1
Vraag
2
Reacties
Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Netwerkfout <1106> op TV

Mijn TV geeft ineens de melding dat er sprake is van een netwerkfout <1106>.

Via Google leerde ik dat dit te maken zou hebben met de internetverbinding?

 

Wat is er aan de hand? En hoe zou het (eventuele) probleem verholpen kunnen worden? De TV doet het nog wel gewoon. 🤔

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ing1810  schreef:

@Bert, hoezo moet ik iemand laten komen die "dit" in orde kan maken?

Omdat ik foutmelding <1106> kreeg, maar de TV het nog gewoon deed? 

 

 

 

 

 


Bij Ziggo zullen de reguliere TV kanalen het gewoon doen. Daar slaat deze foutmelding dan ook niet op.

 

Dus wat bedoel je met de opmerking dat de TV het gewoon deed, en komt de melding van de TV zelf of van de Mediabox, dat is cruciale info om gerichter advies te geven. En zoals gezegd helaas is jip en janneke taal niet altijd mogelijk.

Hoe keek je naar RTL4 deze foutmelding heeft met een netwerkverbinding te maken, die zou als je live kijkt niet in beeld mogen komen. 

Daar slaat dus het stukje internet video op bij Replay of terugkijken of het gebruik van de Ziggo Go TV app op ern televisie van Sony kan deze melding in beeld komen.

 

Haal overal de stekker uit en te beginnen bij de modem alles weer van stroom voorzien is dan het probleem opgelost?

 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Dit draadje van @Lalalilly kwam ik tegen. @Bert! zou de door jou aangedragen methode voor mij de oplossing kunnen zijn?

 

Ik ben benieuwd of het TS heeft geholpen. Maar dat weten we niet. Want ze heeft niet meer gereageerd op de vraag van Ziggo moderator @Alex . Jammer!

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit soort oplossingen al geprobeerd ?

Wat moet ik doen als fout 1106 verschijnt wanneer ik een internetvideo probeer te bekijken? | Sony N...

 

Om dit op te lossen, controleer je de internetverbinding door te drukken op de knop Home of Menu op de meegeleverde afstandsbediening en selecteer je Settings > Network > Network Settings/Set-up > View Network Status > Check Connection (Instellingen > Netwerk > Netwerkinstellingen/configuratie > Netwerkstatus bekijken > Verbindingen controleren).

Volg de onderstaande stappen als de foutmelding blijft verschijnen.

Schakel de router of modem 1 minuut uit en dan opnieuw in. BELANGRIJK: Wacht ten minste 5 minuten na het inschakelen voor je de status van de internetverbinding controleert.
Verwijder de stroomkabel van de tv 1 minuut en schakel de tv dan opnieuw in.
Herhaal de functie Network Setup (Netwerkconfiguratie). De internetverbinding wordt gecontroleerd tijdens de netwerkconfiguratie. Bovendien zullen problemen met een oud of onjuist IP-adres worden opgelost.

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Steefb, hoezo een internetvideo bekijken? De TV stond op RTL4! 🙄

En een probleem met oude ip-adressen? Hoe dan? 🤔

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Sorry, ik had niet naar je naam gekeken, jouw problemen zijn voor gewone stervelingen onbegrijpelijk en onoplosbaar.

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

"Sorry, ik had niet naar je naam gekeken, jouw problemen zijn voor gewone stervelingen onbegrijpelijk en onoplosbaar."

 

@Steefb, is het echt nodig om zo bot tegen mij te doen? Pfff.... mij een gewone sterveling noemen. 🙄

 

 

Je kan me toch gewoon wel even in Jip en Janneke taal helpen? Please!! 🙏

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Ik word hier zo enorm verdriet van! Dit is toch een "klant helpt klant" forum?! Word je gewoon uitgemaakt voor een gewone sterveling! 

 

Ik vraag om hulp! Waarom helpt niemand me? 😔

Moet ik het, zoals altijd (!), gewoon zelf weer uitzoeken en oplossen ofzo?

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Vincent, vandaag rond 19.30u had ik ineens een foutcode <1106> op mijn TV. Heeft Ziggo mijn mediabox een update gegeven ofzo? 🤔

 

Je mag wel even reageren in DIT draadje. 

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Oooh wacht!!! Niet ik maar jij bent de "gewone sterveling" zeker, @Steefb

Dan steek ik 'm in m'n broekzak 😁

 

Of bedoelde je toch iets anders? 🤔

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ing1810 schreef: "Je kan me toch gewoon wel even in Jip en Janneke taal helpen? Please!!"

"Dit is toch een "klant helpt klant" forum?! "

 

Ik steek hier toch even tijd in met een serieus goed bedoeld advies:

 

Je hebt problemen met een netwerk / internet / systeem wat nogal wat basisbegrippen, basiskennis en kennis van de gebruiksaanwijzing van je apparatuur / TV / computer / mailsoftware vergt.

Daarnaast is iedere apparaat anders wat betreft de systeemsoftware, de verdere software en de werkwijze van de instellingen.

In Jip en Janneke taal dit soort zaken uitleggen vergt vele pagina's uitleg in meerdere hoofdstukken.

 

Even een vergelijking met auto's, veel modellen met allerlei verschillende gebruiksaanwijzingen om het te moeten repareren.

Als ik problemen heb met de auto, ga ik naar een garage, want ik heb er te weinig verstand van.

Als ik op een forum zou vragen: willen jullie dit mij uitleggen in Jip en Janneke taal hoe ik dat oplos, krijg ik als antwoord: koop een boek over je auto waar alles instaat, we gaan dat boek hier niet opnieuw schrijven of ga naar de garage.

 

Oftewel, verdiep je in de werking van netwerken enz. enz. ena. of laat iemand komen die dit voor je in orde kan maken.

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Bert, hoezo moet ik iemand laten komen die "dit" in orde kan maken?

Omdat ik foutmelding <1106> kreeg, maar de TV het nog gewoon deed? 

 

 

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ing1810  schreef:

@Bert, hoezo moet ik iemand laten komen die "dit" in orde kan maken?

Omdat ik foutmelding <1106> kreeg, maar de TV het nog gewoon deed? 

 

 

 

 

 


Bij Ziggo zullen de reguliere TV kanalen het gewoon doen. Daar slaat deze foutmelding dan ook niet op.

 

Dus wat bedoel je met de opmerking dat de TV het gewoon deed, en komt de melding van de TV zelf of van de Mediabox, dat is cruciale info om gerichter advies te geven. En zoals gezegd helaas is jip en janneke taal niet altijd mogelijk.

Hoe keek je naar RTL4 deze foutmelding heeft met een netwerkverbinding te maken, die zou als je live kijkt niet in beeld mogen komen. 

Daar slaat dus het stukje internet video op bij Replay of terugkijken of het gebruik van de Ziggo Go TV app op ern televisie van Sony kan deze melding in beeld komen.

 

Haal overal de stekker uit en te beginnen bij de modem alles weer van stroom voorzien is dan het probleem opgelost?

 

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Ik snap er geen bal van, @RoWi.!!

Ga straks nog wel even kijken naar de uitleg! Rot bende allemaal! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ing1810  schreef:

Ik snap er geen bal van, @RoWi.!!

Ga straks nog wel even kijken naar de uitleg! Rot bende allemaal! 


 

Op welke manier je keek toen deze melding in beeld kwam?

Was dit tijdens het live kijken naar een uitzending, of keek je via Replay.

Keek je via een tv ontvanger en zo ja welke, of keek je op de TV zelf via de Ziggo app?

 

 

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@RoWi., was een live uitzending! Via mediabox (Horizon XL?). 

Mediabox is destijds geleverd door Ziggo. Exacte gegevens over het type/soort zullen vast terug te vinden zijn in de systemen van Ziggo zelf?!

 

20210524_095751.jpg

Foto gemaakt om 19:39u (gisteren)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

@Ing1810 blijkbaar keek je niet live, de bovenste regel over het internetinhoud vernieuwen lijkt mij vrij duidelijk. Ik vraag me alleen af of dit van een mediabox komt of van de TV zelf.

Screenshot_20210524-100951_Chrome.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Dit is zeker te weten niet van de Mediabox XL, maar wel van een Sony TV.

Althans Sony geeft die foutmelding aan, ik zie geen andere TV's die deze foutmelding hebben.

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Bert, de TV is niet gekoppeld met de WiFi, dus wat dat betreft heb je denk ik gelijk!

 

Kan ik dat zelf oplossen?

 

**Moderator edit: Bericht aangepast wegens respectloos gedrag**

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ing1810 dat kan je zelf oplossen met de gebruiksaanwijzingen, op papier of op het internet, die Sony heeft om de TV op de juiste wijze in te stellen.

 

@Ing1810 De reactie die @RoWi. geeft is gezien de foutcode een logische en uitstekende opmerking, omdat die foutcode ook door die oorzaken kan komen, zoals Sony zelf aangeeft en je zult ook een aantal zaken uit moeten sluiten om tot de oorzaak van een probleem te komen.

 

 

**Moderator edit: Bericht aangepast wegens off-topic en reactie op reeds aangepast bericht**

 

Ing1810
Topicstarter
Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Foutmelding niet meer voorgekomen! 😃

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic