Mvanga

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Netflix via Next Mini geeft vaal, flets beeld

Ik heb een Next Mini geïnstalleerd en gebruik een Sony smart-TV. Via de Netflix-app op de Next Mini veranderen de kleuren ineens, ze worden heel vaal en flets. Als ik Netflix opstart via de app op de TV is er wel normaal beeld. Iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mvanga
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Iedereen bedankt voor de suggesties. Ik heb wat instellingen veranderd, anders aansluiten vind ik teveel gedoe, ik ga maa4 gewoon via de app op de TV blijven kijken.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @Mvanga 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Heeft u dat fletse beeld alleen bij Netflix of gebeurt dat ook bij andere streamingdiensten?

Mvanga
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Goedenavond Wim,

Dank voor je bericht.

Ik heb Disney+ even geprobeerd, daar zijn de kleuren normaal.

gr. M. van G.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Via de Netflix-app op de Next Mini veranderen de kleuren ineens, ze worden heel vaal en flets."

Is dat alleen bij HDR films of documentaires?

Of ook bij HD films of documentaires?

Mvanga
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert,

 

ik wilde gaan kijken hoe het zat, maar op een of andere manier is het probleem nu opgelost.

geen idee hoe dat kan, maar goed. Dank voor je moeite.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Mvanga schreef in een ander bericht:

"Ik dacht dat het probleem was opgelost,….toch niet….

Je vroeg me of het bij HD of HDR was. Ik weet nu dat ik het probleem niet heb bij een HD-Serie en wel bij een HDR-Serie."

 

@Bert schreef daarop:

"HDR geeft hier ook een vreemd beeld op mijn beeldscherm.

Dat ligt deels aan de diverse instelmogelijkheden van de HDMI ingang en weergave mogelijkheden van  je TV en deels aan de wijze waarop de Next het beeld doorstuurt.

Het hangt sterk af van het merk en model TV hoe de instellingen gezet moeten worden."

 

@Mvanga schreef: "Mijn Sony-Smart TV is gekoppeld aan een Harman-Kardon dolby Surround set, de Next Mini. Precieze details van de Sony en Harman-Kardon moet ik dan opzoeken."

 

Welke Sony smart TV precies?

 

Is de Next mini met een HDMI kabel aan de TV aangesloten en dan vanaf de Tv een HDMI kabel naar de Harman-Kardon?

Of is de Next mini met een HDMI kabel aan de Harman-Kardon aangesloten en dan pas met een HDMI kabel naar de TV?

 

Ik weet verder niets van Sony en Harman-Kardon, mogelijk heeft @Wim C. een idee?

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Om te beginnen is de Next mini niet de ideale weergever voor Netflix.

Netflix zend bijna alle 4K materiaal uit in Dolby Vision. Wellicht heeft jouw Sony televisie dit ook aan boord.

Helaas hebben de Next en Next mini, geen Dolby Vision weergave en komt de boel niet verder als het verouderde HDR10. Het zal dus altijd behelpen blijven. Niet voor niets heeft de nieuwste ontvanger van KPN wel Dolby Vision en Dolby Atmos aan boord. 

Ik adviseer je lekker te kijken met je native app op je televisie of een Apple TV 4K aan te schaffen 🙂 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als kleuren vaal en flets zijn lijkt het op HDR input signaal in SDR weergave. 

Op mijn Sony 4KTV heb ik bij HDMI inputs verbeterde indeling ingesteld:

Instellingen-> Externe ingangen-> Indeling HDMI-signaal-> Verbeterde indeling (HDMI-signalen van hoge kwaliteit weergeven … zoals: 4K 60p 4:2:0 10bit, 4:4:4, 4:2:2) 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Mvanga

Jammer dat de beeldkwaliteit van Netflix op de mini niet helemaal naar tevredenheid is. Ik zie dat er wat tips met je zijn gedeeld, heb je daar nog naar gekeken en bracht het verbetering?

Mvanga
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Sorry voor de vertraging.

De TV is een Sony Bravia KD-55XD8599

de Next Mini is rechtstreeks op de Harman-Kardon aangesloten.

Het lijkt dus zo te zijn dat dit Netflix probleem alleen optreedt bij HDR.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hoe is je beeld als je de Next mini rechtstreeks aansluit op je televisie?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Mvanga, kun je antwoord geven op de vraag van @wewanl ?

Mvanga
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Iedereen bedankt voor de suggesties. Ik heb wat instellingen veranderd, anders aansluiten vind ik teveel gedoe, ik ga maa4 gewoon via de app op de TV blijven kijken.

Uitgelicht topic