Vraag
Reacties
Oplossing
Tompie25
Level 1

Negatief beeld / roze gloed over beeld

Goedemorgen,

Twee weken geleden wilde ik TV gaan kijken en toen viel mij op dat het beeld een roze/rode gloed had, vreemd, ik heb toen de mediabox next en mijn tv herstart en toen was het hele beeld in negatieve kleuren. Onmogelijk om zo fatsoenlijk tv te kunnen kijken als mensen allemaal negatieve kleurvlekken op hun gezicht hebben. 

Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice en van alles geprobeerd. Mediabox naar fabrieksinstellingen gedaan en 3 andere hdmi-kabels geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Andere hdmi bronnen geven wel gewoon goed beeld dus aan mijn tv kan het niet liggen lijkt mij. 

Ziggo heeft besloten om mij een nieuwe box te sturen. De volgende dag was mijn beeld inneens weer goed (nog met de oude box). En heeft het goed gedaan tot ik 3 dagen later de nieuwe box kreeg. Ik heb deze aangesloten en op het eerste oog leek het goed. Maar toen ik een uur later weer de tv aanzette, had het weer een roze gloed. En na opnieuw opstarten jahoor, weer alle kleuren negatief. En nu nog erger dan de eerste keer.

Ik ben ten einde raad.

Het enige waar ik aan denk dat het zou kunnen zijn is de coax-kabel, maar lijkt mij niet dat deze zomaar defect raakt uit het niets? Ik heb alle apparatuur pas 1,5 jaar hangen.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
joma1966
Level 12

Ligt het waarschijnlijk aan die ene HDMI poort. Ik zou dan als advies geven de HDMI kabel in de poort laten waardoor je wel goed beeld hebt . Waarschijnlijk is die ene HDMI poort Kapot of een breukje in je HDMI kabel maar denk het 1e. Stop de HDMI Kabel in de Poort waar je wel goed beeld had en de andere met de roze kleur e.d veroorzaakt die poort niet meer te gebruiken. En je COAX kabel controleren kan geen kwaad.

Maar het kan ook aan je tv liggen dat daar een fout in zit los contactje of iets met de kleuren. 

Misschien je tv laten nakijken misschien is het een kleinigheidje. Zit je coax goed in de AOP of Splitter en goed in je decoder ? probeer anders eens alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer dan de HDMI kabel weer aan te sluiten op je decoder. en of je kanalen opnieuw ophalen vanuit je mijn Ziggo Account!! Ik probeer even met je mee te denken welke stappen je kan nemen. Dit is wat ik mij kan bedenken anders  a een nieuwe Coax kabel en een Nieuwe HDMI Kabel of je TV na laten kijken( dit als laatste. Probeer eerst de kabels te vernieuwen Fabrieksinstellingen van je mediabox  en via Mijn ZIggo account je kanalen opnieuw ophalen onder tabblad televisie. Lukt dit niet dan zou ik de 2 kabels COAX en De HDMI vervangen. En anders denk ik dat er iets los zit in je tv Succes

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Tompie25
Level 1
Topicstarter

image.jpg

Ter info, zo ziet het beeld er uit.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Tompie25, de foto die je deelt lijkt meer op een schilderij dan op een tv beeld. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Ik ben het met je eens dat je al veel dingen uitgesloten hebt. We gaan dit niet opnieuw nalopen. Een verkleuring van het beeld kan meerdere oorzaken hebben. Ik vraag me af of dit probleem speelt bij live tv, replay, opnames of alle drie? 

We kunnen een andere coax kabel proberen maar dit lijkt ook mij, niet direct de oplossing. 

0 Kudos
Tompie25
Level 1
Topicstarter

Het probleem doet zich voor bij alle drie de dingen. 

Ik kan het probleem zien aankomen, het beeld wordt dan eerst wat donkerder en krijgt een rode gloed, en dan na herstarten van de tv zie ik al die negatieve kleur effecten.

Als ik de hdmi-kabel verwissel naar een andere poort, dan is het probleem weg. Zelfs als ik hem daarna weer terug in de oude poort steek. Na enkele dagen komt het probleem wel helaas terug. Heb geprobeerd om hem in de andere poort te laten, maar dan gebeurd het nog steeds.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Dan wordt het tijd om de hulptroepen in te schakelen.
Ik weet zeker dat @Francois83 , @Ronihd en @joma1966 je hier uitstekend mee kunnen helpen om dit probleem op te lossen. 

0 Kudos
joma1966
Level 12

Ligt het waarschijnlijk aan die ene HDMI poort. Ik zou dan als advies geven de HDMI kabel in de poort laten waardoor je wel goed beeld hebt

0 Kudos
Tompie25
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad geprobeerd om hem in die andere hdmi poort te laten zitten, maar dan gebeurt helaas het zelfde. 

0 Kudos
joma1966
Level 12

Ligt het waarschijnlijk aan die ene HDMI poort. Ik zou dan als advies geven de HDMI kabel in de poort laten waardoor je wel goed beeld hebt . Waarschijnlijk is die ene HDMI poort Kapot of een breukje in je HDMI kabel maar denk het 1e. Stop de HDMI Kabel in de Poort waar je wel goed beeld had en de andere met de roze kleur e.d veroorzaakt die poort niet meer te gebruiken. En je COAX kabel controleren kan geen kwaad.

Maar het kan ook aan je tv liggen dat daar een fout in zit los contactje of iets met de kleuren. 

Misschien je tv laten nakijken misschien is het een kleinigheidje

0 Kudos
joma1966
Level 12

Misschien je tv laten nakijken misschien is het een kleinigheidje. Zit je coax goed in de AOP of Splitter en goed in je decoder ? probeer anders eens alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer dan de HDMI kabel weer aan te sluiten op je decoder. en of je kanalen opnieuw ophalen vanuit je mijn Ziggo Account!! Ik probeer even met je mee te denken welke stappen je kan nemen. Dit is wat ik mij kan bedenken anders  a een nieuwe Coax kabel en een Nieuwe HDMI Kabel of je TV na laten kijken( dit als laatste. Probeer eerst de kabels te vernieuwen Fabrieksinstellingen van je mediabox  en via Mijn ZIggo account je kanalen opnieuw ophalen onder tabblad televisie. Lukt dit niet dan zou ik de 2 kabels COAX en De HDMI vervangen. En anders denk ik dat er iets los zit in je tv Succes

0 Kudos
Ga naar reactie
joma1966
Level 12

@Tompie25  zie mijn reactie voor een eventuele oplossing 

groetjes joma1966

0 Kudos
joma1966
Level 12

En heb je je tv al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen( zonder de decoder)  Ik denk even mee wat je kan uitproberen. En anders je tv nalaten kijken wat ik al in een eerder bericht beschreef)

0 Kudos