1
Vraag
2
Reacties
Peerke_NL

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Next Box HDMI-CEC werkt niet meer..

Hoi,

 

Sinds kort weer een Ziggo aansluiting met de Next Box, de 4K versie.

Deze had bij installatie zelf " gezien" dat we een Panasonic TV hebben en zich daar op ingesteld, dat werkte prima. Sinds een paar dagen echter bemerk ik dat de HDMI-CEC koppeling die ik in het menu bewust AAN heb gezet omdat ik het prettig vind dat alles aan/uit gaat tegelijkertijd, opeens NIET meer doet wat ie WEL aangeeft.

In het menu staat de optie "  Alles Aan : AAN " 
In de eerste paar dagen was het ook zo dat wanneer ik de rode knop gebruikte en de Next Box aan ging dat de TV ook mee ging en daardoor op zijn beurt de receiver ook. Prima, Maar opeens zonder duidelijke oorzaak werkt dat dus niet meer.

Heb de Next box al terug gezet naar Fabrieksinstellingen....zonder resultaat.

Keer uit gezet via AAN/UIT knop op de achterzijde...zonder resultaat.

 

Is er iets veranderd in de software de afgelopen dagen waar ik niets van weet, want ik snap dit niet meer.

Alles staat goed en aan en toch werkt het niet....

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Peerke_NL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Oplossing ? 

De vreemde situatie doet zich nu voor dat wanneer ik de Next box direct aan mijn Panasonic TV verbind, dat het bovenstaande probleem blijft.

Dus  Next -> Panasonic - > Yamaha Receiver

Echter...

Als ik het om gooi naar :

Next -> Yamaha -> Panasonic, dan werkt het wel .

 

Vreemde situatie...maar het lijkt nu dus opgelost...

Peter

 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Al een keer de 230 volt, de stekker uit het stopcontact gehaald van zowel de Next en de TV ?  

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Wat vaag dat dit ineens is veranderd @Peerke_NL. Hier en hier vind je alles over de software updates. De laatste update is vanaf 20 april gefaseerd uitgerold.

Heb je ook al gekeken of je televisie een update heeft gehad? Of deze juist nodig is? Ik ben net als Ronihd benieuwd of het verschil maakt als je de stekker van zowel de Next als de TV er eens uithaalt en opnieuw inplugt. Laat maar weten wat de resultaten zijn!

Peerke_NL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Oplossing ? 

De vreemde situatie doet zich nu voor dat wanneer ik de Next box direct aan mijn Panasonic TV verbind, dat het bovenstaande probleem blijft.

Dus  Next -> Panasonic - > Yamaha Receiver

Echter...

Als ik het om gooi naar :

Next -> Yamaha -> Panasonic, dan werkt het wel .

 

Vreemde situatie...maar het lijkt nu dus opgelost...

Peter

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Zeker bijzonder maar fijn dat je dit hebt gecheckt en het werkt! Thanks voor de terugkoppeling hier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic