1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
dhh.auckel

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netflix loopt vast bij aftiteling

Bij het afspelen van een item gaat alles goed ik kan alles perfect kijken, maar op het einde stopt het ik kan geen tweede item meer bekijken. Netflix heeft zich opgehangen voor de rest van de avond kan ik er geen gebruik meer van maken. Na enkelen uren is Netflix weer beschikbaar. Bij Videoland ervaar ik die problemen niet, het probleem ligt niet aan mijn netwerk. Ra ra hoe kan dit???
102 Reacties 102
Meldingen
Aan Uit
Peterheide

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde als mona
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78279Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23331Likes
Michael Ziggo wrote:
@iedereen,

Dit probleem lijkt te maken te hebben met het IPv6 adres van de Mediabox XL. De voorbeelden zijn doorgezet en het is nu in onderzoek. Verdere voorbeelden zijn voorlopig niet nodig, ook niet in het andere topic.
BobC82

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook al enige weken dit probleem, dat die blijft hangen aan het einde van een serie waardoor je niet verder kan kijken. Helemaal afsluiten en opnieuw opstarten lukt niet omdat die dan niet meer opstart.
Brauntje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem, is er al enig zicht op een oplossing?

Verder een beetje een off-topic vraag, is er een mogelijkheid de mini-voorbeeldweergaves uit te schakelen in de gids zodat deze een werkbare snelheid krijgt?
MARLON333

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, wij ervaren ook exact hetzelfde probleem. Normaal gesproken wordt automatisch een nieuwe aflevering gestart en nu blijft de aftiteling doorlopen totdat uiteindelijk een zwart scherm verschijnt (volledig zwart). Terug knop werkt niet en de enige optie is de Mediabix aan de achterkant uitzetten en opnieuw aanzetten. Daarna kun je weer 1 aflevering kijken, daarna volgt hetzelfde ritueel. Is hier inmiddels een oplossing voor? Wij benaderen Netflix via kanaal 150 en hebben tot voor kort geen problemen gehad op af en toe een verbindingsprobleem na.

Daarnaast komt het overigens bij ons ook voor dat tijdens het gebruik van Videoland de aflevering/film vastloopt als je op pauze hebt gedrukt. Vervolgens kun je alleen opnieuw afspelen vanaf het begin. Meer mensen hier last van / een oplossing?
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Videoland loopt bij ons goed. Allen Netflix zorgt voor problemen.
Henhold

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook hetzelfde probleem. Het aan en het weer uitzetten van de mediabox werkt wel maar lijkt mij niet de oplossing.
Joachim236

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HI, hier ook het zelfde probleem met Netflix, bij het starten van de aftiteling loopt Netflix vast. een reset van de mediabox helpt soms maar meestal niet. na een uur wachten soms wel.
maar na een aflevering loopt het weer vast. zwart scherm.
heeft in het verleden wel goed gefunctioneerd.
Joachim236

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook de oplossing van Don Julio gevolgd en probleem lijkt te zijn opgelost.

"Ik heb de functie Post-Play voor automatisch afspelen uitgeschakeld in mijn Netflix-account.
Instellingen voor afspelen/Gegevensverbruik per scherm > Normaal en Opslaan.
https://help.netflix.com/nl/node/2102 "

vriendelijke groet
Joachim van Houweninge
Fam Bou

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

korte update: probleem bestaat nog steeds.

Ik hoop dat Ziggo nog steeds de mogelijke oplossing aan het testen is, maar belangrijker, ik hoop dat ze ook af en toe terugkoppelen (ook hier) wat de status is.

Het is nu al lange tijd gissen naar de status, proberen en vervolgens ervaren of het probleem verholpen is. Niet echt klantvriendelijk of klantgericht (terwijl er misschien wel heel hard achter de schermen gewerkt wordt)
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde gedaan en bij mij heeft het niet gewerkt, hij hangt zich nog steeds op.
Fam Bou

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch nog een nieuwe update:
1) Helpdesk Netflix kwam met advies complete ontlading en restart, tegen beter weten in uitgevoerd en helaas geen verbetering. Vervolgadvies was om het bij Ziggo neer te leggen. Wel aan ze gevraagd om dit probleem samen met Ziggo op te lossen, wat ze zullen oppakken. Ik zal wel naïef zijn als ik hoop dat het het probleem oplost.

2) Ziggo XL loopt bij mij na een aflevering op de tv ook helemaal uit, ik weet niet of er verband is, maar het lijkt er sterk op. Soms is de mediabox dan ook compleet onbedienbaar, soms kan ik de serie via “Terug” wel weer selecteren en de volgende aflevering opstarten. Op de Ipad start de serie na afloop wel de volgende aflevering automatisch op.

Verder hoop ik nog steeds op een update of reactie van Ziggo.
MvdZwan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde problemen als iedereen hier.
RWay

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij lijkt het nu ook te werken, tip van Don Julio gevolgd.

"Ik heb de functie Post-Play voor automatisch afspelen uitgeschakeld in mijn Netflix-account.

Instellingen voor afspelen/Gegevensverbruik per scherm > Normaal en Opslaan.
https://help.netflix.com/nl/node/2102 "
Renate42

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem met netflix. Steeds de mediabox aan en uit zetten word nu wel heel frustrerend. We hebben zelfs de tip van Don Julio opgevolgd. Heel even ging het goed. De volgende dag weer hetzelfde probleem?.
Carmmmpie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb hetzelfde probleem...
2 weken geleden contact gehad met Ziggo. Aardige vrouw maar ze kon niks doen. Zelfs een monteur kon niet. Deze kunnen alleen komen tussen 8 en 13 of tussen 12 en 18. Zoals vele anderen ben ik overdag aan het werk maar als de monteur voor een dichte deur staat dan moet je voorrijkosten betalen. Te absurd voor woorden!!!
We betalen toch allemaal genoeg om Netflix te kunnen kijken?!? En dan niet eens een tegemoetkoming....
Als dit nog lang duurt dan zeg ik ziggo op en neem ik Apple tv
Fam Bou

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanwege de bekende narigheid met kijken Netflix via mediabox en wat interessante series bij Videoland, daar een proefabonnement afgesloten. Helaas ook hier hetzelfde probleem, aan het einde van een aflevering loopt de mediabox vast. Soms compleet, soms alleen voor Videoland.
Zowel bij app als via kanaal 151, al heb ik de indruk dat je bij beide uiteindelijk hetzelfde “programma” opstart.

Kan het niet aan de mediabox zelf liggen?
Ik vind het ook vreemd dat de mediabox na uitzetten en extra stap voor ontladen weer opstart met Videolandscherm en na enige tijd dit verder opstart. Ik had verwacht dat zou worden opgestart met NPO1.

Frustrerend, ook dat Ziggo helemaal niets meer van zich laat horen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78279Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23331Likes
Kun je hier je Diagnostiek pagina laten zien met een foto?
Dan graag een stukje naar beneden waar je IP adres te zien is.

Ziggo reageerde al eerder in dit topic:
Michael Ziggo wrote:
@iedereen,
Dit probleem lijkt te maken te hebben met het IPv6 adres van de Mediabox XL. De voorbeelden zijn doorgezet en het is nu in onderzoek. Verdere voorbeelden zijn voorlopig niet nodig, ook niet in het andere topic.
Fam Bou

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jazeker, ik hoop dat dit het goede gedeelte is.
Riekiek

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wil aangeven dat bij ons hetzelfde probleem speelt. Niet fijn. Hopen dat het snel wordt opgelost. Anders vlgd. Jaar maar een andere provider, te veel problemen met de mediabox .
Vriendelijke gr.