1
Vraag
2
Reacties
Chiwok

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na update (4.19) Mediabox Next is de onderzijde van het beeld soms gestoord

Na laatste  update Next beeld onderzijde soms gestoord. Alleen de onderste 15 centimeter. Alleen nieuw opstarten werkt. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem opgelost. Ondanks een goed wifi signaal (volgens de next) was toch deze verbinding het probleem. Nu vaste internet verbinding gelegd en probleem weg. Geluid loopt nu ook meer synchroon. 

 

Wifi is dus geen goede optie om deze box met internet te verbinden.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Chiwok, een hele goedemorgen!

In het kader van elke centimeter telt..  Zonder gekheid. Dit kijkt natuurlijk niet lekker weg, dus laten we gelijk aan de slag gaan zodat het gehele beeld weer in kannen en kruiken is. Bedoel je met 'gestoord’ beeld dat er aan de onderkant een soort van donkere waas is? Zo ja, dan raad ik je aan om het volgende te doen: 

  • HDMI kabel even loshalen aan beide kanten en opnieuw bevestigen
  • Mediabox Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Het probleem is met deze stappen dan opgelost. Is er iets heel anders aan de hand, laat het ons dan vooral weten. Geef hierbij zoveel mogelijk gedetailleerde informatie, zodat wij en de users je kunnen voorzien van tips. 

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee, er loopt een lijn door het beeld, waarbij dan het beeld verschuift. Een been van een persoon bijvoorbeeld is dan in tweeën gedeeld en verschoven

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Duidelijk! Zou je eerst bovenstaande eens willen proberen? Lost dat het probleem niet op, dan hoor ik graag of dit probleem speelt tijdens live-uitzendingen of voornamelijk bij opnames of Replay TV. 

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Al gedaan, en tijdens alles

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Wat een raar verschijnsel, zeg! 

Heb je de mogelijkheid eens een foto (of misschien nog beter, een filmpje) te maken van wat je ziet? 

Heeft je TV meerdere HDMI ingangen? Zo ja; wil je het eens op een andere ingang testen (puur als test)?

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

 

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

 

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Krijg geen video geupload. Alleen geheel opnieuw opstarten is momenteel de enige oplossing. Maar daar zit ik niet op te wachten 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heeft je TV meerdere HDMI ingangen? Zo ja; wil je het eens op een andere ingang testen (puur als test)?

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen verschil

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hdmi uitgang op next lijkt het probleem. Na verloop van tijd komt de streep er in. Als dan hdmi kabel uit en in gestoken wordt probleem weg. Is dure kabel. Ook met andere kabel gebeurd hetzelfde.

Na verloop van tijd komt streep dan weer terug. 

Chiwok
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem opgelost. Ondanks een goed wifi signaal (volgens de next) was toch deze verbinding het probleem. Nu vaste internet verbinding gelegd en probleem weg. Geluid loopt nu ook meer synchroon. 

 

Wifi is dus geen goede optie om deze box met internet te verbinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic