Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
kwelgeest
Level 6

Netflix app ook graag dolby vision ondersteuning

Zou graag dolby vision ondersteuning willen in de netflix app. Net zoals de android versie op mijn sony tv.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi kwelgeest,

Top dat je je voorkeur uitspreekt. Dolby Vison wordt niet ondersteund door de Next. HLG en HDR10 wel.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Staat de dolby wel aan op de Next.

druk op Homeknop ( huisje) dan tandwiel rechts kies tabblad Beeld en Geluid.
onderaan staat Dolby en staat hij uit of aan.
0 Kudos
kwelgeest
Level 6
Topicstarter
Uhm....ik heb het niet over het geluid maar over een 4k hdr beeld ondersteuning die dolby vision heet.
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Oke oeps sorry ?
misschien dat er een moderator de tip kan meenemen en doorzetten naar Ziggo.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi kwelgeest,

Top dat je je voorkeur uitspreekt. Dolby Vison wordt niet ondersteund door de Next. HLG en HDR10 wel.
0 Kudos
Ga naar reactie
kwelgeest
Level 6
Topicstarter
Dat het niet ondersteund wordt begrijp ik. Het zou alleen fijn zijn om het wel te laten ondersteunen. Nu heb ik dus niks aan de netflix app, want die op mijn tv ondersteunt het wel. Zal vast wel een geld kwestie zijn.
Jammer.
0 Kudos
Rooverz
Level 6
Hopelijk wordt ook snel weer de dolby digital plus ondersteuning weer geactiveerd door ziggo in de netflix next app!
Conforto
Level 10
HLG en HDR10 zijn open source en daar hoeft Ziggo inderdaad geen licentie voor te betalen. Op zich een begrijpelijke keuze aangezien het hier om honderdduizenden tv-kastjes gaat.
kwelgeest
Level 6
Topicstarter
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, maar tegelijkertijd betekent het dat de next netflix app verre van perfect is. De app op mijn tv ondersteunt alle hdr formaten en dolby digital plus en is dus up to date. Ziggo spreekt over 4k, maar 4k is meer dan zoveel pixels. Laat ze nou zorgen dat de next echt voorbereid is op de toekomst. Begrijp me niet verkeerd, ik verkies de next boven alle andere kastjes, maar er moet nog wel wat aan gesleuteld worden.
Conforto
Level 10
Als je een TV hebt die Dolby Vision ondersteunt lijkt het me ook logisch dat deze een eigen Netflix app heeft en sowieso altijd beter zal werken dan de Ziggo-app. Ik denk niet dat Dolby Vision ooit gebruikt zal worden voor (live) televisie uitzendingen (de primaire functie van de box), HLG is hier veel meer geschikt voor en BBC heeft dit al succesvol gebruikt dus het is in ieder geval positief dat dit wel kan op deze box.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Conforto
.... voor (live) televisie uitzendingen (de primaire functie van de box)

Als kijken naar Live-TV de primaire functie van de Box zou zijn, dan zou de Box een behoorlijke misser zijn.
Er wordt immers almaar minder Live TV-gekeken.
Gelukkig zijn er zat faciliteiten voor uitgesteld kijken. Dat zit dus wel goed.
Voor Ziggo Live-TV gebruikt de Box nog wel de Broadcast streams op de Ziggo-Coax-kabel, maar dat is een kwestie van implementatie.
Dat zouden even zo goed streams over Ip hebben kunnen zijn, zoals bij Ziggo Go.
Daar is niet voor gekozen.

Natuurlijk is het primaire doel de door Ziggo zelf aangeboden bronnen goed in beeld te kunnen krijgen op de Next.
Er is een ambitie met 4k over Ip aan de slag te gaan. Daarbij zou Dolby Vision ook een rol kunnen spelen. Thans zijn er wat On-demand 4k bronnen en er is de 4k variant van de zender Love Nature HD.
Over de precieze plannen is weinig bekend.
Dolby Vision voor Netflix wordt nog niet wordt ondersteund door de Next App. Dat kan veranderen.
Het is maar net hoe ver Liberty Global wil gaan een perfekte Netflix App uit te brengen.
0 Kudos
RobertoNL
Level 2
Denk dat de focus nu ook eerst ligt op perfectioneren van de next kast zelf.
Samsung tv's ondersteunen bv ook geen Dolby vision, mede door het licentie verhaal per device ipv een algehele licentie.

Alhoewel, aangezien ze on demand hebben , daarbij de films/series dit wel gebruiken, zou je zeggen dat het weer wel 'nodig' is.
Weet eigenlijk niet of ziggo uberhaupt 4K content heeft bij "on demand" net als netflix ?
Vind wel reuze interessant de ontwikkelingen, aangezien ik binnenkort ook een Oled tv wil gaan aanschaffen.
En door dit forum , graag de nodige hoofdpijn wil voorkomen 😛
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
De ene 4k bron is de andere niet.
Wat Ziggo in de toekomst met het eigen 4k aanbod gaat doen is, zoals gezegd, onbekend.
Uit het feit dat de Netflix App van de Next thans geen Dolby Vision ondersteunt, kun je eigenlijk nog niks concluderen over wat er zal gaan gebeuren.
0 Kudos
Conforto
Level 10
Natuurlijk zijn televisie uitzendingen de primaire functie van de Next. Mensen gaan hem echt niet nemen omdat ze zo graag Netflix willen kijken of films willen huren. Overigens is dezelfde content van Netflix die in Dolby Vision beschikbaar is ook in HDR10 te zien dus een erg groot gemis is het ook niet. Ik ga er dan ook eerder vanuit dat Ziggo HDR10+ zal toevoegen dan Dolby Vision.
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
Ik maak totaal geen gebruik van de apps van ziggo, netflix doe ik rechtstreeks via de TV en neem aan dat die wel Dolby Vision ondersteunen en dus is het probleem opgelost 😉
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Conforto
Ik denk dat we langs elkaar heenpraten.
Natuurlijk zullen er altijd 'zenders' zijn die een lineair aanbod hebben en waarnaar Live kan worden gekeken.

De kwestie is of dit handig is via de traditionele Broadcast streams op de Ziggo kabel.
De behoefte daaraan vermindert snel, maar ze zullen nog wel een flinke tijd beschikbaar moeten blijven. Vergelijk dit met hoe lang analoog nog op de kabel stond.

Op zeker moment is er geen verschil meer tussen Live of uitgesteld kijken.
Het is allemaal On-demand geworden. Zoals KPN dat doet. Of via Ziggo Go. Broadcasting op een kabel is op termijn te inefficient door veranderend kijkgedrag.
De traditionele Live streams gaan van de kabel af. Kost alleen maar veel ruimte.
Hoe lang dit nog duurt? Wie het weet mag het zeggen.

Tenslotte is er geen verschil meer tussen KPN en Ziggo.
Ziggo is volledig een IP-TV aanbieder geworden. Nog steeds over coax, maar niet meer zoals nu nog voor het gebruikelijke Live zenderpakket.
0 Kudos
Conforto
Level 10
We praten inderdaad langs elkaar heen, ik snap ook niet waarom jij er zo'n lange off-topic discussie van maakt. Of het nu over coax/glasvezel gaat, Dolby Vision is gewoon lastiger te implementeren voor een tv-zender om door te sturen dan HLG omdat de SDR en HDR data bij HLG in één stream gestopt kunnen worden en zo geen extra bandbreedte opslokt, en dan komt daar ook nog eens het kostenplaatje van de licentie bij.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
ik snap ook niet waarom jij er zo'n lange off-topic discussie van maakt

Conforto
Ik neem je reaktie serieus en geeft wat commentaar. Dat is on-topic.
Zal dit bij jou niet meer doen. Heeft kennelijk geen zin, want wordt m.i. verkeerd beoordeeld.
0 Kudos
wewanl
Level 17

Dus eigenlijk ga je een stap lager zitten dan de hoogste beeldkwaliteit die Netflix biedt. Kan de Next mini wel Dolby Vision aan met Netflix of komt er nog een box aan die wel Dolby Vision weergeeft? 
Netflix heeft namelijk heel veel content in Dolby Vision.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@wewanl Op wie reageer je in dit topic dat 2 jaar oud is?

0 Kudos