1
Vraag
2
Reacties
Riva

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Naamstelling Mediabox icm LG TV

Na mijn verhuizing heb ik mijn Mediabox XL weer aangesloten maar is de naam van de Mediabox zonder dat ik iets heb aangepast veranderd naar Vodafone. Ik wil dit graag weer als Mediabox hebben staan en niet als Vodafone. Hoe kan ik dit instellen? Naam veranderen in mediabox menu is niet de oplossing lijkt het want daar stond al nooit Ziggo of Vodafone. 

 

Hoe kan ik dit aanpassen? Mediabox is met HDMI aangesloten op een LG Oled TV van 2020

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Riva
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Excuses, had het antwoord gemist. Het is niet de juiste maar heb wel de richting voor de oplossing gevonden. 

 

Wellicht dat er ook anderen zijn die dit willen weten vandaar nog even de oplossing. Je drukt op de home knop (huisje), gaat naar thuisdashboard. Vanuit daar naar ingangen en dan klik je op het potloodje rechtsboven voor bewerken. Daarna natuurlijk opslaan. 

 

Wat ik wel jammer vind is dat de naam veranderd is na een opdate van de media Next box..... Ik weet dat Vodafone en Ziggo in een jointventure samenwerking zitten maar krijg steeds meer het idee dat het leuke, jonge merk Ziggo naar de achtergrond verdwijnt en dat het allemaal het wat oubolligere Vodafone wordt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Riva Veel plezier in je nieuwe woning! Ik vermoed dat je wilt aanpassen, hoe de tv de mediabox weergeeft. Dit is een functie van de TV zelf. Ik heb even op Google gezocht en ik zie dat andere bedrijven hierover wel uitleg hebben staan maar LG niet. Mogelijk kan hun helpdesk je verder helpen? 

Riva
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Lotte Sorry maar dat geloof ik niet. Ik heb namelijk hetzelfde modem, zelfde televisie en zelfde Next box...... letterlijk twee straten verhuist en de Media next box heeft een andere naam zonder dat ik ook maar 1 instelling heb veranderd. Het kwam na een software update van de Next decoder... dan is 1 en 1 in mijn geval 2. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

Steefb_0-1633375482224.png

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Riva

Na de tip van @Steefb is het aardig rustig in dit topic. Is het inmiddels gelukt of kun je hierbij nog hulp gebruiken? 

Riva
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Excuses, had het antwoord gemist. Het is niet de juiste maar heb wel de richting voor de oplossing gevonden. 

 

Wellicht dat er ook anderen zijn die dit willen weten vandaar nog even de oplossing. Je drukt op de home knop (huisje), gaat naar thuisdashboard. Vanuit daar naar ingangen en dan klik je op het potloodje rechtsboven voor bewerken. Daarna natuurlijk opslaan. 

 

Wat ik wel jammer vind is dat de naam veranderd is na een opdate van de media Next box..... Ik weet dat Vodafone en Ziggo in een jointventure samenwerking zitten maar krijg steeds meer het idee dat het leuke, jonge merk Ziggo naar de achtergrond verdwijnt en dat het allemaal het wat oubolligere Vodafone wordt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Riva

 

Fijn dat het is gelukt en opgelost, super 🙂 Top dat je de oplossing hier met ons deelt.

 

Zowel Ziggo als Vodafone zijn beide jonge brand namen. We zijn beide met onze namen aan geweldige jonge initiatieven gekoppeld, wat dacht je van de Ziggo Dome?

Er zijn dus geen plannen iets in onze namen te veranderen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic