1
Vraag
2
Reacties
Kceetje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netflix en Videoland lopen vast, blijven laden en blokkerig beeld

Ik vraag me toch serieus af wanneer videoland en Netflix eens normaal te kijken zijn via Ziggo. Constant blijven de zenders en apps laden, lopen ze vast of het beeld is blokkerig enzovoorts.
Elke dag die zure langzame mediabox en dergelijke opnieuw opstarten, daar word ik niet echt vrolijk van! En dat voor 82,50 per maand (buiten de 11 euro Netflix en 9 euro videoland om)
Wanneer gaat Ziggo hier nu eens mee aan de slag want het regent hierover klachten, al jaren!!!!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Kceetje en ik hebben inmiddels contact gehad. Na wat verder onderzoek, bleek de splitter op het AOP de boosdoener. Deze bleek het signaal richting de Mediabox XL behoorlijk te verzwakken. Een nieuwe is inmiddels onderweg. Iedereen bedankt voor het meedenken in dit topic! 🙂

Bekijk in context

36 Reacties 36
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi en welkom Kceetje,

Balen dat het niet werkt. Heb je de klantenservice hierover gesproken? Er kunnen namelijk verschillende oorzaken zijn (Mediabox XL moet niet verbonden zijn met het modem via internetkabel, Mediabox XL die problemen heeft met IPv6, signaalverstoring etc.). Aangezien dit een klanten-helpen-klantenforum is (en Ziggo-moderators zo nu en dan rondneuzen) kunnen we niet direct het probleem bij je achterhalen.
Misschien dat Mark Ziggo even zijn licht hierop kan schijnen, die heeft in andere zaken ook meegekeken.
GRP

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier helaas exact hetzelfde: apps laden niet, blokkerig groen beeld op reguliere tv zenders. Klantenservice medewerkers blijven “reset de mediabox” en “vervang de kabels” herhalen, alles al geprobeerd maar werkt helaas niet.
Ik overweeg nu een chromecast aan te schaffen, om Netflix en Videoland te kunnen kijken, wat niet nodig zou moeten zijn bij een bij een ziggo abonnement a €86 per maand!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Kceetje en GRP, welkom op onze Community! Ik begrijp dat jullie nogal wat problemen ervaren, waaronder met de apps. Dat is natuurlijk super frustrerend.

Het lastige is dat hiervoor meerdere oorzaken mogelijk zijn, zoals AlexHelpt eigenlijk ook al aangeeft. Kunnen jullie beiden aangeven hoe jullie alles precies hebben aangesloten en welke stappen jullie al hebben ondernomen? Stuur ook een foto van jullie hoofdaansluiting mee. Dan gaan we hier verder samen op onderzoek uit.
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De mediabox zit direct aangesloten op de modem met een utp cat 6 kabel.
We hebben zowel de mediabox als de modem vaak gereset.
Hieronder de foto van de aansluiting
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Kceetje, is er nog een reden om de mediabox XL met utp te verbinden (voor NAS of als AP)? Zo niet, UTP tussen beide apparaten eruit halen en mediabox xl (en modem) opnieuw opstarten. Kijk eens of dat verbetering geeft.
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Je bedoelt dat het dan over de Wi-Fi gaat ipv via bekabeling?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor al zijn functies, een UTO kabel tussen Mediabox XL en modem geeft een berg problemen met internetverbindingen en door 2 DHCP servers en een bug in de Mediabox XL betreffende het thuisnwetwerk:

Om alle storingen kwijt raken volg de stappen in dit topic:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ga het proberen en laat deze week even wat horen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Succes!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Goede tip, AlexHelpt!

Kceetje hoe staat het er inmiddels voor? Heeft de tip van AlexHelpt het probleem met de zenders en de apps opgelost?
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb geen apps meer gekeken dus dat zal ik in de loop van de week even laten weten
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het wordt er helaas niet beter op....


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Even voor de zekerheid, ik kan niet goed meer terugvinden hoe je aansluiting nu is.

Is de Mediabox XL of Horizon box nu opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel of Wifi aangesloten aan je modem?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Kun je hier je ook signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De mediabox zat direct aangesloten op de modem met een utp cat 6 kabel.
Deze kabel is eruit gehaald en zit nu met coax kabel.
Signaalsterkte is matig
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Ah, je hebt ook een IPv6 adres, dat lijkt tot issues te lijden met de apps las ik in een bosje andere topics op dit forum.

Gebruik de chat en vraag of ze je Mediabox XL naar IPv4 willen zetten.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Kceetje
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Na iemand op de chat te hebben gesproken zou zij het omzetten naar IPv4.
Dit zou een uurtje duren, daarna moet ik alles resetten en dan zou alles beter moeten zijn.
Nu ruim anderhalf uur later helaas nog steeds geen verbetering...


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
**** dat wordt dan opnieuw chatten, misschien loopt er iets niet goed door.

https://www.ziggo.nl/chat
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Kceetje, sorry dat ik zo laat weer inspring! Wat is inmiddels de status? Loop je nog steeds tegen problemen aan, dan ontvang ik graag je postcode en huisnummer via een privébericht, om dit even wat meer vaart te geven en om tot een oplossing te komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic