Goedendag, Sinds een week wil Netflix niet altijd meteen opstarten. Beeld blijft zwart en mediabox reageert nergens meer op. Na enkele minuten kun je hem wel weer uit doen (met ab) en in 9 van de 10 keren laad Netflix dan wel weer. Ook bij het afsluiten van Netflix gaat hij niet direct uit (eveneens een paar minuten een zwart scherm)… Iemand advies?😔
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bedank, vrees hetzelfde😒… Wordt echter al de 4de keer…😮💨….@Ziggo: dat kan toch niet de bedoeling zijn…🥲
@Sharis schreef:Bedank, vrees hetzelfde😒… Wordt echter al de 4de keer…😮💨….@Ziggo: dat kan toch niet de bedoeling zijn…🥲
Dat is zeker niet de bedoeling, zelf kan ik dat zwarte beeld niet anders verklaren dan een probleem veroorzaakt door de mediabox. Het enige wat ik me nog op basis van de eerder geposte foto afvraag, is dat het oorspronkelijke punt van binnenkomst?
Dag @Sharis! Duidelijk verhaal, erg zuur dat je nog steeds zoveel problemen ervaart met de Netflix omgeving op je mediabox en dat het niet uitmaakt op welke wijze je de app opstart of wanneer je de app gebruikt. Al met al is het een vervelende kwestie, al helemaal wanneer je toch graag een serie'tje aan het bingewatchen bent 😞
Mocht je openstaan voor een vervangende mediabox, laat het dan weten hier. Hopelijk lossen we dit probleem daarmee definitief op!
Beste @Erik S, Bedankt. Als er inderdaad niks anders aan te doen is dan zit er niks anders op. De vorige keren heeft het omwisselen ook voor extra problemen gezorgd, omdat de aanmelding van de nieuwe box niet was verwerkt en het heeft me meerdere contactpogingen gekost voordat @Ziggo luisterde, ook omdat je steeds iemand anders te spreken krijgt. Ik hoop van harte dat dat deze keer voorkomen kan worden…
Wat rot dat het zoveel voeten in aarde heeft gehad de laatste keer dat je een nieuwe mediabox hebt ontvangen. Ik ga ervan uit dat het helemaal goed loopt deze keer en mocht je toch ergens tegenaan lopen dan weet je ons via deze weg gelukkig te vinden.
Ik heb een vervangende mediabox jouw kant op gestuurd, laat je ons weten hoe het gaat als je deze hebt ontvangen?
Hoi, nog bedankt @Mariska. Ik had hem snel ontvangen. Installatie ging goed. Het leek een weekje goed te gaan, maar vandaag met de nieuwe box weer dezelfde probleem (net voor het eerst…)🥴
Welke Mediabox heeft u momenteel?
Beste @Jonathan-458 , Bedankt. Ik heb de XL.
Je hebt nu dus een 4de mediabox XL en ook op deze start Netflix niet op. Je krijgt sinds vandaag weer dat zwarte scherm je ziet vermoed ik niet eerst een Netflix logo?
Hi @RoWi. , bedankt. Klopt, echter wanneer het gebeurd en ik zap naar kanaal 150 en zie ik wel, denk ik, de logo en vervolgens gaat hij op zwart. Na het aan en uitzetten en enkele minuten wachten doet hij het weer normaal…
Ik vermoed dat deze box niet nieuw was, en al genoeg gebruiksuren achter zich heeft, met dit als resultaat. Ik ben ook benieuwd of de overige apps wel goed functioneren. Het blijft vreemd als het enkel weer de Netflix app betreft.
Nu heb ik bij geen enkele provider goede resultaten met apps op hun mediaboxen maar dat terzijde.
"Nu heb ik bij geen enkele provider goede resultaten met apps op hun mediaboxen maar dat terzijde."
Op de Mediabox XL en de Next hebben in ieder geval de apps Netflix, Videoland, Prime, Youtube, Film1, NPO, Vimeo hier prima gewerkt gedurende de vele jaren dat ik die gehad heb.
@Bert schreef:"Nu heb ik bij geen enkele provider goede resultaten met apps op hun mediaboxen maar dat terzijde."
Op de Mediabox XL en de Next hebben in ieder geval de apps Netflix, Videoland, Prime, Youtube, Film1, NPO, Vimeo hier prima gewerkt gedurende de vele jaren dat ik die gehad heb.
Dat is jouw ervaring, mijn eigen ervaring is dat een TV dit veel beter en vaak mooier doet, met als kant tekening de kortere ondersteuning van apps van de TV fabrikanten en of app bouwers.
Hi @Jonathan-458 , bedankt. Die werken gewoon🤗
@Sharis Hmm, dat maakt het ingewikkeld. Ik zie namelijk wel wat ruis op het signaal wat de Mediabox XL binnen haalt. Wil je de Mediabox XL eens direct op de hoofdaansluiting aansluiten? Het is dus van belang dat je de POA1 splitter even loshaalt en de kabel vanaf de Mediabox XL direct in de wandcontactdoos steekt. Haal je Mediabox XL hierna 1 minuut van de stroom en sluit hem opnieuw aan. Laat de box vervolgens naar standby gaan. Haal de box uit standby en laat de box even een paar minuten 'bijkomen' op een normale tv zender. Open vervolgens de Netflix App via 150 of via het menu. Laat je me weten wat dit oplevert?
@Vincent , bedankt. Ga ik vanavond even proberen en laat de uitkomst dan zsm weten👍🏼
Hoi @Sharis,
Heb je een update voor ons, hoe gaat het rechtstreeks op de hoofdaansluiting?
Hoi @Rikst, Bedankt en excuus. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, omdat sinds de laatste keer dat ik op dit forum was het maar 1x weer is gebeurd en dat na het aan en uit doen en geduldig wachten, hij (even afkloppen) wel weer normaal doet…🤔….
Ik dacht bij mijzelf dat het daarom geen zin heeft om het uit te proberen rechtstreeks op de wandcontactdoos.
Nu ga ik er uiteraard niet vanuit dat het probleem is teruggekeerd, maar weliswaar dan toch verstandig rechtstreeks op de AOP te testen. Daarmee kunnen wij bepaalde zaken uitsluiten.
Kom gerust weer in de lucht als je daarna toch nog ergens tegenaan loopt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.