1
Vraag
2
Reacties
John17

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Nadelen Mediabox Next t.o.v. Mediabox XL

Heeft de Mediabox Next nadelen t.o.v. de Mediabox XL?

Bijvoorbeeld geen eigen modem zoals de XL.

Of is de Next echt op alle fronten beter dan de XL?

Voor de goede orde: ik bedoel dus NIET de Next Mini.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @John17 ,

Dat er een los modem+goede wifi of ethernet kabel aanwezig moet zijn kan een nadeel zijn, maar ook een voordeel.Het ingebouwde modem was niet zo geweldig.

Enige verdere nadeel wat ik kan bedenken is dat de XL wat meer aansluitingen had dan de Next.Maar over het algemeen heeft de overstap vooral voordelen.

Bekijk in context

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

I.o.m. met Vincent(?) van Ziggo heb ik besloten de XL voorlopig aan te houden, omdat die naar tevredenheid werkt, terwijl voor de Next benodigd is:

• een wifi-verbinding met het losse modem in de meterkast (hiervoor moet ik dan mogelijk wifi-pods gaan installeren omdat de afstand tussen het modem en de mediabox meer dan 5 meter is)

of

• een internetkabel van het losse modem in de meterkast naar de mediabox (wat bij mij niet zo eenvoudig te realiseren is)

Het hogere stroomverbruik is geen groot issue aangezien ik meer stroom teruglever dan verbruik en daardoor slechts € 0,08 per kwh betaal c.q. minder terugleververgoeding krijg.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @John17 ,

Dat er een los modem+goede wifi of ethernet kabel aanwezig moet zijn kan een nadeel zijn, maar ook een voordeel.Het ingebouwde modem was niet zo geweldig.

Enige verdere nadeel wat ik kan bedenken is dat de XL wat meer aansluitingen had dan de Next.Maar over het algemeen heeft de overstap vooral voordelen.

Tjeerd85

Level 13
  • 780Posts
  • 70Oplossingen
  • 440Likes

Ik weet alleen niet of we je blij moeten maken met een dooie mus, volgens de site is alleen de next mini te bestellen. Schermafbeelding 2022-11-04 113419.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Klopt @Tjeerd85 .

Echter kunnen medewerkers wel een keuze maken😉

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Thnx!

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Mij werd desondanks een Next aangeboden

Verwijderd account
Niet van toepassing

Er zijn(of waren inmiddels) problemen met de levering van de mini, misschien dat sommige medewerkers nu sowieso de next aanbieden als vervanging daardoor.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 401Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @John17, ik kan je zowel de mediabox Next als de mediabox Next mini opsturen. Deze ruil kan ik kosteloos in orde maken. Welke van de twee heeft je voorkeur? 

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Lotte, ik heb mijn twijfels om de XL om te ruilen voor de Next. Naar ik begrijp, heeft de Next geen eigen modem en mijn huidige modem staat in de meterkast meer dan 5 meter bij de mediabox vandaan. Dus ik vraag me af of dat wel goed gaat werken met replay en opgenomen programma's terug kijken. En ik voel er ook niets voor om een internetkabel door de kamer te gaan leggen. Dus ik vraag me af of het wel zo verstandig is om de XL te ruilen voor de Next?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@John17,

Is je wifi op die plek nog goed?Anders wellicht 1 smartwifi pod huren, dat kost 1.25 per maand.Hou er wel rekening mee dat die alleen op het Arris/Compal/Sagemcom modem werkt.Maar die 1.25 per maand haal je er wel uit door het verschil in stroomverbruik met de Next en de XL.

Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij kan je de Next gewoon proberen en als het niet werkt gewoon weer terug naar je XL.

puppie

Level 17
  • 2584Posts
  • 61Oplossingen
  • 1039Likes

Je kijkt nu dus via de coax kabel op je XL dat doe je ook met de next dus daar ga je niks aan veranderen.
Jij hebt je modem in de meterkast staan dat blijft ook zo.

Waar gebruik jij je modem in de xl dan voor?

De next is gelukkig met wifi maar is beter met kabel (UTP)

Neem geen mini in dit geval want dan ben je de coax aansluiting kwijt.

Plaats hier eens een foto van waar jouw ziggo signaal het huis in komt, meestal de meterkast met een groene kabel.

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Of de wifi daar nog goed is, weet ik niet. Maar ik ben zeer huiverig met iets uitproberen en dan vervolgens dat weer terug te draaien als het niet werkt. Gezien mijn zonnepanelen is mijn stroomprijs maar € 0,08.

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Het Ziggo-signaal komt inderdaad binnen in de meterkast met een groene kabel.

Als ik het goed begrijp, gebruikt de XL het ingebouwde modem voor replay en opgenomen programma's terug kijken; dat werkt prima en dat wil ik graag zo houden. Ik ben bang dat dat niet meer goed werkt met de Next zonder ingebouwd modem.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 401Oplossingen
  • 976Likes

@John17 Goed dat je dit aankaart! Zoals er al wordt aangegeven is de mediabox Next dan de beste keuze, deze verbind zowel via de wifi als via de coax kabel. Mocht het signaal onvoldoende zijn dan kunnen we hem verbeteren met wifi pods. 

Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, dit houdt in dat je na het uittesten altijd nog terug kunt naar de mediabox XL. Ik verwacht dat de mediabox Next zeker een toevoeging zal zijn. 

puppie

Level 17
  • 2584Posts
  • 61Oplossingen
  • 1039Likes

Ik heb thuis een next staan aangesloten op de coax kabel en een draadje vanuit het modem in de meterkast.

Dit werkt perfect en de programmas die mijn vrouw opneemt staan allemaal in de cloud en die blijven daar 365 dagen staan en worden dan verwijderd.
Mocht je in de buurt van Enschede wonen dan wil ik het nog wel voor je aansluiten.

Jij praat over XL is dat de horizon mediabox, zo ja die hadden wij hiervoor ook en bij het vervangen waren de opgenomen series nog steeds beschikbaar in de cloud.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@puppie,

De XL is inderdaad de Horizon box.

Aardig van je trouwens dat je het bij @John17 wil installeren als hij in de buurt woont!

puppie

Level 17
  • 2584Posts
  • 61Oplossingen
  • 1039Likes

@Verwijderd account  in Enschede kan ik nog wel iets doen....(tijd genoeg)

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dat is mooi aangeboden, maar ik woon in Venlo. Aansluiten zal ook wel lukken, het is meer de vraag of het goed werkt.

John17
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

I.o.m. met Vincent(?) van Ziggo heb ik besloten de XL voorlopig aan te houden, omdat die naar tevredenheid werkt, terwijl voor de Next benodigd is:

• een wifi-verbinding met het losse modem in de meterkast (hiervoor moet ik dan mogelijk wifi-pods gaan installeren omdat de afstand tussen het modem en de mediabox meer dan 5 meter is)

of

• een internetkabel van het losse modem in de meterkast naar de mediabox (wat bij mij niet zo eenvoudig te realiseren is)

Het hogere stroomverbruik is geen groot issue aangezien ik meer stroom teruglever dan verbruik en daardoor slechts € 0,08 per kwh betaal c.q. minder terugleververgoeding krijg.

puppie

Level 17
  • 2584Posts
  • 61Oplossingen
  • 1039Likes

hier werkt het perfect.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic