Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Zomerzwaluw
Level 1

Nexbox foutcode LBTA-165

Hallo, ik krijg regelmatig op mijn TV  een code te lezen: 'LBTA-165'. Het geluid valt dan ook weg.

Er moet steeds 'gekoppeld' of 'ontkoppeld' worden?

Ik heb een mediabox Next.

Als ik de mediabox weer aan en uit schakel, komt het geluid weer terug...

Wie weet raad, en wie kan mij helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
16 Reacties 16
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke TV is dit precies?

Merk en model letters, cijfers en letters.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Zomerzwaluw 

Ik zie dat Bert je hulp heeft aangeboden maar er een aantal vragen zijn gesteld waar geen reactie meer op is gekomen.

Klopt het dat je vraag is opgelost? Mocht je nog wel hulp nodig hebben, dan het vriendelijke verzoek om op Bert te reageren.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

zo maar een gokje : hebt u misschien een Lenco LBTA 165 platenspeler ?

Dan zou het best kunnen zijn, dat uw tv die ( m.b.v. bluetooth ) heeft gevonden en vraagt of deze koppelt moet worden.

Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

Sorry dat ik zo laat reageer,

maar hier heb je de gegevens van de TV:-

Merk: Tomson (Frans merk) 🇨🇵

Model: 40FG2S14W full hd led lcd

We hebben hem vorig jaar in augustus gekocht. Is niet "aangemeld" bij Ziggo. (Geen CI+ kaart of zo, wel gekabeld.)

Hopelijk kun je hier wat mee.

Hoe moet ik deze evt. koppelen?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Hoe moet ik deze evt. koppelen?"

Wat wil je precies waaraan aankoppelen?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Je pickup wil met je tv koppelen, gebruik de afstandsbediening va je tv om dat te doen.

De next en of ziggo staan hier geheel buiten.

Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

De mediabox met TV.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Zomerzwaluw  schreef:

De mediabox met TV.

Ik verwacht niet dat Next een bluetooth verbinding kan maken met een ander apparaat. Dus zal het waarschijnlijk de tv zijn, die de Lenco heeft ontdekt en vraagt of deze gekoppeld moet worden. Of het handig is om een platenspeler aan een tv te koppelen, dat betwijfel ik of men zou het geluid via de tv moeten willen afspelen.

Waarschijnlijk zal de tv dan overschakelen naar de bluetooth verbinding en zo de verbinding met de Next 'verbreken'. U zet nu de Next uit/aan, waarbij de tv die 'nieuwe' verbinding opmerkt en weer actief maakt. Maar kan u m.b.v. de afstandsbediening van de tv, niet de juiste ingang/HDMI poort kiezen en zou weer naar/via de Next kunnen kijken?

Staat de Lenco steeds aan?

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Zomerzwaluw  schreef:

De mediabox met TV.

U wilt de TV de Thomson 40FG2S14W Dus bedienen met de Ziggo afstandsbediening?

Het is eigenlijk heel eenvoudig als dit model niet te vinden is in het menu van de mediabox dan is dat niet mogelijk.

Alleen kan ik wat u ziet LBTA-165 niet in verband brengen met deze televisie.

@Zomerzwaluw 

Heeft u zoals gevraagd is een pickup van het merk Lenco ? Als u die niet heeft kan het zijn dat een van de buren deze heeft.

Wat komt er exact in beeld ik verwacht niet dat die melding zomaar in beeld komt zaken koppelen vergt een actie. Als dat apparaat niet van u is kunt u het beste dat koppel verzoek negeren of niet toestaan.

Een foto van wat u exact zien zal helpen.

0 Kudos
Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

Nee, helaas ik heb geen Lenco platenspeler.

0 Kudos
Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

Mijn platenspeler is geen Lenco, en staat bovendien op zolder.

0 Kudos
Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

Ik was wat laat; ik kijk bijna nooit op de Ziggo "community - topic" , maar ik heb inmiddels  naar Bert terug gereageerd.

Het probleem is nog niet opgelost.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Zomerzwaluw  schreef:

Mijn platenspeler is geen Lenco, en staat bovendien op zolder.

Dan zal het de platenspeler van de buren zijn en moet je de afstandsbediening van je tv gebruiken om te weigeren. 

De next en of ziggo staan hier geheel buiten blijft van toepassing.

Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

Hallo allemaal,

Het probleem is opgelost!

Via de 'snelscan'  via de Ziggo site bleek dat de modem opnieuw opgestart moest worden. Die "had een zetje nodig".

Bedankt voor alle moeite..!

Ik verlaat deze topic.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Zomerzwaluw  schreef:

Het probleem is opgelost!

Via de 'snelscan'  via de Ziggo site bleek dat de modem opnieuw opgestart moest worden. Die "had een zetje nodig".

Dat was het vast niet.

0 Kudos
Zomerzwaluw
Level 1
Topicstarter

Hallo SteefB,

De code bleef in ieder geval weg en verder zonder problemen televisie ( voetbalwedstrijd ) gekeken.

De gehele avond ook geen problemen meer gehad. 👍

0 Kudos