1
Vraag
2
Reacties
Poekel

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

NPO PLus op nieuwe LG TV installeren

Hallo,

Een oudere kennis van mij heeft een nwe LG TV gekocht. (WebOS 6.0) Hierop probeer ik de NPO plus app te installeren.  Ik kreeg een procedure van de NPO, maar die werkt niet.

Heeft iemand een idee of procedure hoe ik dit moet doen ?

Thanx!

Poekel

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Poekel
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Onderstaand kreeg ik van de NPO. Op de TV stond de NPO start app al.....

Dit was voor mij de oplossing

 

Beste Poekel,

 

Om uw NPO Start of NPO Plus account te koppelen aan uw televisie is het van belang dat de NPO-app beschikbaar is op uw Smart TV, Apple TV of Android TV. Via de link https://service.npo.nl/onderwerp/npo-start-plus#npo-start-op-het-televisiescherm kunt u nagaan op welke manieren u op uw televisie kunt kijken.

Wanneer de app beschikbaar is op uw toestel, dan kunt u in de NPO-app klikken op 'Inloggen', waarna de televisie een code toont. Er zijn twee manieren waarop u uw account kunt koppelen met deze code. Let er in beide gevallen op dat de code hoofdlettergevoelig is.

 

1. Het meest eenvoudige is om de koppeling te regelen met behulp van de NPO-app op uw tablet/telefoon van iOS of Android. Als u in de app bent ingelogd, klikt u rechtsonder op 'Meer', en ziet u de optie 'Koppel TV'. Hier kunt u op klikken en vervolgens de code invullen, die uw Smart TV opgeeft. Na het invullen kunt u klikken op 'Koppel TV', waarna uw account wordt gekoppeld.


2. U kunt naar npostart.nl gaan op uw computer/laptop of via de browser van uw telefoon/tablet. Op npostart.nl logt u in met uw inloggegevens, waarna u de website npostart.nl/connect bezoekt. Op deze site kunt u nu de code invullen, die uw Smart TV toont. Na het invullen kunt u bevestigen en wordt uw account gekoppeld.

 

Ik wens u alvast veel kijkplezier!

Bekijk in context

8 Reacties 8
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de magic remote: huisje > als de app niet in het dan zichtbare rijtje staat, dan > boodschappenmandje >  in LG content store het vergrootglas aanklikken > NPO plus intikken > in het verschijnende pop up scherm het gewenste aanklikken.

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Is de app te downloaden via de appstore van LG?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@charleyr probeer het maar.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

@KBX458  De vraag was bestemd voor de topicstarter Poekel

Poekel
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,

Ik bezoek deze senior deze week ( ik wil het zo makkelijk mogelijk voor haar maken)

Weten jullie zeker dat ik npo PLUS vind in die LG store ?  Is dat net npo START  (waar ik niet de mogelijkheid heb tot inloggen)  

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Poekel Hier kun je vinden wat er in de lg app store staat.

LG CONTENT STORE (lgappstv.com)

 

En gebruiksaanwijzing 

Hoe stel ik de apps van mijn LG smart tv in? - Coolblue - alles voor een glimlach

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Poekel  schreef:

Hallo,

Ik bezoek deze senior deze week ( ik wil het zo makkelijk mogelijk voor haar maken)

Weten jullie zeker dat ik npo PLUS vind in die LG store ?  Is dat net npo START  (waar ik niet de mogelijkheid heb tot inloggen)  


NPO Start = NPO Plus. Het wordt pas plus als je een account aanmaakt.

NPO Start kan zonder inlog worden gebruikt. Met een inlog (registratie)  heb je iets meer opties.

 

 

 

Poekel
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Onderstaand kreeg ik van de NPO. Op de TV stond de NPO start app al.....

Dit was voor mij de oplossing

 

Beste Poekel,

 

Om uw NPO Start of NPO Plus account te koppelen aan uw televisie is het van belang dat de NPO-app beschikbaar is op uw Smart TV, Apple TV of Android TV. Via de link https://service.npo.nl/onderwerp/npo-start-plus#npo-start-op-het-televisiescherm kunt u nagaan op welke manieren u op uw televisie kunt kijken.

Wanneer de app beschikbaar is op uw toestel, dan kunt u in de NPO-app klikken op 'Inloggen', waarna de televisie een code toont. Er zijn twee manieren waarop u uw account kunt koppelen met deze code. Let er in beide gevallen op dat de code hoofdlettergevoelig is.

 

1. Het meest eenvoudige is om de koppeling te regelen met behulp van de NPO-app op uw tablet/telefoon van iOS of Android. Als u in de app bent ingelogd, klikt u rechtsonder op 'Meer', en ziet u de optie 'Koppel TV'. Hier kunt u op klikken en vervolgens de code invullen, die uw Smart TV opgeeft. Na het invullen kunt u klikken op 'Koppel TV', waarna uw account wordt gekoppeld.


2. U kunt naar npostart.nl gaan op uw computer/laptop of via de browser van uw telefoon/tablet. Op npostart.nl logt u in met uw inloggegevens, waarna u de website npostart.nl/connect bezoekt. Op deze site kunt u nu de code invullen, die uw Smart TV toont. Na het invullen kunt u bevestigen en wordt uw account gekoppeld.

 

Ik wens u alvast veel kijkplezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic