1
Vraag
2
Reacties
dhh.auckel

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netflix loopt vast bij aftiteling

Bij het afspelen van een item gaat alles goed ik kan alles perfect kijken, maar op het einde stopt het ik kan geen tweede item meer bekijken. Netflix heeft zich opgehangen voor de rest van de avond kan ik er geen gebruik meer van maken. Na enkelen uren is Netflix weer beschikbaar. Bij Videoland ervaar ik die problemen niet, het probleem ligt niet aan mijn netwerk. Ra ra hoe kan dit???
102 Reacties 102
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11719Posts
  • 896Oplossingen
  • 4172Likes
dhh.auckel
Ik vind fijn dat er een forum is maar Ziggo doet er niet veel aan. Alle voorstellen heb ik uitgevoerd, maar wanneer het niets oplost wordt het stil.

Ik heb 7 uren geleden nog een reactie geplaatst, ik begrijp je reactie dan ook niet.

Kleine toelichting: Dit forum is in de basis een klant-helpt-klant forum. Wij zijn aanwezig als moderator om het forum te bewaken, de juiste antwoorden te selecteren, mensen te inspireren om anderen te helpen, maar ook om zelf ondersteuning te bieden.

Ik ben naast jou met nog tientallen andere mensen in gesprek en kan dan ook niet altijd direct reageren, ik hoop dat je hier begrip voor hebt.

Daarbij heb ik je in mijn laatste reactie ook een vraag gesteld waar ik geen reactie op terug zie. Mijn vraag was "Hoe start jij de Netflix app verder? Doe je dit via kanaal 150 of start je hem op via het Menu > Apps.?"

Er zijn mensen die opperen om bijv. de Netflix app te vervangen, maar helaas lees je daarover weer niets. Kunnen jullie er nog iets aan doen??

Dat is niet mogelijk.

Ik zie graag een reactie op mijn laatste vraag terug om je verder te kunnen helpen.
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik start op via 150, maar ik heb ook via de app geprobeerd beide geeft hetzekfde resultaat Netflix loopt vast.
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik snap dat ik niet alleen ben met een probleem, maar wanneer ik dagelijks een maand lang probeer het voor elkaar te krijgen en het lukt niet dan word ik toch ook een beetje mismoedig.
Mvg, Dick
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11719Posts
  • 896Oplossingen
  • 4172Likes
@dhh.auckel,
Ik heb je verbinding uitvoerig bekeken en het signaal op jouw Mediabox XL ziet er gewoon keurig uit. Ook je instellingen staan correct.

Toch heb ik een kleine aanpassing gedaan in onze systemen. Wil je de Mediabox XL even herstarten (aan/uit met de schakelaar aan de achterzijde) en de komende tijd testen hoe Netflix start?
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste serkan helaas nu kan ik Netflix helemaal niet meer opstarten ik krijg het zwarte scherm met Netflix logo voor een paar seconden en dan gaat hij terug naar NPO 1. Dit is via 150 en de app.
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nu voor de tweede keer opnieuw opgestart en kan ik Netflix weer opstarten.
JSaton

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelfde probleem hier met netflix. Aftiteling loopt door id meeste gevallen, afsluiten lukt niet meer. Alleen reset mogelijk. En nee heb geen thuisnetwerk oid aangesloten. Alles is in februari aangesloten door een ziggo monteur en netflix heeft tot een paar weken geleden prima gewerkt. Klinkt mij als een foute softwareupdate. Op andere apparaten heb ik er geen issues mee op netflix dus t zal wel weer aan die trage mediabox liggen
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Afgelopen weekeinde heb ik het weer eens uitgetest. Ik heb op die zondag 5 afleveringen gekeken van een serie in 2 keer van de gevallen ging het goed en 3 keer was het weer raak en liep netflix helemaal vast.

Is er nu helemaal niemand (ook niet van Netflix) die ons kan helpen??
Serkan zie dit niet als een persoonlijke aanval tegen jou, maar er moet toch iemand te vinden zijn die de oplossing heeft voor dit probleem.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11719Posts
  • 896Oplossingen
  • 4172Likes
@dhh.auckel,
Hoe gaat het de afgelopen dagen met het starten van Netflix? Gaat het nog steeds goed?

@JSaton,
En nee heb geen thuisnetwerk oid aangesloten.

Wat zie je staan bij Menu > Opties > Mijn Thuisnetwerk > Thuisnetwerk modus?

Ik zie graag je reactie tegemoet en afhankelijk van je reactie wil ik nog het één en ander met je testen. Alvast bedankt voor je terugkoppeling.
JSaton

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Daar staat Thuisnetwerkmodus: Verbinding mislukt
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11719Posts
  • 896Oplossingen
  • 4172Likes
Bedankt voor je terugkoppeling.

Laten we dan maar beginnen met het daadwerkelijk ontkoppelen van je thuisnetwerk. Het verwijderen van de UTP kabel is niet voldoende.

Wil je wederom naar Menu > Opties > Mijn thuisnetwerk > Instellen Thuisnetwerk en vervolgens kiezen voor "Op de Mediabox"? Doorloop deze stappen, nadat deze stappen zijn voltooid en een herstart van de Mediabox XL, moet je Gateway-modus zien staan.

Dan heb je hem daadwerkelijk ontkoppeld van je thuisnetwerk. Nu probeert hij alsnog verbinding te maken met je thuisnetwerk, maar lukt het niet omdat je verbinding is mislukt..

Wederom bedankt en ik help je graag verder.
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Serkan, mijn probleem is niet het opstarten van Netflix maar juist het afsluiten. Dus ik weet niet wat voor kleine aanpassingen hebt gedaan maar helaas heeft het niet geholpen. Zie eerder bericht.
JSaton

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok done. Staat nu gateway modus. En nu een kwestie van netflix uitproberen?
JSaton

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En eens met dhr Auckel. Het gaat bij mij ook om het afsluiten
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11719Posts
  • 896Oplossingen
  • 4172Likes
@dhh.auckel,
Bedankt voor je terugkoppeling. Sorry, ik verwar het probleem met het starten van Netflix, maar het gaat mis bij de aftiteling van de eerste serie waarna de Mediabox XL niet meer reageert.

Zowel de Mediabox XL van @dhh.auckel als de Mediabox XL van @JSaton maken gebruik van een IPv6 verbinding met ons netwerk. Dat is op dit moment de enige overeenkomst.

Ik wil de verbinding van @dhh.auckel graag op een IPv4 verbinding plaatsen om te kijken of dat beter functioneert. Afgelopen week heb ik bij 1 persoon hetzelfde meegemaakt en sinds deze omzetting ervaart diegene geen storingen meer (tot nu toe).
@dhh.auckel, ga je hiermee akkoord en vind je het goed dat ik deze aanpassing morgenochtend ga verrichten?

Ik wil nog even wachten met hetzelfde te doen bij @JSaton omdat JSaton zijn thuisnetwerk eerst nog moet instellen. Als dat bij @JSaton het probleem niet verhelpt, dan wil ik hetzelfde proberen als bij @dhh.auckel.
JSaton

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas, probleem niet verholpen.
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer het omzetten van IPv6 naar IPv4 alleen maar inhoud dat mijn IP-adres wijzigt en er geen nadelige zaken gebeuren zou ik zeggen probeer het maar eens.

MVG,
Dick Auckel
Takku

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook het zelfde probleem, klant sinds augustus met media box xl. In het begin vrij weinig aan de hand maar sinds grofweg een maand geleden geeft netflix kuuren.

Het maakt geen drol uit of het via kanaal 150 is of de app bijde vertonen exact de zelfde bugs; geen ondertitels na pauzeren, het tijdsbalkje blijft hangen desondanks de film doorspeelt.

De bug valt te recreëren door simpelweg een film te kiezen 1x pauzeren en huppa kan de ziggo mediabox weer restarten via aan uit schakelaar achter de box. Ik zal kijken of ik het kan opnemen zodat er video materiaal is dat men kan zien hoe de bug in zn gang gaat.
Don Julio

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het probleem met het zwarte scherm begon vanaf het moment met aftiteling bij series.
In het begin had je geen aftiteling bij series. Netflix moet gewoon stoppen met aftiteling bij series. Het probleem zit niet bij Ziggo of de Mediabox XL, maar bij Netflix!
TaekeS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, dat wil zeggen dat Netflix problemen geeft wanneer iets is afgelopen, maar ook wanneer ik de film op pauze zet om even iets anders te doen. Heel kort op pauze en daarna weer afspelen gaat, maar als ik een paar minuten weg ben beginnen de problemen.

Opvallend is dat ik in het tweede geval wel de film wel door kan laten spelen, maar de ondertiteling weg is gevallen en ik niet meer in het menu kom om taal en ondertiteling te kiezen, of uit de film kan gaan. Als ik dan de box op standby zet, weer aan zet en terug naar netflix ga, zie ik daar de foto's op de achtergrond van wat ik aan het kijken ben maar is het menu weg. Ergens lijkt het nog wel te bestaan want door willekeurig op knoppen te drukken veranderd de titel van de film die geselecteerd is (maar de achtergrond blijft de oude of veranderd naar andere niet passende titels) of kom ik in het menu van Netflix waar ik kan zoeken, naar categories kan gaan, switchen naar de kids account, de opties of 'exit netflix'. Geen van deze knoppen doen iets.

Het lijkt mij dus niet zozeer een probleem met verbinding maar met de app zelf. Er lijkt mij (als leek) een disconnect te zitten tussen de UI en wat daadwerkelijk afgespeeld word, waardoor alles in de war raakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic