1
Vraag
2
Reageer en help mee
weerhuis1965

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netflix stopt regelmatig

Als wij naar Netflix kijken via onze smart TV, gebeurt het heel regelmatig dat de weergave stopt, vervolgens komt een bericht in het beeld dat Netflix aan het laden is, bij 25% stopt dit echter bijna altijd, waarna we de app moeten herstarten om verder te kunnen kijken. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook gebeurt wanneer ik Netflix via de Horizon Mediabox zou kijken, maar gebruik de mediabox zo weinig mogelijk omdat ik het licht zoemende geluid (gelijk aan het zoemen van een dimmer van de verlichting) gruwelijk irritant vind.

Is iemand bekend met dit Netflix probleem? We hebben een smart tv van het merk LG.

6 Reacties 6
weerhuis1965
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nog één aanvulling die ik vergeten was: we zijn enige tijd geleden al geswitched van WiFi naar bekabeld kijken, helaas geen verschil.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @weerhuis1965 volgens mij omschrijf je hier twee problemen: een Mediabox Next die je liever niet gebruikt omdat-zoemt en de Netflix-app op je Smart-TV werkt de verbinding niet naar behoren.
Te beginnen met je zoemende Next; heb je daar al eens melding van gemaakt? En je Smart-TV; waar heb je die netwerkkabel aangesloten en hoe oud is je Smart-TV?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @weerhuis1965! Hopelijk heb je genoten van een lekker weekend 🙂 Knap vervelend dat je regelmatig problemen ervaart met het gebruik van de Netflix app op je LG smart TV. Dat komt het bingewatchen van je favoriete series natuurlijk niet ten goede... 

 

Als ik het goed begrijp maak je inmiddels gebruik van een bekabelde verbinding op je smart TV dus met de snelheid en stabiliteit van de verbinding zou het goed moeten zijn. Heb je voor alle zekerheid misschien al eens een andere internetkabel geprobeerd? Maak je daarnaast ook nog gebruik van andere apps op je televisie en zo ja, werken die wel probleemloos?

 

Voor het zoemen van je Mediabox XL kun je overigens eens een kijkje nemen op deze pagina. Daar staan enkele tips om het geluid dat de Mediabox XL produceert te verminderen. Helemaal geruisloos zal de mediabox niet worden te wijten aan de ventilator die zijn werk moet doen.

weerhuis1965
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry voor het late antwoord.

Het zoemen van de Horizonbox schijnt normaal te zijn, het is ook niet veel, zoals ik zeg te vergelijken met het geluid van een dimmer van de verlichting, maar mij stoort het (ik ben trouwens de enige in het gezien die zich hieraan ergert). De tv is direct met een kabel verbonden aan de router. Gebruik van een andere kabel lost het niet op. De smart TV is (denk ik) een jaar of 5 oud.

weerhuis1965
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een andere kabel lost het probleem helaas niet op. Bij andere apps die veel gebruikt worden (Videoland, Disney+, Amazon Prime) werkt alles prima!

Het zoemen schijnt normaal te zijn, de vorige box maakte exact hetzelfde geluid en ook een andere box die ik vorig jaar als test heb gebruikt produceerde hetzelfde geluid (zoals gezegd, te vergelijken met het geluid van een dimmer voor de verlichting). Het is niet veel geluid, maar wordt door mij als storend ervaren. En de optie om de horizonbox in een afgesloten kast te zetten is geen optie.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @weerhuis1965 

Een zoemend apparaat is voor de een hoogst irritant en de ander hoort niks. Mijn eerste Mediabox was een Horizon, die kon er ook wat van en die heb ik toen op schuimrubberen pootjes gezet.

Verder lees dat je Netflix kijkt via je Smart-TV en dat die TV zo’n 5 jaar oud is? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar zijn er nog regelmatige updates voor jouw TV beschikbaar? Voor zover ik heb ervaren geven de meeste fabrikanten van Smart-TV's niet veel langer dan 24 maanden ondersteuning. In praktijk betekent dat er voor oudere Smart-TV's geen systeemupdates meer beschikbaar zijn en dat steeds meer geïnstalleerde App's niet goed meer werken. Op het laatst werkt geen enkele App meer en is je TV veranderd van Smart naar gewone TV.

Nou maakt je Mediabox XL wel een irritante herrie, maar tóch zou ikzelf uitproberen of Netflix op je Mediabox dezelfde problemen geeft. Als het daar allemaal wèrkt dan kun je in elk geval Netflix kijken en vervolgens kun je dan uitvogelen wat je kunt doen aan het irritante gezoem.

Succes!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic