JanWind
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na update 4.31 loopt geluid en beeld niet meer gelijk

Goedenavond even een vraag .

Mijn Mediabox heeft de nieuwe update 4.31 gehad maar nu lopen geluid en beeld + ondertitels niet meer syncroon met elkaar.Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en kan ik er wat aan doen.

Ik heb  het geluid via de bose700 met HDMI(ARC) naar de TV en voor de update was alles goed.

8 Reacties 8
Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1064Reacties
  • 102Oplossingen
  • 190Likes

Goedemiddag @JanWind,

Allereerst welkom hier op de Community. Gezellig dat je ons platform hebt ontdekt en hier terecht komt met je vraag.

Bijzonder vervelend natuurlijk om sinds de update ineens problemen te ervaren met de beeld en geluid synchronisatie. Dat is niet wat je mag verwachten na een software update. Verder wel alles goed na de update?

Jammer dat nog niet 1 van onze toppers is langs geweest om je te helpen met dit probleem. Ik haak eens 1 van onze toppers aan, om te vragen of die eens wat instellingen met je wil doornemen. Als hij tijd heeft, wil hij je vast eens helpen. @xGarfieldx-Dave voel jij je geroepen om Jan eens te helpen waar je kan?

JanWind
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De update is op zich wel  goed gegaan alleen ik had eerst helemaal geen geluid meer maar na een reset van de mediabox had ik wel weer geluid maar dat loopt dus helaas niet meer helemaal gelijk met het beeld.

Dat is vooral lastig met een programma met ondertitels want dan zie je gewoon dat ze al uitgepraat zijn en dan komt de ondertiteling nog.

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2040Reacties
  • 260Oplossingen
  • 355Likes

Waardeloos dat het nu nog niet synchroon loopt met elkaar, @JanWind. Heb je al eens geprobeerd om de fabrieksinstellingen uit te voeren via de Instellingen van de box? 

@Dave! had jij nog een kans gehad om mee te kijken? 🙂

JanWind
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik al eens geprobeerd

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

@Marije Z  Ik zal me best proberen te doen,

@JanWind  Als je de Media Box Next de Home Knop indrukt, dan ga je naar tandwiel op rechts en kies dan tabblad  Beeld en Geluid  en naar Audio vertraging die kan je instellen  met millicseconde’s

Anders zou je een optische audio kabel van de Next naar je TV of als er een versterker zit daar naar toe.

ED6DF598-BDF9-4AAE-B70B-4BB5F5118DA9.jpeg

1F6CD8E0-2F3C-4927-A8B7-50B61EEF64A7.jpeg

JanWind
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry Dave ik had in mijn beschrijving gemeld dat ik de Mediabox had maar daar bedoelde ik mee de Horizon box en die heeft de nieuwe software gekregen en daar kan je geen vertraging instellen.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

Dan zou een optische audio kabel uitkomst bieden.

Als je de Media Box XL opent wat zie als je op Menu drukt, tandwiel rechts en dan Beeld en geluid en onder aan.

Kan je daar foto van plaatsen.

JanWind
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20210507_125644.jpg

 Dit is mijn menu voor beeld en geluid maar ik zie geen optie voor geluid om daar iets mee te doen.Je kan alleen Dolby Audio aan of uit zetten.

Uitgelicht topic