Hallo,
Na de update van de Next heb ik de volgende melding op kanaal 14. (Zie foto) Het klopt dat ik de instellingen van de Next op 1080p/i heb staan. Dit doe ik omdat het beeld dan veel scherper is op 99% van de kanalen (ik neem aan omdat die nog niet in 4K zijn). Wanneer ik hem op 4K zet is het beeld door upscaling (of hoe dat heet) op de meeste kanalen gewoon minder scherp en de kleuren heel flets. Als ik hem op “automatisch” zet gaat die schijnbaar ook altijd op 4K want dan heb je ook de fletse kleur en het minder scherpe beeld.
Het is heel irritant elke keer als ik Ziggo Sport wil kijken dat ik de instellingen moet veranderen naar 4K en dan weer terug bij andere kanalen.
overigens als ik hem nu op 4K zet heb ik ook op kanaal 14 dat wazige fletse beeld tov 1080. Gaat er dan iets mis of zijn bepaalde programma’s pas in 4K?
wat gaat hier mis? Hebben meer mensen dit? Graag een oplossing dat kanaal 14 het op 1080 instelling ook weer doet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
en 196.9 tegen 14.3
@marjok schreef:en 196.9 tegen 14.3
Dat is beiden gemeten via de powerline adapter? Hoe is het resultaat via de Connectbox zelf?
Deze zijn beiden gemeten via wifi op de connectbox
D
@marjok schreef:Deze zijn beiden gemeten via wifi op de connectbox
Duidelijk, voor wifi, zeker de eerste meting, is dat krap maar kan door de gebruikte hardware of andere redenen worden verklaard, als de hoogste cijfers bedraad zijn gemeten, dan is dat een derde minder dan de contract snelheid dat mag gewoonweg niet. Dat kan in de aansluiting en bekabeling zitten.
Op zichzelf prima resultaat voor 4K beeld, niet direct een reden voor die melding. Wat zijn de cijfers via die adapter?
Beide metingen zijn met dezelfde hardware gedaan, mijn beleving is dat de internet snelheid niet echt stabiel te noemen is.
@marjok schreef:Beide metingen zijn met dezelfde hardware gedaan, mijn beleving is dat de internet snelheid niet echt stabiel te noemen is.
Het lijkt mij verstandig een nieuw topic te starten en daar de modem waarden plaatsen en mogelijk foto's van de aansluitingen, de AOP het punt waar de kabel binnen komt.
Dit probleem is namelijk anders dan het onderwerp van dit topic.
Het initiële probleem is anders dat ik niet altijd 4k uitzendingen kan bekijken, soms wel, soms niet. Dat sluit toch aan bij dit topic??
@marjok schreef:Het initiële probleem is anders dat ik niet altijd 4k uitzendingen kan bekijken, soms wel, soms niet. Dat sluit toch aan bij dit topic??
Deels inderdaad, echter het kern probleem in dit topic is puur de instelling van de Next dat staat los van de melding die je ziet. Het beschreven probleem lijkt op de aansluiting via die adapter te wijzen, met een netwerkkabel direct naar de Connectbox zou dat beter moeten gaan.
Onder welk onderwerp zou ik dan een nieuw topic moeten aanmaken??
@marjok schreef:Onder welk onderwerp zou ik dan een nieuw topic moeten aanmaken??
Dat zou hier onder TV & Radio kunnen met als onderwerp : Internetsnelheid niet voldoende voor een 4k uitzending.
Uiteraard kunnen we in dit topic ook verder gaan. Het is puur mijn gevoel dat een eigen topic beter is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.