1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
dhh.auckel

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netflix loopt vast bij aftiteling

Bij het afspelen van een item gaat alles goed ik kan alles perfect kijken, maar op het einde stopt het ik kan geen tweede item meer bekijken. Netflix heeft zich opgehangen voor de rest van de avond kan ik er geen gebruik meer van maken. Na enkelen uren is Netflix weer beschikbaar. Bij Videoland ervaar ik die problemen niet, het probleem ligt niet aan mijn netwerk. Ra ra hoe kan dit???
Oplossing
102 Reacties 102
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79177Posts
  • 5353Oplossingen
  • 23716Likes
Ik zie 2 dingen, ik zie een IPv6 adres en ik zie een hoge signaalsterkte.

De signaalsterkte is het best in Goed, een stukje in Uitmuntend is al genoeg om storingen te krijgen door oversturing.

En ik zie een IPv6 adres.

Michael Ziggo wrote:
@iedereen,
Dit probleem lijkt te maken te hebben met het IPv6 adres van de Mediabox XL. De voorbeelden zijn doorgezet en het is nu in onderzoek. Verdere voorbeelden zijn voorlopig niet nodig, ook niet in het andere topic.

Ik hoop dat Michael Ziggo binnenkort meer informatie heeft gekregen over dit issue.
Fam Bou

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt,

Bedankt voor je opmerkingen, ik zal morgen kijken of ik de versterker nog wat terug kan zetten of anders kan omzeilen.

Het bericht van Michael Ziggo is al van enkele weken geleden, vandaar ook mijn eerdere opmerkingen/verzoeken over een beknopte update.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1968Likes
Don Julio wrote:
Hallo,

Ik heb de functie Post-Play voor automatisch afspelen uitgeschakeld in mijn Netflix-account.

Instellingen voor afspelen/Gegevensverbruik per scherm > Normaal en Opslaan.

https://help.netflix.com/nl/node/2102

Het werkt prima maar ik weet niet voor hoelang.

Met vriendelijke groet,
Don Julio

Een inhoudelijke update heb ik helaas niet, het onderzoek naar dit fenomeen loopt nog.

Waar ik erg benieuwd naar ben: bovenstaande oplossing van Don Julio werkt blijkbaar niet voor iedereen. Maar ik zie nog geen verband tussen de mensen waarbij het wel werkt vs. de mensen waarbij dit niet werkt.

Zou iedereen die dit topic volgt kunnen laten weten of de problemen op te lossen zijn middels bovenstaande? (Als je dat nog niet hebt vermeld in een eerdere post natuurlijk.)
Spot

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem met Netflix, op 2 januari is alles geinstaleerd door een monteur. Netflix loopt slecht, blijft hangen na een aflevering, start soms helemaal niet op en soms lijkt het op te starten en gaat dan weer terug naar het Apps scherm. Heel raar en vooral heel vreemd dat er niks aan gedaan wordt.
Lijkt bijna een trucje om de Netflix kijker te ondermijnen in de hoop dat deze betaalde opties bij Ziggo afsluit. Ik kijk het nog even aan en als het dan niet gaat werken ( ik krijg ook geen internet signaal op mijn desktop pc, telefoonnummer behoud schijnt een bijna onmogelijke opgave) dan mag Ziggo alles weer op komen halen en ga ik weer terug naar KPN, daar werkte alles wel meteen naar behoren. Erg jammer, want de internet snelheid en beeldkwaliteit zijn veel beter.
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Ook ik ben tegen deze problemen aan gelopen. Echter, via de apps op mijn nieuwe tv en de telefoon en de daarbij behorende wireless display op mijn telefoon, kijk ik nu probleemloos naar deze zenders.
Bespaart een hoop frustratie voor de tijd die nog rest.
harder76

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na iedere aflevering gaat Netflix niet automatisch door met de volgende aflevering. Het beeld wordt zwart en ik kan allen terug naar de normale tv zenders.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1968Likes
harder76 wrote:
Na iedere aflevering gaat Netflix niet automatisch door met de volgende aflevering. Het beeld wordt zwart en ik kan allen terug naar de normale tv zenders.

Hi harder76, ik heb jouw topic samengevoegd met deze aangezien je exact hetzelfde probleem omschrijft.
Er loopt een onderzoek naar dit probleem, maar helaas is de oorzaak nog niet gevonden.

Don Julio heeft wel een workaround gevonden. Die werkt helaas niet bij iedereen, maar het is een poging waard:

Don Julio wrote:
Ik heb de functie Post-Play voor automatisch afspelen uitgeschakeld in mijn Netflix-account.

Instellingen voor afspelen/Gegevensverbruik per scherm > Normaal en Opslaan.

https://help.netflix.com/nl/node/2102
Don Julio

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste mensen,

Spot schreef:
Heel raar en vooral heel vreemd dat er niks aan gedaan wordt. Lijkt bijna een trucje om de Netflix kijker te ondermijnen in de hoop dat deze betaalde opties bij Ziggo afsluit.

Het is zo ,het is een trucje van Ziggo.

Netflix en vooral de app is een online concurrentie probleem voor veel grote spelers en de enige optie tot nu toe die ze hebben is ' vals spel '.

De functie Post-Play was niet de enige oplossing die ik had. Ik had ook oplossingen voor ondertiteling na pauzeren enz.

Het werkt allemaal prima voor 1 dag maar de volgende dag weer problemen of erger, zelf mijn afstandsbediening reageerde soms niet. Het was een kat en muis spelletje tussen Ziggo en mij.

Ik vind het allemaal jammer want Ziggo die blijft mijn provider en ook de Mediabox XL is
voor mij OK.

Is een handtekeningenactie online starten misschien een oplossing?!

Met vriendelijke groet,

Don Julio
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
Spot
Ik betwijfel of het alleen een Ziggo probleem is.
Ik kijk TV met een Sony Bravia via het Netwerk van Ziggo.
Naar Netflix kijk ik echter via het Internet Netwerk van KPN. De Netflix App zit voorgeinstalleerd op mijn TV via de Google app store.
Ook ik ondervind problemen met Netflix.
Soms niet op te starten en soms blokkeerd hij teruggaan naar zgn. TV mode. Mijn idee is dat dit is opgetreden na de laatste update van de Netflix app van 30 November 2018. Ik constateer dat de App niet goed wordt afgesloten bij het teruggaan naar de TV mode.
Heel vervelend. Via de externe Chromecast module heb ik echter geen enkel probleem. Andere app?
Gr, Arie
Spot

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu ook de automatisch afspelen functie uitgezet en het gaat nu een stuk beter maar het probleem is nog niet helemaal opgelost. Ik kan nu in ieder geval meerdere afleveringen kijken weliswaar niet automatisch na elkaar. Maar op sommige momenten laadt Netflix niet of heel traag dus het is niet "de" oplossing. Jammer dat hier niks aan gedaan wordt en slechte reclame.
Spot

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij KPN heb ik dit probleem nooit gehad.
Ray1313

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier ook problemen met de mediabox xl en Netflix
zie dat het al erg lang duurt
is er al een oplossing of toch maar weer. terug naar kpn??
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gelukkig ik heb alle problemen opgelost, maar niet dankzij Ziggo. Het heeft mij ongeveer 1000 euro gekost voor een nieuwe Smart TV. Netflix kijken en videoland zoals het hoort.
Jammer dat Ziggo het zo heeft laten liggen, terwijl ze heel wat klanten tevreden had kunnen stellen.
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
dhh.auckel
Gefeliciteerd. Maar was een Chromecast niet voordeliger geweest. €39
Het is maar een idee
Gr, Arie
Ingridmulder58

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik naar netflix ga via zender 150 en de film start is er geen probleem maar als de film afgelopen is kan ik niet meer terug en blijft de aftiteling gaan. Als dit afgelopen afgelopen is krijg ik zwart beeld en kan ik alleen terug via het hoofdmenu. Ik heb nu van alles geprobeerd netflix gereset, mediabox naar fabrieksinstellingen gezet, mediabox aan- en uitgezet.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1968Likes
Ingridmulder58 wrote:
Als ik naar netflix ga via zender 150 en de film start is er geen probleem maar als de film afgelopen is kan ik niet meer terug en blijft de aftiteling gaan. Als dit afgelopen afgelopen is krijg ik zwart beeld en kan ik alleen terug via het hoofdmenu. Ik heb nu van alles geprobeerd netflix gereset, mediabox naar fabrieksinstellingen gezet, mediabox aan- en uitgezet.

Hoi Ingridmulder58, jouw probleem komt exact overéén en daarom heb ik jouw topic samengevoegd met deze.

Het onderzoek loopt nog naar dit fenomeen, maar helaas nog geen oplossing.

Het is in ieder geval geen 'trucje' om het gebruik van Netflix te ontmoedigen en dit topic is toch al een soort van handtekeningenactie Don Julio? :hugging:
jacques.brouwer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Netflix app op de mediabox heeft een update gekregen en nu werkt het bij mij weer prima.
Don Julio

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb ook de update gekregen voor de Netflix app op mijn Mediabox XL.

Nu werkt het ook bij mij weer echt prima.

Ziggo en Netflix, bedankt!

Met vriendelijke groet,

Don Julio
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Top! Kunnen meer mensen bevestigen dat de problemen van het vastlopen bij de aftiteling nu zijn opgelost?
dhh.auckel
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe kom ik aan een update voor Netflix en hoe installeer ik die??