel de nacht van 28 op 29 augustus als ook in de nacht van 4 op 5 september 2022 bij het WDR Programma Rockpalast beide keren "Aflevering 1" van een bepaald reggae festival vermeld .... terwijl het beide keren om verschillende acts op het desbetreffend festival betrof ...  de 2de keer (4 op 5 september) had dus "aflevering 2" voor vermeld moet worden. Dit is de afgelopen maanden (festivalseizoen) steevast een terugkomend 'probleem', want ook bij 'serie opnemen' neemt hij de 2de keer het programma niet op omdat de ziggobox denkt dat hij het programma (in dit geval "aflevering 1" ) al heeft opgenomen. Kortom, ik verdenk de persoon die de tijdlijn verzorgt van een soort van copy 'n paiste gevalletje zonder verder na te denken....

Tweaker

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En inmiddels is het november 2023 en nog geen oplossing. Een voorgaand programma opnemen omdat op de werkelijke tijd de opname al zowat 10 minuten te laat start..... Op een Humax met HDD heb je tenminste zelf nog de touwtjes in handen.

Tijd om serieus na te gaan denken aan een andere (glasvezel) provider. Sorry, dit duurt te lang voor zo'n prijzig abonnement. 

Advies aan klanten met te veel problemen: abonnementsgeld terugvragen voor de maanden dat het product niet voldeed, dit is je recht als consument.

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Even een gerelateerde vraag:

Bij KPN zag ik in het topic "updates", waarin KPN nuttige info doorgeeft, dat de NOS had besloten de code van een bepaald programma te wijzigen. Dat betekende, dat de ingeprogrammeerde serie uitzendingen vanaf dat moment niet meer opgenomen zouden worden en opnieuw ingeprogrammeerd moesten worden.

 

Speelt dit bij Ziggo ook en zo ja, waar lees ik dat dan?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@CPV  je reageert in een topic dat bijna 5 jaar oud is uit 2019,

het beste kun je voor je vraag een eigen topic aanmaken 

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok, doe ik.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic