Vraag
Reacties
Oplossing
vulliw
Level 6

Na update mediabox next naar 441: Voice control werkt niet?

Krijg telkens voice control werkt niet met deze app ??

Dan moet ik de mediabox next opnieuw opstarten en dan werkt het weer.

Welke app veroorzaak dit dan??

Mijn tv is al 9 jaar oud en ik gebruik geen app.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Heb je de box al eens even van de stroom gehad?

Probeer anders fabrieksinstellingen, vrijwel alle instellingen en alle opnames  blijven dan behouden, alleen opnieuw inloggen op apps.

Bekijk in context

9 Reacties 9
bloemen64
Level 18

Welke tv je aansluit maakt niet uit voor de Voice control van de Next. Mijn tv is nog ouder. Zie de tv als monitor. De aansturing van het beeld/geluid is de Next. De tv laat het alleen zien/horen.

Met eventuele apps op je tv zelf zal de Next niets mee doen. De Next AB bemoeit zich alleen met de volume en ingangs keuze van de tv.

Niet iedere app op de Next kan met VC overweg. Van zo'n app kan de melding komen. Of van de Next zelf.

Dat je de Next opnieuw moet opstarten is wel vreemd.

Steefb
Level 20

Heb je de box al eens even van de stroom gehad?

Probeer anders fabrieksinstellingen, vrijwel alle instellingen en alle opnames  blijven dan behouden, alleen opnieuw inloggen op apps.

Frenk
Level 8

Hallo,ik had het zelfde probleem op de Ziggo Next Mini,terug naar fabrieksinstelling

gezet en hierna deed de voice control het weer.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@vulliw als de voice control niet lekker werkt, dan is dat natuurlijk zuur.

Kan je iets met de tips van de leden? Wil je ook aangeven als het daarmee gelukt is? Alvast dank!

0 Kudos
vulliw
Level 6
Topicstarter

Tot nu toe werkt het weer, na 2x de stroom van de Next geen probleem meer gehad.

0 Kudos
LeoGraper
Level 10

Zag even geen nieuwer topic....

In de aanpassingen van 4.42 staat te lezen dat "Sorry, Voice Control werkt niet voor deze app" is opgelost.

Ironisch genoeg heb ik juist sinds 4.42 hier problemen mee.

Dit gebeurd alleen bij opnames terugkijken, maar lang niet altijd, het varieert per dag, ene dag gaat het goed de andere niet.

Ben een inhaalslag aan het doen na vakantie dus kijk iedere dag 3 afleveringen van ER, meestal gaat "7 minuten vooruit" goed, maar ik krijg nog steeds af en toe deze melding, Next is volledig uit en aan geweest.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@LeoGraper ja, na een vakantie even lekker alles bijwerken en inhalen is met de mediabox natuurlijk ideaal. Maar dan moet het wel goed werken natuurlijk.

Kan het zijn dat je de mediabox uitgezet hebt, terwijl je nog in een app zat (Netflix of Youtube bijvoorbeeld)? Zo ja, wil je de app nog eens openen, en afsluiten (terug naar tv knop) en kijken of het hierna nog voorkomt? 

Heeft anders @Steefb nog handige tips? 

0 Kudos
LeoGraper
Level 10

Oeps, ik zag gisteren (tot mijn verbazing) dat ik nog op 4.41 zit, was er eigenlijk intussen vanuit gegaan dat ik inmiddels wel op 4.42 zou zitten, want dat is meen ik al even geleden toch ?
Wacht ik dus even tot 4.42 er op staat, sorry voor de verwarring, overigens werkte het gisteren wel weer goed..

0 Kudos
LeoGraper
Level 10

Weet niet of je intussen nog hebt gekeken hier, maar het schijnt in versie 4.42 opgelost te zijn, nu nog even wachten tot we die krijgen...

0 Kudos