1
Vraag
2
Reageer en help mee
STEEFS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na update vaak geen geluid Mediabox XL

Goedenavond, sinds een paar weken heb ik samen met de update naar de nieuwe interface tevens de nieuwe afstandsbediening. 

Dit werkt allemaal naar behoren, echter heb ik af en toe geen geluid wanneer ik tv kijk. Alle andere bronnen vormen geen probleem, Netflix/Youtube e.d.

Het is dus niet constant, resets en allerlei instellingen geprobeerd maar kan de oorzaak niet achterhalen.

Iemand een idee?!

 

6 Reacties 6
mbrwowaw

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na de software-update 4.32 valt nu geregeld het geluid uit als je gezapt hebt naar een ander kanaal. Vaker ook hapert het geluid. Voor de software-update hadden we hier geen last van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

mbrwowaw

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bert,

hierbij een foto. Hoop dat dit voldoende duidelijk is. Nogmaals, er is hierin niets veranderd; alleen de up date is gedaan waarna de storingen in het geluid zijn ontstaan. Daarvoor geen last daarvan.

 

Groet,

Richard

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Bert_0-1625823768460.png

 

Op welke is de mediabox XL aangesloten?

 

Ik zie als 3 een open stekker die keurig als antenne werkt en allerlei signalen/storingen op je coax netwerk kan zetten van 4G, 5G, Digitenne enz. enz enz. en die nu voor problemen zorgen met eventuele andere frequenties die de mediabox XL nu gebruikt.

 

Advies is om deze stekkers te vervangen door afgeschermde metalen stekkers.

mbrwowaw

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

1 is de mediabox, 2 is router/modem, 3 is analoog TV (die kan er uit).

Kabel 2 is door Ziggo geleverd, en die naar de mediabox (2) volgens mij ook (maar kan me vergissen). Ga er vanuit dat Ziggo goed materiaal levert of vervangt als dat (na een up date) nodig is. Het abonnement kost immers niet nogal wat. Anders is op zijn minst advies gewenst welke kabel goed is; er is op dat gebied enorm veel te koop...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als kabel 3 eruit is, heb je dan nog die storingen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic