Na administratieve verwerking van nieuw abonnement werkt mediabox niet goed meer

Mediabox next is samen met modem en telefoon aangesloten door monteur. Alles werkte prima. Maar 's avonds ging de mediabox uit en toen ik op mijn Ziggo keek waren ze bezig met het omzetten van mijn abonnement. Daarna werkte niets meer goed. Telefoon heb ik op aanwijzing van de site goed gekregen, maar mediabox werkt nog steeds niet goed. Ik kan het beeld wel op pauze zetten, maar na een minuut gaat het zelf op live tv. Alles werkt ook  traag. Wie heeft hier mee te maken gehad? Morgen zal ik de klantenservice bellen, maar eerst even polsen.

ingridsd
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
11 Reacties 11

heb inmiddels aanwijzingen gevolgd om opnieuw AB aan de tv te koppelen, maar problemen blijven.

ingridsd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @ingridsd,

Welkom op onze Community. 

In ons achterliggend systeem zie ik dat er recent nog iets is geregeld met de Ziggo Wifispots en je vaste telefoonnummer. Hierom moest je internetmodem worden herstart. Zover ik kan zien is administratief nu alles afgerond. Sorry voor het ongemak.

Werkt alles ondertussen weer naar wens? Of merk je nog traagheid of gaat het nog mis met pauzeren van Live TV op je Mediabox?

Folkert Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 5656Reacties
  • 480Oplossingen
  • 2455Likes

Heb ook nog de mediabox gereset. Alles werkt nu goed. Maar ik heb geen wifispots gekregen. Ik had zelf een wifispot in de woonkamer en die heeft de monteur aangesloten. Heb ik er inderdaad recht op?

ingridsd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Haha, ik heb even gekeken hoe het zit met wifispots en het blijkt iets anders te zijn dan een booster. Sorry voor deze misser. Maar alles werkt dus dank je wel!

ingridsd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ingridsd wrote:

Haha, ik heb even gekeken hoe het zit met wifispots en het blijkt iets anders te zijn dan een booster. Sorry voor deze misser. Maar alles werkt dus dank je wel!



Geen probleem, juist fijn dat alles goed werkt @ingridsd 🙂
Nieuwe internetklanten kunnen daarnaast als actie een gratis wifibooster kiezen of korting.
Ik zie dat het abonnement met korting is aangevraagd.

Dat neemt niet weg dat de wifi gewoon goed moet werken.
Vraag daarom of overmorgen de monteur een wifi-check wil doen.
Mocht de wifi ergens onder de 20 Mbits downloadsnelheid komen, dan verhelpt de monteur dat graag.

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1445Reacties
  • 236Oplossingen
  • 223Likes

Zal ik zeker doen! Je hebt dus gemerkt dat het probleem zich weer voordeed. Mijn hoop is nu op de monteur gevestigd. Maar ik wil wel even zeggen dat jullie, en de aardige mevrouw aan de telefoon, me goed hebben geholpen tot nu toe. Bedankt!

ingridsd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ingridsd wrote:

Zal ik zeker doen! Je hebt dus gemerkt dat het probleem zich weer voordeed. Mijn hoop is nu op de monteur gevestigd. Maar ik wil wel even zeggen dat jullie, en de aardige mevrouw aan de telefoon, me goed hebben geholpen tot nu toe. Bedankt!



Graag gedaan @ingridsd, ook bedankt voor het compliment.
Als ik het goed zie is de monteur inmiddels geweest, maar kon het probleem met de tv helaas niet direct worden opgelost.
Als ik het goed begrijp zijn er 2 vervolgstappen voorgesteld. Weet je toevallig al meer hierover?

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1445Reacties
  • 236Oplossingen
  • 223Likes

Ja ik wil gewoon mijn mediabox houden, maar het internet blijkt nog steeds niet goed te zijn, hoewel de speedtest steeds weer aangeeft dat het ruim voldoende is. Ik ga vanmiddag proberen wat er gebeurt als ik de mediabox aansluit op de kabel en de router voor mijn WiFi apart. Heb dan de beschikking over een netwerkswitch. De laatste monteur heeft me alleen maar in de war gebracht helaas en niets verholpen, dus ik baal er wel van dat ik daar 60 euro voor moet betalen, terwijl de installatie het niet goed heeft gedaan sinds de omzetting. Ik heb ook nog bedacht dat we het modem misschien in de kamer kunnen zetten omdat daar een vaste aansluiting zit, maar dan zou er een dubbele coaxaansluiting moeten komen  de eerste monteur heeft dat even overwogen, maar omdat het internet toen goed werkte hebben we de oorspronkelijke plaats aangehouden

ingridsd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @ingridsd 
Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat. Ik zie dat je nog contact hebt gehad met mijn collega afgelopen weekend. Geef je ons een update hier?

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Hallo, hier werkt alles, maar... alleen als ik elke keer dat ik opstart eerst mijn wifi uitschakel, na een minuut weer inschakel en de box opnieuw aan het internet koppel. Dan is de wifiverbinding uitstekend. Maar zodra ik gebruik heb gemaakt van een app (npo start of youtube) kan ik daarna de gids niet meer krijgen en de uitzending niet meer pauzeren. Stekker weer uit wifikastje en hij doet t weer. Ik heb dat kastje nodig voor mijn wifi, dus de kabel van Ziggo kan er niet in. Ik kan hier mee leven, maar vind het heel raar. Wifikastje zit in de kamer op 4 m afstand van de mediabox. Die netwerkswitch was geen oplossing. Dat werkt anders dan ik dacht.

ingridsd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is inderdaad raar, @ingridsd. Voor mijn beeldvorming: het is niet mogelijk om een internetkabel van je modem naar je mediabox te leggen? Dit zorgt voor een stabiele verbinding en als die mogelijkheid er is zou ik dat zeker overwegen!

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Reacties
  • 93Oplossingen
  • 122Likes

Uitgelicht topic