1
Vraag
2
Reacties
Gaffer

Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Netflix loopt vast op Mediabox Next

Als ik Netflix start komt ie snel en stabiel op.

ga ik wisselen tussen thema’s of losse files en geef het play commando Dan loopt ie vrijwel altijd vast.

hij probeer te bufferen maar het lukt m niet.

ligt dat aan jullie sever connecties met Netflix of is het andersom.

levert Netflix niet voldoende data,wat me vrij onmogelijk lijkt gezien hun reputatie op streaming gebied.

Ik hoor graag van iemand Die er verstand van heeft.

heb ik namelijk ook na een opleiding als kpn monteur en pro audio technicus 

ik wil vast iedereen danken die met er. Plausibele oplossing komt.

fijne avond en groeten Martijn 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gaffer
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hoi erik, sinds de monteur een nieuwe app heeft gemaakt en een goede kabel heeft aangesloten werkt alles zo strak als ik gewend ben.

Netflix werkt als een trein evenals andere functies.

het stuiterende ethernet signaal is niet veranderd zoals ik dat kan zien op mijn Ethernet adapter als ik ziggo Go kijk.

bij downloaden van bestanden is ie wel recht.

maar het werkt, dus het zal wel de modulatie zijn waarmee ziggo zijn pakketten verstuurd.

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Be rt wil jij hier even naar kijken?

Gaffer
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ok, en wat heeft dit met mijn topic te maken?

maar dank voor alle informatie die mij als verantwoordelijke burger al bekend was.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dat is mijn handtekening. Die staat altijd onder mijn bericht. Heeft dus niets met mijn reactie van doen, en niemand hoeft dat ook per se te lezen. Wat in het zwart staat geschreven wel. Ik heb @Be rt dus een seintje gegeven je vraag op te pakken. Hij weet veel van de Next.

Gaffer
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Aha, zo, tja, elk forum zijn eigen logistiek?

dank voor het doorsturen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Er zit ook een klein streepje tussen. Maar misschien is een gehele lijn beter. Nu denkt men soms dat het bij het geplaatste bericht hoort. Zal het eens opnoemen bij een moderator.

Gaffer
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik suggereer een pijltje ——> zo weet iemand direct dat er iemand Anders betrokken is bij. Een topic

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Gaffer Hoe maakt je Next verbinding met wifi?

Via een ethernet-kabel of via wifi?
Via het modem of via een eigen router of een ander apparaat wat nog tussen het modem en de Next de verbinding onderhoudt?

Als het wifi is en hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde SSID namen, dan heeft de Next daar wel eens moeite mee.
De mogelijke oplossing, geef de 2,4 en 5 GHz verschillende namen en maak verbinding met de 2,4 GHz, die komt verder en is daardoor stabieler, de snelheid is meer dan voldoende, ook voor bufferpieken.
 

Netflix en Ziggo hebben meer dan voldoende capaciteit, gezien de vele Mediaboxen XL, Next mediaboxen met de Netflix app, samen een kleine 2 miljoen in gebruik op dit moment, en de vele Netflix gebruikers via PC's/laptops/mobiele telefoons/smart TV's enz. enz. enz.

Laat even weten of bovenstaand je probleem oplost, zo niet, dan moet er verder gekeken worden naar het signaal wat op je modem komt en retour gaat.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Gaffer

 

Hoe staat het er op dit moment voor? Hebben de tips van @Be rt mogen baten en werkt alles binnen de Netflix omgeving nu stabiel?

Apps en andere interactieve diensten op je mediabox draaien via het wifi- of internetsignaal en dat moet voldoende snel en stabiel zijn voor een goede werking van de interactieve diensten. 

Gaffer
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hoi erik, sinds de monteur een nieuwe app heeft gemaakt en een goede kabel heeft aangesloten werkt alles zo strak als ik gewend ben.

Netflix werkt als een trein evenals andere functies.

het stuiterende ethernet signaal is niet veranderd zoals ik dat kan zien op mijn Ethernet adapter als ik ziggo Go kijk.

bij downloaden van bestanden is ie wel recht.

maar het werkt, dus het zal wel de modulatie zijn waarmee ziggo zijn pakketten verstuurd.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“het stuiterende ethernet signaal is niet veranderd zoals ik dat kan zien op mijn Ethernet adapter als ik ziggo Go kijk.”

Zit het eruit als dit?

Dan is het normaal, het beeld wordt in blokken data binnengehaald en is geen strakke stream.

Om haperingen te voorkomen, wordt er steeds een stukje beeld vooruit gedownload (gebufferd), er staat dan dus al meer beeld op je computer dan dat je ziet.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic