1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Sharis

Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Netflix wil niet altijd opstarten

Goedendag, Sinds een week wil Netflix niet altijd meteen opstarten. Beeld blijft zwart en mediabox reageert nergens meer op. Na enkele minuten kun je hem wel weer uit doen (met ab) en in 9 van de 10 keren laad Netflix dan wel weer. Ook bij het afsluiten van Netflix gaat hij niet direct uit (eveneens een paar minuten een zwart scherm)… Iemand advies?😔

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Rikst, Bedankt en excuus. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, omdat sinds de laatste keer dat ik op dit forum was het maar 1x weer is gebeurd en dat na het aan en uit doen en geduldig wachten, hij (even afkloppen) wel weer normaal doet…🤔…. 

Ik dacht bij mijzelf dat het daarom geen zin heeft om het uit te proberen rechtstreeks op de wandcontactdoos. 

Bekijk in context

39 Reacties 39
Meldingen
Aan Uit
Richard1993!

Level 12
  • 648Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

om meer te komen te weten. wat heb je allemaal gedaan om het zelf proberen op te lossen? ik hoor het graag van je.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78777Posts
  • 5320Oplossingen
  • 23522Likes

Is de Mediabox XL aangesloten met een kabel of via wifi met het modem?

Zo ja, dan is dat de oorzaak.

Laat het hier weten, dan kunnen tips gegeven worden hoe één en ander weer in orde te maken.

Zo nee, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

262331AB-6741-4E65-9C30-41552969F80E.jpeg

Signaal komt goed binnen en conform Ziggo’s advies. Eveneens op basis van Ziggo’s advies geen internetkabel op de mediabox aangesloten😌

Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt, zie algemene opmerking.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

In dat geval gaat het puur om het signaal wat via coax op de Mediabox XL binnenkomt.

Wat mogelijk helpt is dat kapje eraf halen. Is dat de enige contactdoos? Werken andere apps op de Mediabox XL wel goed, en het on demand aanbod of via Replay kijken.

Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. Het probleem is alleen met Netflix inderdaad, de rest doet het gewoon goed.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78777Posts
  • 5320Oplossingen
  • 23522Likes

Heb je de box al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Heb je de oude of de nieuwe software op de Mediabox XL?

Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

meerdere malen aan/uit. Er zit nieuwe software op.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Dan lijkt het puur in de Netflix software te zitten, mogelijk in combinatie met de verouderde hardware van de MB XL. 

Met van de stroom wordt doorgaans de stekker uit het stopcontact bedoeld.

Richard1993!

Level 12
  • 648Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

misschien kan je contact opnemen met netflix hierover. je kan netflix bereiken via   0800-022-5173. tussen 9.00 uur ‘s ochtends en 22.00 uur ‘s avonds  ik hoop dat hun je verder kunnen helpen. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Richard1993!  schreef:

misschien kan je contact opnemen met netflix hierover. je kan netflix bereiken via   0800-022-5173. tussen 9.00 uur ‘s ochtends en 22.00 uur ‘s avonds  ik hoop dat hun je verder kunnen helpen. 

Goed bedoelt maar dat heeft weinig nut. Die wijzen dan toch naar de leverancier van de hardware in dit geval Ziggo.

Richard1993!

Level 12
  • 648Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

ja klopt ik bedoelde het inderdaad goed. o dat is raar dat hun weer gaan verwijzen naar ziggo dan. ik heb trouwens wel een vraagje hoe doe je dat met reageren op iemands bericht? dat je de tekst ziet zoals bij jou het geval is. sorry als ik niet helemaal duidelijk ben of maak je gewoon een screenshot?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Richard1993!  schreef:

ja klopt ik bedoelde het inderdaad goed. o dat is raar dat hun weer gaan verwijzen naar ziggo dan. ik heb trouwens wel een vraagje hoe doe je dat met reageren op iemands bericht? dat je de tekst ziet zoals bij jou het geval is. sorry als ik niet helemaal duidelijk ben of maak je gewoon een screenshot?

Daarvoor zijn de aanhalings tekens, wat ik bedoel de omschrijving klinkt meer als een hardware of verbindings probleem. Niet direct als een probleem waar Netflix iets aan kan doen. Mogelijk helpt het als @Sharis de software opnieuw installeerd als extreme maatregel. 

Screenshot_20210529-171105_Chrome.jpg

Richard1993!

Level 12
  • 648Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

@RoWi.  schreef:

@Richard1993!  schreef:

Daarvoor zijn de aanhalings tekens, wat ik bedoel de omschrijving klinkt meer als een hardware of verbindings probleem. Niet direct als een probleem waar Netflix iets aan kan doen. Mogelijk helpt het als @Sharis de software opnieuw installeerd als extreme maatregel. 

Screenshot_20210529-171105_Chrome.jpg

ah zo werkt dat dankjewel voor de tip. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Sharis, van harte welkom hier! 

Wat ontzettend vervelend dat Netflix het als enige af en toe zo moeilijk heeft op je Mediabox XL. Ik kan mij voorstellen dat dit erg irritant is als je gewoon lekker wilt genieten van een film of serie. Ik denk dan ook graag met je mee.

Gaat het alleen om kanaal 150 op de box die dit probleem geeft? Of ervaar je dit ook als je via het App Menu de Netflix app start? 

Krijg je ook een foutcode of melding te zien?

Heb je toevallig ook al met Netflix contact hierover gehad? 

Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Marije , Bedankt. In antwoord op uw vragen:

- Hetzelfde gebeurt zowel bij kanaal 150 als via de app op de mediabox.

- Er verschijnt geen foutcode en zie alleen een zwart beeld als het gebeurd (vaker dan niet ☺️).

- Heb geen contact gehad met Netflix, want via andere apparaten nooit problemen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2554Posts
  • 180Oplossingen
  • 350Likes

Bedankt voor je reactie, @Sharis

Duidelijk, doordat het beeld zwart blijft als je kiest voor Netflix lijkt het erop dat de box met het opstarten ergens blijft hangen. Is het wellicht zo dat je Netflix gelijk probeert op te starten als de box net is ingeschakeld? Of ervaar je dit ook al de box al even ingeschakeld is en je Netflix probeert te starten? 

Sharis
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Gianna , Bedankt, echter doet het probleem zich voor in beide gevallen😒

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Wat ik nu zo lees lijkt deze mediabox ruilen een goede zet. Als het in de app van Netflix zit zou je meer klachten verwachten.