1
Vraag
2
Reacties
Kceetje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netflix en Videoland lopen vast, blijven laden en blokkerig beeld

Ik vraag me toch serieus af wanneer videoland en Netflix eens normaal te kijken zijn via Ziggo. Constant blijven de zenders en apps laden, lopen ze vast of het beeld is blokkerig enzovoorts.
Elke dag die zure langzame mediabox en dergelijke opnieuw opstarten, daar word ik niet echt vrolijk van! En dat voor 82,50 per maand (buiten de 11 euro Netflix en 9 euro videoland om)
Wanneer gaat Ziggo hier nu eens mee aan de slag want het regent hierover klachten, al jaren!!!!!!
36 Reacties 36
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Kim, ik heb je even een pb gestuurd
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Top! Ik heb je inmiddels een reactie gestuurd 🙂
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Kceetje en ik hebben inmiddels contact gehad. Na wat verder onderzoek, bleek de splitter op het AOP de boosdoener. Deze bleek het signaal richting de Mediabox XL behoorlijk te verzwakken. Een nieuwe is inmiddels onderweg. Iedereen bedankt voor het meedenken in dit topic! 🙂
Marieke1969

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier ook problemen met Netflix en Videoland. Zowel via de app ( die vaak ook helemaal niet verschijnt als ik op de menu knop druk van de afstandsbediening, maar ook niet als ik het via de tv netten probeer ( net 150 en 151).
de apps blijven hangen en geen mogelijkheid iets te doen.
ook als ik de tv en box aanzet blijft hij minuten lang in het welkom menu hangen. Ook net 5 en SBS6 stotteren erg.
Ik hoop echt dat jullie hier een oplossing voor weten anders zal ik echt een andere provider moeten gaan zoeken.
oh ja alles is verleden jaar aangelegd door een monteur van ziggo.
Wel mijn klachten doorgegeven aan ziggo en mij werd verteld dat er veel problemen zijn met de media xl/horizon box dat er al getest wordt met een nieuwe box.
zo wordt een avondje tv kijken een drama.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Marieke1969 Zie de vragen die Bert hierboven gesteld heeft, het is vaak een signaalissue.

Be rt Super Expert
18879 reacties
2 maanden geleden 18 januari 2019
Kun je hier je ook signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
Marieke1969

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kun je deze ook beantwoorden?


2 maanden geleden 10 januari 2019
welkom op onze Community! Ik begrijp dat jullie nogal wat problemen ervaren, waaronder met de apps. Dat is natuurlijk super frustrerend.

Het lastige is dat hiervoor meerdere oorzaken mogelijk zijn, zoals @AlexHelpt eigenlijk ook al aangeeft. Kunnen jullie beiden aangeven hoe jullie alles precies hebben aangesloten en welke stappen jullie al hebben ondernomen? Stuur ook een foto van jullie hoofdaansluiting mee. Dan gaan we hier verder samen op onderzoek uit.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De klachten met betrekking tot Videoland mogen jullie in dit topic Videoland foutmeldingen
neerzetten, daar staan zeer nuttige tips van Folkert Ziggo ( tag ik niet want die heeft topic overgedragen ) aan Ronald Ziggo of Michael Ziggo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Marieke1969 Je signaal ziet er goed uit.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
xGarfieldx-Dave je kunt deze klachten niet uit elkaar halen, er zijn geen Videoland foutmeldingen, het zijn haperingen en vastlopers in diverse onderdelen van de box die mogelijk een bepaalde andere oorzaak hebben.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wilde het alleen onder de aandacht brengen voor als het nodig was ?
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Marieke1969, goed dat je jouw probleem met Netflix en Videoland hier ook aan stipt. Dan kunnen we samen hier naar een oplossing zoeken.

Kun je, zoals Be rt vraagt inderdaad wat meer vertellen over je hoofdaansluiting? Waar zit deze, in de meterkast of in de woonkamer? Het liefst zien we hier ook een foto van. En is je Mediabox XL opgenomen in je thuis netwerk?

Ik begrijp daarnaast dat de boel is aangesloten door de monteur, maar dat er toch problemen zijn ontstaat. Wat is er daarna nog geprobeerd om het opgelost te krijgen? Dan weten we welke paden al bewandeld zijn.
Marieke1969

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn aansluiting zit in de woonkamer
Marieke1969

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De modem en router zijn op jullie kantoor meedere keren uitgelezen en daar kwam toen uit dat mijn box, niets als enigste, het probleem was.
de instellingen werden allemaal doorgenomen en daar was niets vreemds te vinden.
De box is alleen aangesloten op de modem en staat ook niet op het netwerk. De modem staat wel op het huisnetwerk aangesloten.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Bedankt voor je terugkoppeling, Marieke1969. Begrijp ik het goed dat je tussen je Mediabox XL via een UTP-kabel verbonden is met het modem? Dan raad ik je aan om deze er ook eens tussenuit te halen. Want ook dit kan verschillende problemen opleveren, waaronder haperingen met Ziggo Replay en apps als Netflix en Videoland. Meer informatie hierover vind je ook in dit topic.

Als dat geen verbetering geeft, sluit dan voor de zekerheid de splitter uit, door deze er even tussenuit te halen en de coaxkabel van de Mediabox XL direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Dan weten we in ieder geval zeker of dit wel of geen invloed heeft.
Marieke1969

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kim@ziggo de kabel die er in zit is alleen de coax kabel.
De splitter heb ik er gisteren tussen uit gehaald en direct aangesloten op het ziggo aansluit punt maar helaas niet het gewenste resultaat.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Marieke1969,

Ik ben nu even verward. Je hebt het nu over enkel de coax kabel, terwijl je in een eerder bericht wel aangeeft dat je Mediabox XL is verbonden met je modem. Je ervaart ook op 2 zenders problemen, dus er gaat iets niet goed in je signaal.
Wil je hier eens een foto plaatsen van de signaalwaarden van je Mediabox XL? Dat kan via een foto. Je vindt deze gegevens via Menu > Opties > Diagnostiek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic