Vraag
Reacties
Oplossing
Erwin1111
Level 4

Netflix valt verbinding even weg,met zappen tussen films,series

Netflix verbinding valt even weg als zap tussen films en series.

beeld word dan even 2 sec. Zwart en geluids valt ook weg zie ik op mijn avr.

met prime video heb ik dat volgens mij ( moet ik nog ff checken)

youtube app doet het ok.

heb dit al een paar maanden,wat kan ik hier aan doen?

heb al terug naar fabrieksinstellingen gebracht,maar dat maakt niks uit.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Erwin1111 Ik heb je prima begrepen en probeer uit te leggen waarom er met Framesnelheid aanpassen aan, een korte zwarte periode is, dan past de Next zich aan aan de film of documentaire en wisselt de Next tussen 50 Hz en 24 Hz of weer terug en dat geeft een paar seconden het zwarte beeld.

TV en andere on-demand staat op 50 Hz framesnelheid, op Netflix zijn de USA films / documentaires 24 Hz / frames.

Als je een 24 frames / Hz doorgeeft op 50 frames, dan kom je 2 frames tekort en dat kan zichtbaar zijn in een heel kleine hapering, wat gaat irriteren als je dat de hele film ziet gebeuren, vandaar dat de next ook op 24 frames het beeld aan je TV kan geven, dan heb je geen last van die heel kleine hapering.

Bekijk in context

0 Kudos
Erwin1111
Level 4
Topicstarter

Ok dan snap ik hem haha

Ik heb framesnelheid aanpassen nu uitgeschakeld en heb er geen last meer van.

vond het al raar want heb er voorheen nooit last van gehad.

thanks

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan staat Instellingen -> Beeld en geluid -> Framesnelheid aanpassen aan.

TV en andere on-demand staat op 50 Hz framesnelheid op Netflix zijn de USA films / documentaires 24 Hz / frames.

Als je een 24 frames / Hz doorgeeft op 50, dan kom je 2 frames tekort en dat kan zichtbaar zijn in een heel kleine hapering, wat gaat irriteren.

Zet je op Framesnelheid aanpassen, dan past de Next zich aan en heb je geen last van de haperingen.

0 Kudos
Erwin1111
Level 4
Topicstarter

Bedankt voor het antwoord,maar framesnelheid aanpassen staat aan.

ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt

het is niet tijdens het kijken van de film,het is in het keuzemenu,als ik zap van film naar film.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

welke mediabox heb je?

of kijk je via smart tv zelf?

0 Kudos
Erwin1111
Level 4
Topicstarter

Ik heb de mediabox next,en kijk via de app op de box.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Erwin1111 Ik heb je prima begrepen en probeer uit te leggen waarom er met Framesnelheid aanpassen aan, een korte zwarte periode is, dan past de Next zich aan aan de film of documentaire en wisselt de Next tussen 50 Hz en 24 Hz of weer terug en dat geeft een paar seconden het zwarte beeld.

TV en andere on-demand staat op 50 Hz framesnelheid, op Netflix zijn de USA films / documentaires 24 Hz / frames.

Als je een 24 frames / Hz doorgeeft op 50 frames, dan kom je 2 frames tekort en dat kan zichtbaar zijn in een heel kleine hapering, wat gaat irriteren als je dat de hele film ziet gebeuren, vandaar dat de next ook op 24 frames het beeld aan je TV kan geven, dan heb je geen last van die heel kleine hapering.

0 Kudos
Erwin1111
Level 4
Topicstarter

Ok dan snap ik hem haha

Ik heb framesnelheid aanpassen nu uitgeschakeld en heb er geen last meer van.

vond het al raar want heb er voorheen nooit last van gehad.

thanks

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Erwin1111 Heb je nu geen last van kleine haperingen in het beeld bij het afspelen?

Dat hoeft niet als je een beeldscherm hebt die dit soort zaken opvangt.

0 Kudos
Erwin1111
Level 4
Topicstarter

Ik heb nooit geen haperingen gehad tijdens het afspelen,

alles doet het nu weer goed 👍🏻