1
Vraag
2
Reacties
Theunissen1971

Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

NPO1 vervangen door HGTV op CI+ module, hoe los ik dit op?

Via de CI+ module (in de televisie in de woonkamer) is NPO1 sinds afgelopen maandag / dinsdag vervangen door HGTV (nieuwe zender)? Ik heb de zenders allemaal opnieuw laten zoeken, maar dat levert ook geen resultaat op, HGTV staat dan op zender 1, wat eigenlijk NPO1 had moeten zijn.

HGTV wordt actief op 15 januari en zou dan moeten staan op zender 26 (nu dus op zender 1), maar zender 26 is leeg bij mij.

Op mijn andere televisies die voorzien zijn van een CI+ module bestaat NPO1 wel gewoon en staat HGTV op zender 26 en hetzelfde geldt voor mijn Humax PVR?

** Bericht aangepast door moderator **

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1974Posts
  • 179Oplossingen
  • 1347Likes

Hé hoi @Theunissen1971, ik zou je willen adviseren om tóch nog eens een herinstallatie te doen zónder CI+ module in je toestel. Kan je laten weten hoe dit is gegaan?

Bekijk in context

26 Reacties 26
Steefb

Level 20
  • 16437Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7715Likes

Probeer een volledige herinstallatie van je module.

Start dus zonder module.

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dat ga ik binnenkort proberen. Ik wacht eerst nog even af t/m 15 januari (misschien lost het dan vanzelf op). De televisie in de woonkamer is van 2010 en hetzelfde geldt voor de CI+ module. Ik had gisteren alvast voor de zekerheid eens een nieuwe CI+ module besteld:

Quantis Interactieve CI+ 1.3 module - 4K compatible - Geschikt voor Ziggo, Caiway, Delta  

Karel.

Level 16
  • 2118Posts
  • 270Oplossingen
  • 1465Likes

NPO1 is een free to cable kanaal. Daar is de CI+ module niet voor nodig. Tevens doet de CI+ module niets met de kanaal volgorde, dat wordt verzorgt door de tuner in de TV met de gekozen netwerk instellingen. Misschien dat een eigen gemaakte favorieten lijst het probleem veroorzaakt.

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik maak gebruik van een favorieten lijst, maar als ik schakel naar alle kanalen dan zie ik NPO1 ook niet. Verder heb ik nog eens naar alle zenders gezocht (dan ben ik daarna ook al mijn favorieten kwijt, die ik daarna weer één voor één moet aanvinken), maar daarna stond ook gewoon HGTV weer op zender 1 en niet op zender 26 (die is er ook niet op die televisie).

Mijn instellingen zijn:

Netwerk-ID: 5555

Frequentie: 474000

Symbool Frequentie: 6875

Modulatie: 64 QAM

De televisie die ik heb is van het merk Samsung 40 inch LED uit 2010.

Steefb

Level 20
  • 16437Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7715Likes

@Theunissen1971  schreef:

Ik had gisteren alvast voor de zekerheid eens een nieuwe CI+ module besteld:

De televisie in de woonkamer is van 2010 en hetzelfde geldt voor de CI+ module.

Quantis Interactieve CI+ 1.3 module - 4K compatible - Geschikt voor Ziggo, Caiway, Delta  

Alle kans dat dit niet gaat werken, oudere tv's kunnen niet overweg met een 1.3 module.

Karel.

Level 16
  • 2118Posts
  • 270Oplossingen
  • 1465Likes

De kans is bestaat dat je oude TV niet goed meer overweg kan met de huidige netwerk ID’s. Probeer eens een alternatieve netwerk ID. Die waren eigenlijk voor Philips TV’s. Je TV is er nog van uit de tijd dat er een HD en SD versie waren van de kanalen lijst. Die tegenwoordig is vervangen door een lijst met en zonder encryptie van kanalen.

Probeer de kanalen op te zoeken met:

RegioNetwerk IDRegioNetwerk ID
Sassenheim43184Den Bosch43198
Alphen a/d Rijn43185Roosendaal43199
Den Haag43186Tilburg43200
Utrecht43187Venlo43201
Veenendaal43188Roermond43202
Driebergen43189Schoonbron43203
Gorinchem43190Zwolle43204
Breda43191Hoogeveen43205
Alkmaar43192Groningen43206
Velsen43193Winschoten43207
Capelle43194Emmen43208
Amersfoort43195Gorredijk43209
Hilversum43196Sneek43210
Mill43197Hengelo43211

bron:

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik woon zelf in Nieuwstadt (ligt tussen Susteren en Sittard), dan zal waarschijnlijk Roermond de best match zijn. Ik heb ook nog een andere CI+ module (zal waarschijnlijk 10 jaar oud zijn) van het Merk NEOTION Module, maar daar staat niet op welke type (vermoedelijk 1.2). Dat heb ik destijds gekocht als startpakket (CI+ module met een kaartje). 

Steefb

Level 20
  • 16437Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7715Likes

Zoals eerder gemeld, de module werkt en is niet nodig voor NPO1 en HGTV, ze zijn beide niet gecodeerd.

Je moet het daar niet in zoeken.

De reden dat ik herinstallatie voorstel is dat dan wel de ziggo volgorde van zenders wordt ingesteld NPO1 op 1 enz.

Al eens geprobeerd zenders opnieuw op te halen in ''mijn ziggo''?

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Op die televisie kan je alleen een zender als favoriet markeren, maar je kan niet de zender volgorde aanpassen. Dus ik kan niet bijvoorbeeld zender 30 op plaats 11 zetten. Ik heb een stuk of 50 zenders gemarkeerd als favoriet, dus als ik ga zappen dan ga ik alleen langs die 50 zenders.

Ophalen via "Mijn Ziggo" was me onbekend, maar daar staat wel:

Zie je een foutmelding op een zender waar je een abonnement op hebt? Zet je tv en/of digitale ontvanger aan en klik daarna hieronder op Opnieuw ophalen. Dit duurt maximaal een kwartier.

Ik heb weliswaar geen foutmelding, maar proberen kan altijd.

Ik lees wel dat ik niet de enige ben met dit probleem:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2227528

In ieder geval alvast bedankt voor de vele tips die ik kan proberen 👍

Steefb

Level 20
  • 16437Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7715Likes

@Theunissen1971  schreef:

Ik lees wel dat ik niet de enige ben met dit probleem:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2227528

In ieder geval alvast bedankt voor de vele tips die ik kan proberen 👍

Daar geeft ook iemand aan dat het zich vanzelf weer heeft opgelost.

Haal je tv eens even van de stroom, eerst zo'n 10 minuten. Als dat niet werkt een nachtje.

Echt de stekker eruit.

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dat ga ik straks eens proberen.

Garihd

Level 17
  • 2850Posts
  • 92Oplossingen
  • 1638Likes

Het kanaal nummer (LCN) wordt in principe vanuit Ziggo mee gestuurd. Daarmee bepaald de tuner van de TV de zendervolgorde.

Wat en waar het fout gaat geen idee mogelijk inderdaad de tuner van deze tv.

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

10 minuten (waren er wat meer) de stroom eraf halen heeft niet geholpen en omdat ik vanmiddag toch weg ben, heb ik de stroom vanaf 12 uur van de televisie gehaald.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1877Likes

@Theunissen1971 ik haak ook even aan. Want zo'n situatie is toch altijd verwarrend.

Top dat je zelf ook zoveel hebt getest. Hoe staat het er inmiddels voor? Speelt dit nog?

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Jacob, Ja het speelt helaas nog, ik had afgelopen zaterdag de spanning van 12:00 t/m 17:00 uur eraf gehaald en dat hielp helaas ook niet. Daarom heb ik nog tot vandaag gewacht (omdat HGTV vandaag zou beginnen) en helaas staat HGTV (zenden nu ook uit) nog steeds op zender 1 en is zender 26 leeg.

Karel.

Level 16
  • 2118Posts
  • 270Oplossingen
  • 1465Likes

Op sommige TV’s kan je bij het zoeken naar zenders ook de provider opgeven. Op mijn SONY heb ik de keuze UPC, Ziggo en overige. Als dat op je Samsung ook mogelijk is probeer dan ook eens een andere provider. Gek genoeg heb ik in het verleden bij de keuze Ziggo ook wel eens problemen gehad met kanaal 400 Ziggo sport in 4K die dan ontbrak. Bij UPC / overige en de alternatieve netwerk ID’s ging het toen wel goed/beter terwijl ik gewoon in het fZiggo gebied woon.

Ook zou je de TV eens naar fabrieks instellingen kunnen terugbrengen en opnieuw instellen en daarbij eventueel opletten dat je voor de TV regio Nederland en menu taal Nederlands kiest.

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Op die Samsung televisie kan ik niet de provider opgegeven, ik kan alleen kiezen voor "Kabel" -> "Digitaal" en daarna kan ik kiezen uit:

- Netwerk-ID (staat op 5555);

- Frequentie (staat op 474000);

- Symboolfrequentie (staat op 6875);

- Modulatie (staat op 64-QAM).

Als ik daarna het zoeken start, dan worden er binnen een paar seconden circa 200 zenders gevonden, maar dus niet meer (sinds vorige week) NPO1.

Wat ik nog een keer wil proberen is om de CI+ kaart eruit te halen en dan bovenstaande nog eens herhalen. Mocht dat niet helpen, dan kan ik nog eens een andere Netwerk ID kiezen zoals je al eerder aangaf.

Waar ik een beetje huiverig voor ben, is dat als ik het CI+ kaartje eruit haal en daarna weer erin stop, dat dan misschien geen enkele zender het meer doet en de gebruikers van die televisie zijn vooral mijn ouders die tegen de 80 zijn en die zijn gewend om de televisie aan te zetten en dan te zappen met de bijbehorende Samsung afstandsbediening. NPO1 kan nu alleen bekeken worden via de Humax PVR die op de televisie is aangesloten, maar dat is te ingewikkeld en onhandig voor mijn ouders (dan moeten ze eerst de Humax PVR aanzetten en daarna via de "Source" knop naar het juiste HDMI kanaal gaan) en zeker voor mijn moeder.

Garihd

Level 17
  • 2850Posts
  • 92Oplossingen
  • 1638Likes

@Theunissen1971 welk model Samsung is er een kans dat dit model niet voor de Benelux is gemaakt?

Ter test als netwerk id 4444 wordt gebruikt staat NPO 1 dan wel op de goede plek?

Theunissen1971
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Garihd, een Samsung UE40B6000 (Series 6) uit 2010. Die hebben we destijds in de Mediamarkt in Roermond gekocht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic