1
Vraag
2
Reageer en help mee
R.a

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Netflix loopt vast/pauzeert op logo

Sinds een tijdje het probleem dat als ik een serie of film start het logo verschijnt van Netflix en de N uiteindelijk niet word afgemaakt en Netflix gepauzeerd of vast lijkt te hangen, drukken op play heeft geen effect maar als ik hem 1 tikje vooruit spoel en op play drukt dan start de film/serie wel. Volgende afleveringen lopen wel door. Ik heb de Mediabox next al een factory reset gegeven en alles opnieuw ingesteld. Het probleem was eventjes opgelost maar met 3 dagen al weer terug.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

7 Reacties 7
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Niet gemerkt dat NF stopt. Normaal zou ik zeggen hetstart de Next maar dat is allemaal al gedaan.

 

Enige dat overblijft is NF zelf. Ook daar kun je een opfris actie doen.

Kijk eens in de menu lijst aan de linkerkant of je daar de optie om NF opnieuw op te starten kunt vinden.

Dat zou kunnen helpen.

R.a
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waarom zou ik NF opnieuw op moeten starten ?. Het probleem blijft daarna gewoon nog bestaan. Gelukkig kan ik met de workaround zoals eerder door mij beschreven door maar het blijft een vreemd probleem.

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Met opnieuw starten bedoel ik niet afsluiten en opnieuw opstarten. NF heeft een soort opschoon/hertstel mogelijkheid om eventuelen foutjes van zijn instelling op te lossen. Soort fabrieks instelling actie zoals de Next.

Daarmee los je vaak gekke zaken op.

Zou niet nodig zijn maar alle software gaat weleens de mist in.

Je raakt niets kwijt door die actie.

 

In de app is het menu dat ik bedoel verhuisd naar de onderkant van het scherm en heet "ondersteuning".

 

In dat menu zit de optie "Netflix opnieuw laden".

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @R.A. Is het gelukt? :-). 

R.a
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas,zoals verwacht is opnieuw laden gewoon op de achtergrond stoppen van het Netflix proces en de app opnieuw starten, probleem nog niet opgelost. Probleem doet zich echter alleen voor bij films en series die beginnen met het Netflix logo, films of series die hier niet mee beginnen doen het wel. Maar loopt ie vast op het logo dan 1x naar rechts klikken en vervolgens op play en dan gaat hij door. Onwerkbaar is het dus niet maar wel vervelend.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Is dit geen instelling ergens in Netflix waardoor series automatisch doorlopen. 

Waarom sommige NF afleveringen met het logo beginnen en andere niet weet ik ook niet. Misschien zijn het "eigen" gemaakte series.

 

Heb je voorbeeld van een aflevering die altijd start en een aflevering waarbij NF altijd stopt.

Uit het filmpje begrijp ik nu waar NF stopt. Ik dacht dat NF stopte op het moment dat de N verdwijnt. Dan begint er bij mij even iets te draaien onder in beeld en begint de film.

 

Hoe staan de setting mbt het geluid (nooit/volg/pcm/altijd)?

En mag de aflevering in 24p afgespeeld worden of niet?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey R.a

Hoe gaat het nu?
Heb je nog naar de tips en vragen van @bloemen64 gekeken en heeft dit iets opgelost?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic