1
Vraag
2
Reacties
Asseltdehaan

Level 1
  • 120Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Netflix ultra hd

Gaat ziggo Netflix ultra HD doorgeven via de app. Je kan namelijk tegenwoordig ook een netflix ultra hd abb nemen. Ben benieuwd of dat wel zin heeft.
24 Reacties 24
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Asseltdehaan wrote:
Dank voor je reactie Willem, helaas is dat voor mij abakadabra.

Mvg

Dag,

het komt eigenlijk hier op neer, dat de Tv in 4K kan weergeven, terwijl een bron is aangesloten welke in Full HD weergeeft. Nu wordt 1080P als Full HD gezien, en 1080I eigenlijk niet, en hoe dat zit zal ik dan maar even achterwege laten, maar als je Netflix via de Horizon zou hebben, welke uitstuurt in 1080P, kan de Tv dat signaal opschalen, ofwel in Jip en Janneke taal, er zoveel beeldlijnen bij maken, dat je toch naar een 4K beeld kijkt. Een kritische blik ziet dat, maar dat hangt wel af van de kijkafstand en hoe goed je nog ziet. Veel mensen zijn prima tevreden over de beeldkwaliteit als er toch 'maar' 1080 beeldlijnen worden aangeboden en de chipset in de Tv dus zijn werk doet.

Is het zo iets duidelijker? 🙂

Het ultieme bereik je echter als je echt een hoge (4K) resolutie aanbied. Maar dergelijke Tv's zijn vaak voorzien van zeer goede chipsets voor het opschalen/de-interlacen.

Mvg. Willem
Asseltdehaan
Topicstarter
Level 1
  • 120Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank Willem.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Graag gedaan.

mvg. Willem
Peppes

Level 2
  • 1453Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
borry52 wrote:
U moet dan wel een UHD abbonement hebben bij Netflix anders werkt het niet.

Ik ben er inmiddels achter dat er heel veel haken en ogen aan zitten.
Om te beginnen schijn je een snelheid te moeten hebben (binnen de netflix app) die minimaal 30.00
Zelf haal ik net iets meer dan 20
Maar daarbuiten is het van nog groter belang welke TV je hebt. Komt jouw tv niet voor in de lijst van Netflix, kan je het ook vergeten. Mijn TV staat niet in de netflix lijst, dus geen 4K
Nu waren we al van plan een andere tv te kopen, en hebben het ook laten vallen op een die wel in de lijst voorkomt, maar zit ik nog steeds met het snelheid's probleem dat ik geen 30 haal.
Iemand die hier iets meer van weet? Ik heb een ziggo abbo van 200 MB download.
borry52

Level 15
  • 1210Posts
  • 18Oplossingen
  • 425Likes
Peppes wrote:
borry52 wrote:
U moet dan wel een UHD abbonement hebben bij Netflix anders werkt het niet.

Ik ben er inmiddels achter dat er heel veel haken en ogen aan zitten.
Om te beginnen schijn je een snelheid te moeten hebben (binnen de netflix app) die minimaal 30.00
Zelf haal ik net iets meer dan 20
Maar daarbuiten is het van nog groter belang welke TV je hebt. Komt jouw tv niet voor in de lijst van Netflix, kan je het ook vergeten. Mijn TV staat niet in de netflix lijst, dus geen 4K
Nu waren we al van plan een andere tv te kopen, en hebben het ook laten vallen op een die wel in de lijst voorkomt, maar zit ik nog steeds met het snelheid's probleem dat ik geen 30 haal.
Iemand die hier iets meer van weet? Ik heb een ziggo abbo van 200 MB download.

Met 30.00 bedoel je dan 30Mb? Is jou TV dan via WiFi verbonden met internet?
Als je 4K streames wilt kijken is het verstandig om de TV via LAN aan je router te hangen.
De meeste Tv's hebben een 100Mb Lan aansluiting en dat is voor 4K meer dan voldoende.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic