JanWind

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Na update 4.31 loopt geluid en beeld niet meer gelijk

Goedenavond even een vraag .

Mijn Mediabox heeft de nieuwe update 4.31 gehad maar nu lopen geluid en beeld + ondertitels niet meer syncroon met elkaar.Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en kan ik er wat aan doen.

Ik heb  het geluid via de bose700 met HDMI(ARC) naar de TV en voor de update was alles goed.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Goedenavond,

 

Ik heb het artikel gelezen maar dat is bij mij niet aan de  orde want ik kan met de ab van de Mediabox het geluid van de Bose wel regelen.

Maar ik heb volgens mij nu de oplossing gevonden want ik heb de soundbox en de Mediabox alle kabels er uitgehaald en allebei een reset gedaan en toen alles weer aangesloten en ik heb nu weer dat alles syncroon loopt.

Dus gelukkig weer opgelost.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@JanWind Goed dat je het topic doorgelezen hebt! Fijn datdit bij jou niet aan de orde is en dat je het hebt weten op te lossen. We zijn blij dat beeld en geluid bij jou weer synchroon aan elkaar lopen. Laat je het ons weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen? Alvast een prettig weekend!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @JanWind,

 

Allereerst welkom hier op de Community. Gezellig dat je ons platform hebt ontdekt en hier terecht komt met je vraag.

Bijzonder vervelend natuurlijk om sinds de update ineens problemen te ervaren met de beeld en geluid synchronisatie. Dat is niet wat je mag verwachten na een software update. Verder wel alles goed na de update?

Jammer dat nog niet 1 van onze toppers is langs geweest om je te helpen met dit probleem. Ik haak eens 1 van onze toppers aan, om te vragen of die eens wat instellingen met je wil doornemen. Als hij tijd heeft, wil hij je vast eens helpen. @xGarfieldx-Dave voel jij je geroepen om Jan eens te helpen waar je kan?

JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De update is op zich wel  goed gegaan alleen ik had eerst helemaal geen geluid meer maar na een reset van de mediabox had ik wel weer geluid maar dat loopt dus helaas niet meer helemaal gelijk met het beeld.

Dat is vooral lastig met een programma met ondertitels want dan zie je gewoon dat ze al uitgepraat zijn en dan komt de ondertiteling nog.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Waardeloos dat het nu nog niet synchroon loopt met elkaar, @JanWind. Heb je al eens geprobeerd om de fabrieksinstellingen uit te voeren via de Instellingen van de box? 

 

@Dave! had jij nog een kans gehad om mee te kijken? 🙂

JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat heb ik al eens geprobeerd

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Marije  Ik zal me best proberen te doen,

 

@JanWind  Als je de Media Box Next de Home Knop indrukt, dan ga je naar tandwiel op rechts en kies dan tabblad  Beeld en Geluid  en naar Audio vertraging die kan je instellen  met millicseconde’s

 

Anders zou je een optische audio kabel van de Next naar je TV of als er een versterker zit daar naar toe.

 

ED6DF598-BDF9-4AAE-B70B-4BB5F5118DA9.jpeg

1F6CD8E0-2F3C-4927-A8B7-50B61EEF64A7.jpeg

JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Sorry Dave ik had in mijn beschrijving gemeld dat ik de Mediabox had maar daar bedoelde ik mee de Horizon box en die heeft de nieuwe software gekregen en daar kan je geen vertraging instellen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dan zou een optische audio kabel uitkomst bieden.

Als je de Media Box XL opent wat zie als je op Menu drukt, tandwiel rechts en dan Beeld en geluid en onder aan.

 

Kan je daar foto van plaatsen.

JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

20210507_125644.jpg

 Dit is mijn menu voor beeld en geluid maar ik zie geen optie voor geluid om daar iets mee te doen.Je kan alleen Dolby Audio aan of uit zetten.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, en maakt het ook verschil als je die optie inschakelt?
Los hiervan doet een achterliggende afdeling onderzoek naar het probleem dat het beeld en geluid niet synchroon met elkaar lopen. Kun je de volgende vragen beantwoorden, dan zet ik die antwoorden graag naar die afdeling door:

Waar is het beeld / geluid out of sync? 
Hoeveel is het beeld-geluid ongeveer out of sync?: 
Is het probleem altijd aanwezig?: 
Dolby instelling (ingeschakeld of uitgeschakeld?): 
Hoe ontstond het probleem?
Welke stappen doorliep je voor het probleem voorkwam? 
Lost tijdelijk pauzeren het issue op:
Merk + Type TV: 
Aangesloten op tv of audio apparatuur: 
in dien van toepassing: 
Merk + Type audio apparatuur: 
Hoe verbonden: (hdmi / optisch etc)

JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Het probleem is begonnen na de update van Ziggo.

De Mediabox is verbonden met een optische kabel aan de tv.

Ik heb een LG Oled55B7V tv.

Het geluid komt van de Bose 700 soundbox.

De soundbox is verbonden met een HDMI(ARC) kabel aan de TV.

Het werkte goed tot de update van Ziggo.

Mvg.

Jan

 

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@JanWind, dankje voor de toelichting. 

Ervaar je dit ook als je zonder Soundbox kijkt en luistert? Of gaat het dan wel goed? Ik ben nog eens de archieven ingedoken en vond dit

Heb je iets aan die tips en adviezen? Houd ons maar op de hoogte! 

JanWind
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Goedenavond,

 

Ik heb het artikel gelezen maar dat is bij mij niet aan de  orde want ik kan met de ab van de Mediabox het geluid van de Bose wel regelen.

Maar ik heb volgens mij nu de oplossing gevonden want ik heb de soundbox en de Mediabox alle kabels er uitgehaald en allebei een reset gedaan en toen alles weer aangesloten en ik heb nu weer dat alles syncroon loopt.

Dus gelukkig weer opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@JanWind Goed dat je het topic doorgelezen hebt! Fijn datdit bij jou niet aan de orde is en dat je het hebt weten op te lossen. We zijn blij dat beeld en geluid bij jou weer synchroon aan elkaar lopen. Laat je het ons weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen? Alvast een prettig weekend!

Uitgelicht topic