1
Vraag
2
Reacties
dhh.auckel

Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netflix loopt vast bij aftiteling

Bij het afspelen van een item gaat alles goed ik kan alles perfect kijken, maar op het einde stopt het ik kan geen tweede item meer bekijken. Netflix heeft zich opgehangen voor de rest van de avond kan ik er geen gebruik meer van maken. Na enkelen uren is Netflix weer beschikbaar. Bij Videoland ervaar ik die problemen niet, het probleem ligt niet aan mijn netwerk. Ra ra hoe kan dit???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FAHancox

Raadgever
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Van het weekend Netflix gekeken en hij liep gewoon door naar de volgende aflevering.
Dus de update heeft gewerkt.
Netflix ziet er nu ook anders uit.
De update ging bij ons vanzelf, ik heb er niks aan gedaan.

Bekijk in context

102 Reacties 102
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11340Posts
  • 850Oplossingen
  • 3655Likes
Goedemiddag dhh.auckel,

We helpen je graag verder.

Netflix heeft zich opgehangen voor de rest van de avond kan ik er geen gebruik meer van maken.

Kun je een toelichting geven wat je precies ervaart? Zie je Netflix blijven laden op 25%, reageert Netflix helemaal niet meer? Doen de andere functies het nog wel van de Mediabox XL etc.

We zien graag je toelichting tegemoet.
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De mediabox werkt uitstekend ik heb alleen problemen met Netflix. Wanneer ik een deel van een serie wil kijken gaat het goed, maar wanneer de afl. afgelopen is krijg ik er geen beweging meer in. Ik kijk op een andere plaats in huis naar Netflix via een apple TV kastje en dan gaat alles goed en dat is over hetzelfde netwerk. Netflix blijft niet hangen op 25%. Dit heb ik wel gehad toen een aansluiting van het netwerk heb gehad via de mediabox xl. Nu ik hem op het netwerk via wifi verbinding heb, heb ik goed beeld en alles loopt soepel door.
Ik heb nadat hij was vastgelopen de Mediabox xl helemaal uit gezet en weer opnieuw gestart en bij het starten van Netflix kwam ik in hetzelfde scherm als voor de herstart.
Ik hoop u hiermee voldoende info te hebben gegeven.

MVG,
Dick Auckel
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11340Posts
  • 850Oplossingen
  • 3655Likes
Hi Dick,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Dit heb ik wel gehad toen een aansluiting van het netwerk heb gehad via de mediabox xl. Nu ik hem op het netwerk via wifi verbinding heb, heb ik goed beeld en alles loopt soepel door.

Ik weet niet zeker of het komt omdat je hem hebt gekoppeld aan het thuisnetwerk, of dat het puur toeval is dat je nu geen problemen ervaart met het hangen op 25%.

Jouw Mediabox XL maakt namelijk via het coax signaal een verbinding met ons netwerk en niet via het modem. Het maakt dan ook niet uit of je hem wel/niet hebt verbonden met het thuisnetwerk. Ik weet wel dat het meer negatieve gevolgen heeft. We zien namelijk meer problemen terug wanneer je hem hebt gekoppeld aan het thuisnetwerk.

Ik stel dan ook voor om de verbinding met het thuisnetwerk eerst te verbreken. Wil je de volgende stappen eens volgen?
Ga naar Menu > Opties > Mijn thuisnetwerk > Instellen thuisnetwerk > Op de mediabox en de vervolgstappen door? Daarmee ontkoppel je de Mediabox XL weer van je thuisnetwerk.

Ik ben benieuwd of dit het probleem met jouw Netflix verhelpt en zie dan ook graag je reactie tegemoet na het volgen van deze stappen.

Alvast bedankt!
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Serkan, Het heeft even geduurd maar ik heb het vandaag pas kunnen testen. Ik heb direct na jou bericht het netwerk opnieuw geïnstalleerd via de Mediabox xl en vandaag heb ik weer iets gekeken (deel van een serie) na afloop kan ik wederom geen tweede aflevering bekijken ik kan Netflix zelfs niet afsluiten. Zou het kunnen dat de mediabox xl een foutje heeft waardoor ik hier bij herhaling dezelfde fouten heb?

MVG,
Dick Auckel
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59504Posts
  • 3994Oplossingen
  • 14878Likes
dhh.auckel Wat Serkan bedoelt is het volgende:

De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.

De Mediabox XL heeft problemen als er een UTP kabel tussen het modem en de mediabox XL zit, daarnaast komen er nog meer problemen als je hem in het thuisnetwerk hebt opgenomen.

De gebruiksaanwijzing staat wel als zodanig op de Ziggo webstie, maar vroeg of laat komen er allerlei problemen met internet en netwerken, omdat je 2 DHCP servers in je netwerk hebt in 2 verschillende IP ranges en door een bug in de software ontstaan er allerlei problemen met replay, apps, on-demand en de gids.

Volg de stappen in dit topic en de problemen zullen waarschijnlijk verdwenen zijn:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bert, ik heb nooit een utp kabel gebruikt, ik heb hem alleen via mijn wifi geïnstalleerd. Maar of ik het netwerk via mijn eigen wifi gebruik of het netwerk via de mediabox xl, het resultaat verschilt niet. In beide gevallen kan ik hooguit 1 aflevering bekijken en daarna kan ik er niets meer mee en moet ik echt wachten tot de dag erop. Omdat ik ook de mogelijkheid heb om via een apple tv kastje Netflix te kijken (en dan zonder problemen) dacht ik aan een defect in de mediabox xl.
MVG,
Dick
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59504Posts
  • 3994Oplossingen
  • 14878Likes
dhh.auckel Heb je het thuisnetwerk geïnstalleerd tussen modem en Mediabox XL via Wifi?
Zo ja, dit werkt ook niet goed en geeft dezelfde problemen.
3Zalmen

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Als ik 1 aflevering heb gekeken speelt die helemaal af t/m de aftiteling. Daarna komt er geen nieuwe aflevering. Ik kan niet terug. Opnieuw starten helpt ook niet. Erg frustrerend.
Mijn kennis reikt niet zover dat ik alle bovenstaande info begrijp.
Ziggo heeft zelf alles geïnstalleerd in augustus en tot afgelopen week heb ik dit probleem niet gehad.
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bert,
Op advies van Serkan heb ik het netwerk weer op de mediabox xl geïnstalleerd, daarna heb ik de mediabox gereset maar het is en blijft knudde.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59504Posts
  • 3994Oplossingen
  • 14878Likes
dhh.auckel Ik lees bij Serkan het volgende:

"We zien namelijk meer problemen terug wanneer je hem hebt gekoppeld aan het thuisnetwerk.

Ik stel dan ook voor om de verbinding met het thuisnetwerk eerst te verbreken."

Ik zie hem nergens schrijven dat je hem opnieuw moet installeren en ik weet dat Serkan altijd adviseert om uit je thuisnetwerk te gaan en de verbindingen te verbreken.

Of ik moet je verkeerd begrijpen en heb je dat al gedaan.

Er bestaat een topic over dit fenomeen wat meer dan 40.000 keer bezocht is en dat gemiddeld 90 per dag en dat is niet omdat het thuisnetwerk zo goed werkt.
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Probeer het en je weet het, veel succes gewenst.:relaxed:
Herrie

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zelde probleem. Een opvollend iets,is dat de 'tijdbalk' zichtbaar met pauze toets, aan het einde van een seroe nog lang noet aan het einde is
optie stroom er af 10 min wachten en opnieuw beginnen werkt ook niet.
ik heb overigens de ipv6 testbox
Beertje61

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook wij hebben hier al enkele maanden last van. Twee jaar lang probleemloos gekeken en nu dit. Bij Netflix weet men ook niet wat er aan de hand is. Niemand heeft een oplossing, echt heel vervelend.
Ben
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11340Posts
  • 850Oplossingen
  • 3655Likes
dhh.auckel wrote:
Bert,
Op advies van Serkan heb ik het netwerk weer op de mediabox xl geïnstalleerd, daarna heb ik de mediabox gereset maar het is en blijft knudde.

dhh.auckel
Bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie dat je de Mediabox XL nu hebt ontkoppeld van je thuisnetwerk. Hij krijgt nu zijn IP adres rechtstreeks vanuit het netwerk i.p.v. via het modem.

dhh.auckel en 3Zalmen
Wat zien jullie gebeuren wanneer de aflevering is afgelopen en hij de nieuwste aflevering moet starten? Blijft het beeld zwart, zien jullie de logo van Netflix in beeld of blijft Netflix hangen tijdens het inladen van de nieuwe aflevering op 25%?
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Serkan, Meestal krijg ik het zwarte scherm met in rood het Netflix logo bij het drukken van de knop "terug" op de afstandsbediening komt er een logo in het klein bij rechtsonder in het scherm. Ik heb nu ontdekt wanneer ik het systeem spanningsloos maat en een paar minuten wacht krijg ik Netflix na heel vaak proberen weer aan de praat, maar zeg nu zelf het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik hiervoor de mediabox xl telkens moet resetten. Oftewel de mediabox xl heeft een defect of de software zit met een probleem waarvoor wij geen oplossing hebben. Geloof het of niet maar ik ben zelfs aan het overwegen een nieuwe smart tv te gaan kopen omdat ik niet meer het vertrouwen heb dat dit nog goed komt. Ik heb nu zoveel geprobeerd dat ik er mismoedig van wordt. Het enige wat ik nu nog zou willen proberen dat er een monteur komt die het een en ander nakijkt, doormeet en hersteld.
MVG, Dick
Beertje61

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat Ziggo de app van Netflix eens moet verwijderen en opnieuw installeren. Dit werkt bij andere apps vaak heel goed. Ik ben in het bezit van 2 mediaboxen waarvan 1 inde huiskamer en 1 in de slaapkamer. Netflix in de slaapkamer werkt probleemloos, vreemd toch! Ik vermoed dat het probleem inde mediabox zit en dat steeds meer Ziggoklanten dit probleem zullen krijgen.
Doe hier a.u.b. iets aan, nu betalen wij voor iets wat niet naar behoren werkt.
Ben
Herrie

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Serkan,
Een voorbeeld van wat er gebeurde en mij opviel.
Film op Netflix is afgelopen, er volgt een lange aftiteling. Geen enkele aanwijzing.
Ik probeer alle knoppen op de afstandsbediening, ook die van "Vooruitspoelen". Er verschijnt een rode tijdsbalk onder in het scherm, die aangeeft dat er nog circa 20 minuten afspeelduur is...
Ergens raakt Netflix verstrikt in de tijd van de af gespeelde film.
Ik zal het eens op een foto zetten en meesturen als dit weer plaatsvindt
Harry (Theeketerl ipv6 testbox)
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11340Posts
  • 850Oplossingen
  • 3655Likes
@dhh.auckel,
Meestal krijg ik het zwarte scherm met in rood het Netflix logo bij het drukken van de knop "terug" op de afstandsbediening komt er een logo in het klein bij rechtsonder in het scherm.

Ervaar je dit bij het starten van de app of ook wanneer de aflevering is afgelopen? Want dat is mij nog niet duidelijk. Vooral omdat je eerder het volgende aangaf

Bij het afspelen van een item gaat alles goed ik kan alles perfect kijken, maar op het einde stopt het ik kan geen tweede item meer bekijken


Hoe start jij de Netflix app verder? Doe je dit via kanaal 150 of start je hem op via het Menu > Apps.?

@Harrie,
Je geeft zelf al aan dat je een test Mediabox XL in je bezit hebt. Het is dan ook niet de bedoeling dat je jouw feedback/informatie/problemen in het publieke gedeelte met ons bespreekt. Daarom verplaats ik jouw berichten naar de juiste categorie waar we de test Mediabox XL bespreken.
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Harry ik weet niet waar jij leest dat ik een test mediabox xl heb. Is dit soms de bedoeling dat we niet meer kenbaar moeten maken dat we een probleem hebben (en met mij schijnbaar nog heel wat anderen). Ik vind fijn dat er een forum is maar Ziggo doet er niet veel aan. Alle voorstellen heb ik uitgevoerd, maar wanneer het niets oplost wordt het stil. Er zijn mensen die opperen om bijv. de Netflix app te vervangen, maar helaas lees je daarover weer niets. Kunnen jullie er nog iets aan doen?? Dan denk er over om bij Ziggo te vragen mijn betaling van de mediabox xl op te schorten totdat het probleem opgelost is.
Graag een antwoord van Serkan.
Groet, Dick
dhh.auckel
topicstarter
Stamgast
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op advies van klantenservice heb ik bij Netflix alle apparaten afgesloten in de hoop dat het dan wel zou lukken. Maar helaas Netflix sluit weer niet af.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic