1
Vraag
2
Reageer en help mee
P.v M.

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netflix

Goededag, 

Als ik Netflix op mijn smart tv aanzet, heb ik op mijn reciever dolby digital + . Als ik op de Ziggo mediabox next Netflix aanzet heb ik pcm . Alles loopt naar mijn nieuwe Marantz reciever met hdmi. En van smart tv naar reciever ook met hdmi arc.  Iemand enig idee waarom pcm? 

 

Gr. Piet

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoe staat deze instelling

P.v M.
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb daar 3 opties, nl. Altijd aan, volg signaal, uitgeschakeld. Hij staat op, altijd aan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @P.v M. en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Zo te zien heeft @anoniemforum je al een eind op weggeholpen. Het is goed dat de Ziggo Mediabox Next op “Volg signaal” of “Altijd aan” staat ingesteld. 
Ik raad nu aan ook de instellingen van de audio op je TV en Marantz receiver te controleren. Het kan best zijn dat een van de twee of beiden een andere audio output compressie gebruiken waardoor je alsnog
PCM stereo te horen krijgt. Loop hiervoor met behulp van de handleidingen de instellingen van beide apparaten eens na. 

Controleer als het daarmee niet op te lossen is ook eens of dit probleem zich ook voordoet als je de Marantz receiver eens d.m.v. een optische kabel aansluit op de tv. 

P.v M.
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik dacht om de box van Ziggo direct op de tv aan te sluiten met hdmi. En dan met hdmi arc naar reciever. Of maakt dat niet uit denk je? Heb alles al nagekeken qua instellingen, kan niks vinden. Netflix van tv en niet van ziggo, speelt wel dolby dig. + af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@P.v M. Zou je inderdaad eens kunnen testen wat er gebeurt als je de Next rechtstreeks d.m.v. een highspeed HDMI kabel aansluit op de TV? Test daarnaast ook eens met een optische kabel tussen de tv en de Marantz receiver.
Kijk dan in de audio instellingen van je TV hoe daar de audio uitvoer staat ingesteld (PCM, 5.1. Dolby Digital, Dolby Digital Plus etc.). 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Waarschijnlijk laat je tv geen DD door op de hdmi ingangen. Dat komt bij meer tv's voor zoals de mijne. Via de tv zelf komt er DD en zelfs DTS geluid via de receiver.

Echter iets dat aangesloten is via hdmi geeft alleen PCM.

Daarom de Next direct op de receiver aangesloten.

P.v M.
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De next is direct op de reciever aangesloten. Maar heb net ontdekt, als mijn reciever standby staat heb ik dd . Maar zet ik hem aan heb ik pcm

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@P.v M. Kan het zijn dat je misschien op je Marantz receiver een aantal instellingen m.b.t. audio doorgifte aan moet passen? 

P.v M.
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alles al nagekeken, ik weet het niet meer nu

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
P.v M. wrote:

De next is direct op de reciever aangesloten. Maar heb net ontdekt, als mijn reciever standby staat heb ik dd . Maar zet ik hem aan heb ik pcm

 

Dat klinkt een beetje vreemd. Vooral “als mijn reciever standby staat heb ik dd”.

 

Als je de Next op de receiver hebt aangesloten en je hebt de TV verbonden met de receiver dan is dat op dezelfde manier als bij mij. Ik heb alleen een Denon en die is famillie van Marantz. Zet ik de Next op NPO1 dan zie ik dat de receiver DD aangeeft op het display. Dat is het eerste dat je kunt checken. Staat er geen DD op je display dan moet de Next op “volg”  of “altijd aan” gezet worden bij de DD audio instellingen. Zet je de Next op mode “altijd aan” dan zul je DD+ zien op je display. Zie je geen DD op je display maar hebt wel de Next op “volg” staan dan moet je de receiver vertellen dat de hdmi ingang DD formaat mag uitsturen. Dat gaat via de mode knoppen. Daarmee loop je door stereo/dolby/ en nog meer mogelijkheden heen.

Als je DD of DD+ ziet bij tv ontvangst dan kun je Netfix proberen. Niet alle films hebben DD geluid. En als ze wel DD geluid hebben dan moet je dat ook kiezen. Er is ook een keuze om stereo te krijgen. Heb je een film/serie die DD5.1 geluid heeft en je kiest die dan zul je op de receiver DD+ te zien krijgen. Netflix doet altijd DD+ geluid.

Succes.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic