1
Vraag
2
Reacties
Mirarno

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netflix via kanaal 150

Ik heb sinds kort tv boven op mijn slaapkamer erbij gekregen. Het is een tweedehandse Philips 32PFL7962D/12 en er zitten geen apps op. Deze week heb ik boven een Humax mediabox (dus is de nieuwste versie) van Ziggo ontvangen zodat ik boven dezelfde zenders kan bekijken als op de tv beneden. Ik krijg alleen geen kanaal 150 van Netflix op de tv, hij springt van 140 naar 204. Ik kan ook geen huisje op mijn afstandsbedieningen vinden, niet op die van Philips en ook niet op die van de Humax. Misschien dat ik verkeerd kijk?

Ik heb dus wel netjes een abonnement van Netflix want op de tv beneden werkt het perfect. Hoe kan ik dit oplossen zodat ik ook boven kan kijken?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Je doet niks verkeerd ik verwacht dat je de Humax 5300C hebt, of mogelijk de 5500C beiden hebben geen apps, daarvoor heb je de Mediabox XL of de Next nodig.

De simpelste en of meest voordelige oplossing die ik bedenk is een Humax H3

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Je doet niks verkeerd ik verwacht dat je de Humax 5300C hebt, of mogelijk de 5500C beiden hebben geen apps, daarvoor heb je de Mediabox XL of de Next nodig.

De simpelste en of meest voordelige oplossing die ik bedenk is een Humax H3

Steefb
Expert
Expert
  • 11754Posts
  • 2248Oplossingen
  • 4093Likes

Of een chromecast oid.

Mirarno
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor jullie reacties.

Ik had bij Ziggo heel expliciet aangegeven dat ik boven Netflix wilde kijken. Kreeg ik eerst een digitale ontvanger toegestuurd en daar kon ik dus helemaal niks mee. Gebeld en toen kreeg ik de Humax toegestuurd maar daar kan ik dus ook niks mee 😞
Ik ga weer met Ziggo bellen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Succes, behalve je abonnement veranderen naar het nieuwe Start abonnement met de MBXL of naar Compleet of Max verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het gaat lukken.

Ps @Mirarno was die "digitale ontvanger" geen Humax?

Mirarno
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo RoWi,

Nee dat is een verschil. Met die digitale ontvanger kun je alleen de basis zenders ontvangen en met de Humax ontvang je meer zenders en on demand. Maar dus geen Netflix.

Ik heb net gebeld en ze hebben aangegeven dat ik dus verkeerd ben geinformeerd (ondanks dat ik diverse keren heel expliciet had aangegeven dat ik Netflix wilde). De nieuwe Next boxen kunnen wel met Netflix maar die staan op dit moment alleen op het duurste abonnement, pakket Max maar dan betaal je dus ook weer 20 euro per maand meer 😞
Ik heb nu een Complete pakket en daar zit het dus nog niet op. Komen in de toekomst wel ook op de andere abonnementen. Ik heb maar een Humax 3 besteld zoals jij adviseerde. Bedankt voor de tip. Hopelijk gaat het hier wel mee werken.....

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7654Posts
  • 288Oplossingen
  • 2614Likes

Je bent er van op de hoogte @Mirarno dat je een werkende internetaansluiting voor de Humax nodig hebt ? en die dus niet op de coax kabel kan worden aangesloten.

Geadviseerd wordt om een utp kabel te gebruiken , ik lees dat draadloos ook kan maar dan moet je wifi van goede kwaliteit zijn op de slaapkamer en een 5 ghz verbinding is dan aan te bevelen.

De officiële Netflix app zit al standaard op de HUMAX H3, je hoeft verder niets te installeren. Een Netflix abonnement, internet-aansluiting en een TV met HDMI-aansluiting is alles wat je nodig hebt. Aansluiten en kijken

RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Ik ga ervan uit dat de topic starter dit wel weet, ook de Next en Mediabox XL hebben een werkende internet verbinding nodig.

@Mirarno heb  je alles Compleet of enkel Internet Compleet? Bij TV Compleet hoort de Mediabox XL  heb je die beneden? Ik weet even niet of Netflix daar al op beschikbaar is zonder de nieuwste update.

Wat Ziggo een Digitale ontvanger noemt is de Humax 5500C.

Mirarno
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het even nagekeken en de digitale ontvanger is inderdaad een Humax 5500 C. Het nieuwe kastje wat ik afgelopen week van Ziggo heb ontvangen en waar ik dus wel On Demand op kan krijgen is een Humax 5300 C.

Ik heb gebeld met Humax in Eindhoven om het even te checken of het allemaal wel goed was voordat ik ging bestellen en zij gaven aan dat ik het Humax H3 kastje daar gewoon op kon aansluiten met een HDMI kabel. Die leveren zij er overigens niet bij, die moet je apart bestellen. Ze hebben ook een startpakket van 89 euro maar dat was volgens die man helemaal niet nodig.
Bij de Humax 5300 C zit ook een dongel om Wifi op te ontvangen (heb je nodig voor On Demand).

Mijn pakket is op alles Complete en ik heb beneden de Horizon Box staan (heet tegenwoordig geloof ik de Mediabox XL). Beneden werkt overigens alles top, alleen op de tv boven was het een drama.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Klopt de Horizon is de voorganger van de Mediabox XL.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7654Posts
  • 288Oplossingen
  • 2614Likes

Voor de duidelijkheid , de Neflix app kan draaien op elke mediaspeler die daarvoor geschikt is en is niet afhankelijk van de Ziggo Next of de Ziggo mediabox XL en ook niet van het soort TV abonnement wat je bij Ziggo afneemt.

Het enige wat nodig is , is een werkend internet abonnement.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Dat moest er nog bijkomen, gelukkig is dat inderdaad niet zo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic