Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

NPO START app terugkijkprobleem op Nextbox.

Ik heb speciaal om Dexter eens terug te kijken die app moeten activeren.
Account en alles werkt, maar zo gauw ik Dexter New Blood wil gaan kijken, dan krijg ik op de Nextbox de melding van de app:
Deze video mag alleen worden bekeken tussen 20.00 en 06.00 uur.

 

En dat terwijl het gisteren 04.00 uur was en vandaag 01.00 uur, toch diezelfde melding.

 

Als ik op de PC of GSM ga proberen dan kan ik de serie zonder problemen starten. Het euvel moet dus liggen aan de app op de Nextbox of de Nextbox zelf lijkt mij, dat die niet de juiste tijd ziet.

 

Toch als ik gewoon ga kijken in NPO start wordt de juiste tijd aangegeven en bij Live wordt exact hetzelfde afgespeeld als gewoon op de TV op NPO.

 

Waarom speelt de app op de Nextbox de serie niet af maar komt met deze melding?
Kan dit ook gefixed worden?

Uitgelicht
Richard G.
topicstarter
Level 16
  • 1688Reacties
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik heb op zich geen problemen met de NPO app, die werkt verder prima. Het euvel beperkte zich alleen tot het kijken van die 16+ programma's tussen 00.00 en 06.00.
Dus ik denk dat verder testen weinig zin heeft want het werkt gewoon goed. Ik ga wel nog even in de gaten houden of er de komende week nog iets van 16+ komt. Zo ja, dan ga ik uiteraard weer 's nachts even testen.

40 Reacties 40
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G. We horen nu van meerdere klanten dat de NPO Start app het weer goed doet op de Mediabox Next. Kun jij dit ook opnieuw testen? Ik geef jouw bevindingen dan direct door aan de specialisten die zich bezig houden met de ontwikkeling van de Apps op de Next. 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo Paul.

Dank je wel voor je bericht. Ik zal het vannacht weer even testen voor je, want zoals je weet kan dat pas na 00.00 getest worden.
Dus ik zal graag opnieuw testen. Ik zal ook mijn bevindingen dan hier weer plaatsen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G. Graag gedaan! We wachten jouw berichtgeving dan even af. Super dat je het wilt testen. 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Sorry, gisternacht vergeten door allerlei dingen. Maar nu juist er aan gedacht.

Om 03.08 uur getest, het door mij beschreven euvel is helaas nog altijd aanwezig zoals omschreven.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Noh, wat bizar, @Richard G.
Je kon vannacht geen enkel programma selecteren tussen 0:00 uur en 06:00 uur?
Kun je mij ook aangeven welke programma`s je hebt getest / geprobeerd? 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo @Meindert 
Ik weet niet hoe je op het idee komt dat ik geen enkel programma zou kunnen kijken? Ik ben dacht ik toch hee specifiek geweest waarin het probleem lag.

Ik heb dus ook niet alle programma's getest, alleen eentje met een leeftijdsbeperking. Zoals gezegd in mijn eerste bericht gaat het daarbij om Dexter New Blood op NPO 3.

Programma's zonder beperking, zoals bijv. journaal, daarmee speelt dit probleem uiteraard niet. Daar kan ik gewoon 's nachts naar kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G. Dank voor je duidelijke terugkoppeling. We gaan zelf ook even een aantal programma's testen om te kijken of dit probleem te reproduceren valt. We kunnen had dan weer verder onderzoeken en terugkoppelen richting de collega's die zich bezig houden met de Apps op de Ziggo Mediabox Next. Wil jij de komende dagen ook een aantal programma's testen?

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo @Paul 

Ik zal nog even proberen de komende dagen. Maar van Dexter New Blood kan ik nog maar beperkt testen omdat ik geen Plus heb. Ik zal wel nog even kijken of er evt. nog andere programma's zijn die ook aan leeftijdsbeperking zijn gebonden waarmee ik dan kan testen.
Mocht je daarover nog een tip hebben welk programma, dan hoor ik dat graag.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G. Heb je de afgelopen dagen nog een aantal programma's gehad waarbij het probleem zich voordeed? 

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo @Paul 

Ik heb geen flauw idee. Om dat te kunnen testen moet je programma's hebben van 16+ waarbij je die melding overdag ziet. En voor zover ik gezien heb was het maximaal 12+ en dan kun je dus helaas niet testen.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G. Ik ben zelf spijtig genoeg ook geen programma tegengekomen waarbij dit aan de orde was om het te kunnen reproduceren. De komende dagen zal ik zelf nog even een aantal programma's testen via de NPO Start app op de Mediabox Next. Zie jij kans de komende dagen ook een paar programma's te testen?

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik heb op zich geen problemen met de NPO app, die werkt verder prima. Het euvel beperkte zich alleen tot het kijken van die 16+ programma's tussen 00.00 en 06.00.
Dus ik denk dat verder testen weinig zin heeft want het werkt gewoon goed. Ik ga wel nog even in de gaten houden of er de komende week nog iets van 16+ komt. Zo ja, dan ga ik uiteraard weer 's nachts even testen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Richard G.  Duidelijk. Ik stel voor dat we dan even de vinger aan de pols houden en via dit topic contact houden.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Top, doen we!

pe_ter

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem speelt nog steeds hoor. Ik wil nu middels de NPO Start app op mijn tv kijken naar de film "Lek" (16+) en krijg de boodschap "Deze video mag alleen worden bekeken tussen 20.00 en 6.00 uur". Het is nu 4.55 uur dus dat zou toch moeten lukken. Ik heb een Next Mini.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @pe_ter 

 

Allereerst, welkom hier op de Community 🙂

Nou moet ik zeggen dat ik hier ook geen uitspraken over durf te doen gezien het de NPO Start app betreft en geen app/dienst is van ons zelf. Hoe gaat het momenteel? En heb je het al aangekaart bij NPO zelf?

pe_ter

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Jamyla, het probleem doet zich alleen voor bij Ziggo. Het staat uitstekend beschreven in de reactie van Richard G. ergens hierboven van ruim een jaar geleden inmiddels! Ik kopieer die reactie hieronder.

 

Nou ik kan bij deze bevestigen dat het specifiek een probleem van de app i.c.m. Nextbox is.

Ik kon gewoon kijken, zelfs nog even tot na 01.00 uur. Maar als je dan de app sluit, deze weer nieuw start, of gewoon voor het eerst na 01.00 ( maar vermoedelijk waarschijnlijk al na 00.00 uur) nieuw start, dan krijg je de betreffende melding.

 

Terwijl op andere apparatuur het geen enkel probleem is de serie te starten middels de NPO Start app.

Dat betekent dus dat het niet aan de app zelf ligt, anders was er op andere devices ook een probleem, maar het doet zich echt alleen voor op de Nextbox.

Ik heb het vermoeden dat er op een of andere manier iets mis gaat met het doorgeven van de juiste tijd aan de NPO start app na 00.00 uur waardoor de app denkt dat je ergens tussen 06.00 en 20.00 bezig bent. Kan het anders niet verklaren.


Toch iets voor de technici om daar eens naar te kijken lijkt me.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor de toelichting @pe_ter 

Ik heb het intern doorgezet naar onze ontwikkelaars om na te gaan of dit een bekend probleem is en hoe dit software technisch zit.

Zodra ik meer weet zal ik je in dit topic informeren 🙂

pe_ter

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok, dankjewel!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik kom even met een terugkoppeling, @pe_ter . Volgens de ontwikkelaars ligt het probleem ergens bij NPO en is dit bij hun al onder de aandacht. Vanuit de ontwikkelaars is het probleem daar nu opnieuw aangediend om de focus er weer even op te leggen. 

Het is nu dus afwachten en kijken wat NPO ermee gaat doen :-).

Uitgelicht topic