Hallo, ik heb sinds vanochtend de next mini. Door een monteur geinstalleerd. Ik heb een chromecast hangen in mijn tv voor Netflix. Ik heb dus al jaren een los Netfix abonnement. Hoe zet ik mijn Netflix aan met deze Next mini? Ik begrijp via kanaal 150, maar krijg ik dan via mijn Chromecast Netflix te zien of via Ziggo?
Vast bedankt!
🤗
Opgelost! Ga naar oplossing.
150 is een snelkoppeling naar de Netflix app een andere methode is via het Menu naar de apps bladeren en zo de app starten. Als de app is gestart kunt u uw inlog gegevens van uw huidige Netflix account gebruiken.
Uw Chromecast staat hier volledig buiten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
150 is een snelkoppeling naar de Netflix app een andere methode is via het Menu naar de apps bladeren en zo de app starten. Als de app is gestart kunt u uw inlog gegevens van uw huidige Netflix account gebruiken.
Uw Chromecast staat hier volledig buiten.
Dank u. Betekent dat dat ik dan nu via Ziggo een Netflix abonnement moet afsluiten? En dat ik mijn (nieuwe) chromecast niet KAN gebruiken?
Nee geen nieuw abbo.
gewoon je gegevens in de next ingeven als daar om gevraagd wordt.
Chromecast is nu voor de TV met de next aangesloten overbodig.
Die is natuurlijk te gebruiken voor een 2e tv.
Ok, bedankt. Handig.....En hoe stream ik nu dan bijv. NPO start plus, Videoland etc?
De Mini heeft de vernieuwde Videoland app.
En de NPO app is aanwezig zover mij bekend een iets beperkte variant.
Voor beide gaat hetzelfde op u kunt met uw bestaande accounts aanmelden.
Mijn advies gebruik uw Mini waar deze voor is bedoeld 'gewoon' TV kijken en gebruik uw Chromecast waar die voor is gemaakt de streamingdiensten.
En je kunt de chromecast gewoon blijven gebruiken zoals je dat voor de next ook deed.
De next heeft aan de verbinding en handelingen voor de chromecast niks gewijzigd.
De NPO app mist de NPOextra kanalen op de Next. Die zijn wel via de Chromecast of Chromecast GoogleTV gratis te zien door te casten via de NPO app of geïnstalleerd op de Chromecast GoogleTV.
@RoWi. dat is natuurlijk een persoonlijk advies. Als op de Mediabox Mini de apps van streamingdiensten geïnstalleerd zijn, dan is zo’n mediabox behalve TV streamen óók bedoeld om met deze apps te streamen..
NPO start en NPO plus is tegenwoordig hetzelfde, heb ik begrepen, maar met abonnement in HD kwaliteit.
@Karel. schreef:
NPO start en NPO plus is tegenwoordig hetzelfde, heb ik begrepen, maar met abonnement in HD kwaliteit.
Volgens mij is het: zonder abonnement NPO Start en mèt abonnement NPO Pus.
In de appstore is maar een officiële NPO app te downloaden. Die kan je gebruiken zonder in te loggen, in te loggen en in te loggen met een NPO-Plus abonnement.
De NPOextra kanalen zijn op de Next verwijderd uit de NPO app, zodat je een aanvullend pakket moet af nemen bij Ziggo om die te kunnen zien.
@Wim C. Inderdaad een persoonlijk advies gebaseerd op ervaringen met meerdere varianten Mediaboxen geleverd door providers. De Next en de Mini ken ik niet, toch hebben deze dezelfde problemen als de apps op de boxen van bijvoorbeeld KPN.
Wel een opmerking dat iets kan, is heel iets anders dan ervoor bedoeld zijn!!
De apps op een mediabox zijn een leuke 'nuttige' extra meer niet. Het gaat vaak goed maar ook meer dan genoeg niet.
Een AppleTV of de laatste Chromecast met Google zijn hier echt voor ontwikkeld dat is een belangrijk verschil.
Wat de NPO app betreft is er een klein verschil of je wel of geen account hebt, log je in met een betaald account dan krijg je toegang tot het NPO plus deel.
Allereerst zit hier niet om m’n gelijk te halen; begrijp dat goed. Maar de Mediabox Mini is feitelijk gezien een iptv-mediabox en is dus ontworpen en geproduceerd om te streamen via internet. Of je nu een TV-programma aan het kijken bent of een film via Netflix; in beide gevallen is het streamen.
Qua Chromecast vind ik een gedoe om via een tablet of telefoon te casten naar een TV. Maar die ervaring is ook persoonlijk.
Deels off topic.
Het gaat ook helemaal niet om gelijk hebben.
De providers hebben de apps puur en alleen mogelijk gemaakt als extraatje voor de klant en deels als marketing middel.
Met de laatste Chromecast is geen extra apparatuur nodig. Want inderdaad is dat een gedoe. De topic starter gebruikt als ik goed lees de nieuwste variant dan is de Mini niet eens nodig daar kan ook de Ziggo Go TV app op worden gebruikt.
Dan even nog technisch off topic met excuses naar de topic starter
Via de Mini lineair kijken is niet hetzelfde als via Netflix kijken. Video on demand is echt heel wat anders dan multicast IPTV.
Dan nu weer on topic de Mini en de Chromecast kunnen naast elkaar worden gebruikt dan kan @Hetty2089 zelf oordelen wat het beste bevalt waar het de apps betreft.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.