1
Vraag
2
Reageer en help mee
some45

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Next - Apps blokkeren

Ik heb het forum al doorzocht en vond dat er vele zijn met de zelfde vraag.

 

Hoe kan ik apps blokkeren of verwijderen op de Next? Wanneer wordt dit eindelijk geïntroduceerd?

Er wordt volgens het forum al 3 jr om gevraagd en Ziggo wil het maar niet introduceren...

 

Ik heb de Next nu 2 weken en begin me steeds meer aan dit soort dingen te ergeren.

Op de XL hadden we bijna geen Apps, nu zit dat ding helemaal vol zonder dat ik ze kan blokkeren.

Wij willen ze graag kunnen verwijderen of blokkeren, wanneer kan dit nu eindelijk?

 

Komt dit niet zal ik uiteindelijk terug gaan naar de XL, die staat nog hier...

27 Reacties 27
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat kan dus niet. Dat er om wordt gevraagd wil niet zeggen dat ziggo dat uitvoert.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kunt natuurlijk de afstandbediening hoog op een kast leggen zodat de kinderen er niet zomaar bij kunnen

verder zijn er helaas momenteel geen opties.

 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Bij de meeste Smart televisies en ook op de Apple tv kastjes kan je apps verwijderen. 
Het is fijn dat je alleen in beeld krijgt wat je gebruikt. 
Wel zo rustig voor oog en hoofd.

Dus waarom gedraagt Ziggo zich hierzo afwijkend in?

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@some45 die apps zitten op de Mediabox Next en als je jezelf daar aan ergert dan hóéf je ze toch niet te gebruiken? Er zijn ook wel TV-zenders waar ik me aan erger waar ik ook niet naar kijk.

Ik neem aan dat je de Mediabox XL binnen een bepaalde termijn weer moet terugsturen?

@wewanl een smart TV en Apple TV koop je zelf en daar kun je zelf bepalen welke apps je wel en niet wilt zien en gebruiken; de Mediabox Next huur je van Ziggo en daar kun je dus niet zelf installeren en/of verwijderen. Eigenlijk heel simpel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  schreef:

 

Dus waarom gedraagt Ziggo zich hierzo afwijkend in?

 


Bijna geen enkele provider box heeft deze mogelijkheid. Ziggo is zeker niet afwijkend,  degene die afwijkt is Youfone met hun Androidbox

 

De providers hebben geen appstore, enkel een pagina waarop de app gekozen kan worden meer niet.

 

Doet 1 enkele app het niet moet je de hele box opnieuw installeren, dat hoeft met losse apps en een appstore niet. Dat heeft verder niks met het huren van de box te maken, dat wordt bepaald door de gebruikte techniek.

 

We mogen een provider box dan ook niet vergelijken met een smart TV of andere mediaboxen. Ook bij smart tv's heb je diverse standaard voor geinstallerde apps die je niet kan verwijderen, hooguit van een startbalk af halen en zelfs dat niet eens altijd. 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  schreef:

We mogen een provider box dan ook niet vergelijken met een smart TV of andere mediaboxen. Ook bij smart tv's heb je diverse standaard voor geinstallerde apps die je niet kan verwijderen, hooguit van een startbalk af halen en zelfs dat niet eens altijd. 

 


@RoWi. Volledig mee eens, TV's hebben soms de dikke knoppen voor apps op de tv.

Ik irriteer me ook mateloos aan de Netflix en nog erger Rakuten knop op de afstandsbediening van mijn Philips.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Dat is een harde eis van Netflix, geen idee hoe het met de Ziggo afstandsbedieningen is die van KPN hebben ook een Netflix knop.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  schreef:

 

Dat is een harde eis van Netflix, 


 

Maakt de ergernis niet minder. Hoeveel streamingdiensten hebben we nu?

Moeten die allemaal een eigen knop?

 

Ziggo afstandsbedieningen hebben deze knop overigens niet.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

@RoWi.  schreef:

 

Dat is een harde eis van Netflix, 


 

Maakt de ergernis niet minder. Hoeveel streamingdiensten hebben we nu?

Moeten die allemaal een eigen knop?

 


Voor het gemak van de klant wel, scheelt dat op de Ziggo boxen maar 3 of 4 stream apps aanwezig zijn uit mijn hoofd. 

Ik snap je punt voor mij hoeft dat ook niet, nog sterker van mij hoeven er helemaal geen apps van stream diensten via de TV box. Ook de andere apps hoeven voor mij niet, ik snap de andere klanten wel alles via 1 afstandsbediening.

 

Terug naar het onderwerp.

 

@some45 

dit kan alleen veranderen als de providers in dit geval Ziggo een appstore omgeving zouden introduceren of hun boxen op Android laten werken, behalve youfone is dat dus nergens het geval.

 

Ik zou in uw geval niet eens de mediabox XL aansluiten maar kiezen voor een CI module en smartcard. Of kijkt u wel terug en maakt u gebruik van cloudopname?

some45
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

In mijn geval zijn het idd de kids die dit gebruiken zonder toestemming.

Ik kan voor de zenders leeftijdsgrenzen en blokkeringen instellen, maar apps waar ze niets te zoeken hebben kan niet...

 

Hebben al meerdere gesprekken gevoerd, maar helaas werkt het helaas niet.

 

Naar mijn idee moet het toch best makkelijk in te voeren zijn, net zoals zender favorieten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@some45  schreef:

In mijn geval zijn het idd de kids die dit gebruiken zonder toestemming.

 

Naar mijn idee moet het toch best makkelijk in te voeren zijn, net zoals zender favorieten.


Het is helaas niet zo makkelijk, omdat dit in zijn geheel wordt geladen elke klant krijgt dezelfde software er zit alleen verschil tussen de Next en de Mediabox XL zoals u weet.

 

De gehele software zou moeten worden herschreven naar een app store vorm.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @some45!

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier flink van baalt! Zoals de leden al aangeven is het een lastige kwestie en daarom is dit niet doorgevoerd. Ik zal je wens doorgeven, meer kan ik helaas niet doen nu 😞 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dit is een lastig probleem. Mogelijke oplossingen zijn wellicht:

  1. Een nieuwe afstandsbediening vragen/bestellen. Dan heb je twee afstandsbedieningen en bij één van de afstandsbedieningen plak je de home-button vast en die geef je aan je kinderen. De andere afstandsbediening bewaar je op een veilige en afsluitbare plek. Je kinderen zullen zéker niet gecharmeerd zijn van deze exercitie, maar dan moeten ze maar beter luisteren. 😀
  2. Ook een mogelijkheid is een CI-module bestellen; daar zitten geen apps op.
some45
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Wim C. 

haha, ja zou een oplossing geweest mits het menu opnames er niet achter zou zitten. Er worden best veel kinderprogramma's opgenomen omdat deze niet terug te kijken zijn...

 

@MaudDank je voor het doorgeven Maud, ik begrijp uit de vele berichten op het forum dat ik idd niet de enige ben die dit als wens heeft.

Zou het niet in de profielen bijv meegenomen kunnen worden, bij aanmaken van een profiel aangeven of het hele app menu achter een pincode komt bijv? Als er vanuit Ziggo meegedacht kan worden, heel graag.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even hardop gedacht  binnen de Mijn Ziggo omgeving de apps kiesbaar maken.

Het zal hoe dan ook een uitdaging zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Tsja @some45 dat er best veel opgenomen kinderprogramma's achter die home-knop zitten daar zullen ze niet blij mee zijn. Misschien ben ik van het oude soort, maar als kinderen niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen.

 

Die zogenaamde App Store op de Mediabox Next is een geval apart. In een App Store kun je apps kopen en/of downloaden en dat kun je op een Mediabox Next niet omdat die applicaties door Ziggo op de mediabox zijn gezet.

Via een profiel aangeven welke apps je wèl en niet gebruikt en alleen dié apps in beeld brengen die je daadwerkelijk ook gebruikt, zou voor een aantal abonnees een prettige optie zijn. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  Het is geen appstore!! Die term moeten wij als Experts zoveel mogelijk vermijden.

Het is zoals ik het zie niks meer dan een pagina met snel koppelingen naar voorgeinstalleerde apps.

Ik ben trouwens heel benieuwd of deze apps wel op de Next geinstalleerd zijn of dat het webapps zijn die in de 'cloud' draaien.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. ik wéét dat het geen AppStore is! Lees wat ik schrijf: “Die zogenaamde App Store op de Mediabox Next is een geval apart.” 

Maar zolang Ziggo deze misleidende naam blijft gebruiken en ik duidelijk wil maken aan abonnees waar ik het over heb dan kan ik daar wel een nieuwe naam voor verzinnen en gebruiken, maar een lezer begrijpt er dan helemaal niks meer van.

some45
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Wim C. Via een profiel aangeven welke apps je wèl en niet gebruikt en alleen dié apps in beeld brengen die je daadwerkelijk ook gebruikt, zou voor een aantal abonnees een prettige optie zijn. 

 

Dit zou naar mij idee hopelijk een oplossing kunnen zijn... vingers gekruist of ziggo doorpakt... Afwachten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic