1
Vraag
2
Reageer en help mee
Leonides

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nadeel Next Mini: Uitval bij internet

De Nest Mini werkt via internet. Als internet uitvalt geen tv ontvangst. Dit is niet het geval bij de Next, die via coax werkt. Is dit geen groot nadeel van de Mini?

4 Reacties 4
Nookes

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb geen Next Mini maar kijk wel al ruim 4 jaar tv via internet, en heb daar eigenlijk geen problemen mee. De Apple TV die ik daarvoor gebruik is wel bekabeld aangesloten op de internetverbinding.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Leonides neemt u ook telefoon af via Ziggo daar geldt hetzelfde voor. 

 

De Next heeft hetzelfde probleem geen internet geen toegang tot uw opnamen u kunt niet terugkijken en geen toegang tot Movies en Series.

 

Ps iets technischer ook het internet komt via diezelfde coax binnen. Het DVB-C signaal wat u bedoelt komt soms nog wel door als het docsis signaal een probleem heeft.

 

Maar inderdaad dat is het nadeel van IPTV de techniek waarmee de Mini het TV signaal binnen krijgt.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Leonides Als je een glasvezel abonnement hebt zoals KPN en internet valt uit dan heb je ook geen TV via hun mediaboxen.  Je kan bij Ziggo dan altijd nog je coax tijdelijk rechtstreeks op de TV aansluiten en als je TV over DVB-C tuner beschikt de ongecodeerde basis zenders ontvangen.  

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Buurman zolang Ziggo dit nog blijft doorgeven maar dat is volledig off topic. Je hebt wel gelijk bij een dergelijke situatie is dat mogelijk. Maar hoe vaak komt dat voor? In de twee jaar dat ik klant was niet meegemaakt en in een eerdere periode tussen 2000 en 2015 ook niet. Ook bij mijn andere providers niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic