Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

NPO START app terugkijkprobleem op Nextbox.

Ik heb speciaal om Dexter eens terug te kijken die app moeten activeren.
Account en alles werkt, maar zo gauw ik Dexter New Blood wil gaan kijken, dan krijg ik op de Nextbox de melding van de app:
Deze video mag alleen worden bekeken tussen 20.00 en 06.00 uur.

 

En dat terwijl het gisteren 04.00 uur was en vandaag 01.00 uur, toch diezelfde melding.

 

Als ik op de PC of GSM ga proberen dan kan ik de serie zonder problemen starten. Het euvel moet dus liggen aan de app op de Nextbox of de Nextbox zelf lijkt mij, dat die niet de juiste tijd ziet.

 

Toch als ik gewoon ga kijken in NPO start wordt de juiste tijd aangegeven en bij Live wordt exact hetzelfde afgespeeld als gewoon op de TV op NPO.

 

Waarom speelt de app op de Nextbox de serie niet af maar komt met deze melding?
Kan dit ook gefixed worden?

Uitgelicht
Richard G.
topicstarter
Level 16
  • 1688Reacties
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik heb op zich geen problemen met de NPO app, die werkt verder prima. Het euvel beperkte zich alleen tot het kijken van die 16+ programma's tussen 00.00 en 06.00.
Dus ik denk dat verder testen weinig zin heeft want het werkt gewoon goed. Ik ga wel nog even in de gaten houden of er de komende week nog iets van 16+ komt. Zo ja, dan ga ik uiteraard weer 's nachts even testen.

40 Reacties 40
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is die serie niet via Replay op de Next zelf terug te kijken? 

Test via de Ziggo Go app mogen we niet eens terugkijken.

De tijdslot verbaasd mij deels, dat heeft mogelijk met kinderslot instellingen te maken. Dat je binnen dat tijdslot niet kan kijken is inderdaad nog vreemder.

Omdat je over de NPO app gaat zal dat mogelijk buiten Ziggo liggen.

Meteen getest voor de NPO app zit dit bij de NPO zelf ook een tablet geeft deze melding. Tijdstip 6:09 

Screenshot_20220110-060522_NPO.jpg

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo @RoWi. 

Nee helaas is die serie niet via Replay zelf terug te kijken. Schijnt dat de replay optie geen buitenlandse films of series kan laten terug zien op NPO, je hebt dan alleen de opname optie.

 

Je zegt dat het probleem mogelijk buiten Ziggo zal liggen omdat het over de NPO app gaat. Dat was in eerste instantie ook mijn gedachte. Vandaar dat ik eerst op mijn pc ging proberen. Daar werkt het echter wel.

Daarna ben ik gaan proberen op m'n Apple TV 4K, NPO start app geinstalleerd en hups gewoon zichtbaar.

 

Dat hij bij jou ook die melding geeft na 06.00 uur lijkt me correct, omdat je dan niet meer op het juiste tijdstip zit. Die melding wat jij dus ziet, zie ik gewoon 24 uur lang op de Nextbox.

 

Maar gezien het dus wel op andere apparaten werkt, maar niet op de Nextbox, krijg ik eerder het idee dat dit geen NPO app probleem is, anders had ik dit euvel op meerdere devices.
Ik heb het alleen nog niet getest op de wifi met de GSM en aan de tablet heb ik niet gedacht, kan ik vanavond nog eens proberen.

Kijken wat die op de wifi doet want testen is pas na 20.00 uur mogelijk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard G. Ik zal vanavond ook eens testen via de tablet. Verder hoop ik dat deze serie binnenkort via Ziggo Movies & series te zien is.

 

 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Thanks.

Ter info voor de geinteresseerden. Ik kwam er trouwens achter dat de serie ook op Videoland staat en Amazon Prime (slechts 3 euro p/m). Bij laatstgenoemde staan alle seizoenen zo te zien. 😉

En het laatste (nieuwste) seizoen dus bij de VPRO op NPO3 's avonds rond 22.53 te zien.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Prime Video klopt, maar het nieuwe seizoen nog niet deze is alleen bij NPO3 voor Nederland, nu ViacomCBS zelf met een app gaat komen zal deze serie wel verdwijnen bij de andere twee.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Test NPO app op tablet Dexter New Blood speelt af.

Test twee NPO app op de TV zelf speelt ook af.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Vreemd euvel. Zal straks na 00.00 nog eens proberen.

Nu ook opnieuw getest op de Nextbox en nu wenst ie wel af te spelen... ben benieuwd of die dat na 00.00 uur ook nog wenst te doen. Misschien ligt daar het probleem?

 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Nou ik kan bij deze bevestigen dat het specifiek een probleem van de app i.c.m. Nextbox is.

Ik kon gewoon kijken, zelfs nog even tot na 01.00 uur. Maar als je dan de app sluit, deze weer nieuw start, of gewoon voor het eerst na 01.00 ( maar vermoedelijk waarschijnlijk al na 00.00 uur) nieuw start, dan krijg je de betreffende melding.

 

Terwijl op andere apparatuur het geen enkel probleem is de serie te starten middels de NPO Start app.

Dat betekent dus dat het niet aan de app zelf ligt, anders was er op andere devices ook een probleem, maar het doet zich echt alleen voor op de Nextbox.

Ik heb het vermoeden dat er op een of andere manier iets mis gaat met het doorgeven van de juiste tijd aan de NPO start app na 00.00 uur waardoor de app denkt dat je ergens tussen 06.00 en 20.00 bezig bent. Kan het anders niet verklaren.


Toch iets voor de technici om daar eens naar te kijken lijkt me.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Behalve als je in ploegen werkt zou je verwachten dat de meesten tussen 0:100 en 0:600 wel slapen, blijft het wel een raar iets, al gaat het om de NPO app lijkt er zeker via de Next iets mis te gaan, dat staat nu wel vast. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Richard G. Wat irritant dat je deze melding ook tussen 20.00 en 06.00 uur krijgt! Via je PC en mobiel werkt het wel, maar via de Mediabox Next niet begrijp ik. Dat willen we graag onderzoeken! 

 

Heb je de Next al eens een fabrieksreset gegeven? En zo niet, zou je dat nog willen proberen? Mocht dat niets uithalen dan wil ik dit ter onderzoek verder doorzetten. Voor het onderzoek is het dan handig om te weten wat er uitgesloten kan worden. Mocht je dus nog andere dingen geprobeerd hebben, horen we dat ook graag. 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@MonicaJe hebt iets verkeerd begrepen denk ik. Ik krijg die melding niet tussen 20.00 en 06.00 uur. De melding zegt dat het programma slechts tussen 20.00 en 06.00 bekeken mag worden. Die melding is terecht tussen 06.00 en 20.00 uur.
Feit is dat hij op de Nextbox ook getoond wordt na 00.00 uur wanneer dat niet zou moeten. Met zekerheid na 01.00 uur en dat zou dus niet mogen. Op alle andere apparatuur speelt dit probleem niet na 00.00 uur.


Ik ben wel bereid een fabrieksreset te geven, maar dan wil ik eerst graag met zekerheid weten of mijn opnameplanning dan niet verdwijnt.

 

@RoWi.Ik ken heel veel mensen die pas rond 01.30 of wat later naar bed gaan. Maar ik val toevallig onder de groep nachtmensen dus ben ook tot laat 's nachts wakker. 😉

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard G. Er zijn altijd uitzonderingen daarom moet de app op de Next ook doen wat deze moet doen. Zeker als we iets niet via Replay mogen zien.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@RoWi.Zo had ik het ook opgevat hoor. 😉
Weet jij toevallig of bij een fabrieksreset van de Next ook de planning van de opnames verdwijnt? Anders wacht ik wel tot morgen op het antwoord. Heeft toch geen vreselijke haast.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Durf ik niet te zeggen, die zullen vast liggen in het cloud opname systeem. Het enige wat ik wel weet is dat je bij Netflix etc je opnieuw moet aanmelden.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik weet wel zeker dat de opnames zelf valst liggen in het cloud opname systeem, maar de planning weet ik niet zeker, dus wacht ik maar even af.

Verder alleen NPO start op de Next dus dat valt mee. Netflix en zo heb ik op de TV dus dat scheelt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard G.  schreef:

Ik weet wel zeker dat de opnames zelf valst liggen in het cloud opname systeem, maar de planning weet ik niet zeker, dus wacht ik maar even af.

Verder alleen NPO start op de Next dus dat valt mee. Netflix en zo heb ik op de TV dus dat scheelt.


Ik ga er gebaseerd op diverse topics vanuit dat die planning ook in de cloud vastligt, anders zou je die planning niet via de Ziggo app kunnen zien. Maar ik ben nog een 'ouderwetse' Humax gebruiker kortom ik heb geen gebruikservaring.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@MonicaIk heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en die fabrieksreset uitgevoerd.

Probleem blijft hetzelfde. Het is nu 00:23 uur en weer onterecht die melding op de app. Zoals gezegd alleen op de Nextbox, op andere apparatuur is die melding er alleen wanneer hij er moet zijn.

 

Tot nu toe geprobeerd:

- Nextbox van stroom af gehad, minuutje gewacht en er weer op
- Uitloggen en opnieuw inloggen op de app

- Fabrieksreset van de Nextbox

 

Wanneer werkt het wel:

- Tussen 20.00 en 00.00 uur terwijl het tot 06.00 zou moeten werken.

- Als je voor 00.00 begint te kijken, kun je door kijken tot na 00.00 uur. Dus stream die je bekijkt wordt niet onderbroken tot einde aflevering. Bij starten van de volgende aflevering is het weer die melding dat er alleen tussen 20.00 en 06.00 gekeken mag worden.

Ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen op de Nextbox.

 

Andere devices, zelfde Ziggo aansluiting:

- NPO start op tablet -> geen probleem

- NPO start op PC -> geen probleem

- NPO start op Apple TV -> geen probleem.

 

Ben benieuwd wat de specialisten zeggen.

Zal een leuke uitdaging worden voor de technici aangezien het euvel dus alleen tussen 00.00 en 06.00 te reproduceren is.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G. Hartelijk dank voor jouw zeer uitgebreide terugkoppeling en het testen! Ik heb jouw melding direct doorgegeven aan de specialisten die zich bezig houden met de Apps op de Ziggo Mediabox Next & XL. Dit moet verder door hun onderzocht worden. Ik laat het onder dit topic weten zodra ik een terugkoppeling voor je heb. 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Da's mooi! Hartelijk dank.

Als jullie nog meer info nodig hebben of ik nog iets moet testen hoor ik het graag.

Uitgelicht topic